Reklama

Obiekt mostowy MS-35 w ciągu drogi ekspresowej S1

W artykule przedstawiono budowę metodą dziesięcioprzęsłowego obiektu mostowego MS-35 metodą nasuwania podłużnego, położonego w łuku pionowym, łuku poziomym oraz na krzywej przejściowej nad linią kolejową, stawem, przejściem dla zwierząt oraz drogą powiatową.

Wybór optymalnego korytarza do poprowadzenia drogi ekspresowej S1 na odcinku Oświęcim – Dankowice był przedmiotem wielokryterialnych analiz. Położenie miejsc o znaczeniu historycznym, złóż lokalnych kopalni, czynniki środowiskowe oraz społeczne zadecydowały o konieczności poprowadzenia trasy drogi nowym śladem: od Mysłowic przez powiat bieruńsko-lędziński, a następnie przez gminę Brzeszcze w stronę Bielska-Białej. W ciągu drogi szybkiego ruchu występują liczne obiekty inżynierskie, lecz na szczególną uwagę zasługuje obiekt MS-35 znajdujący się na terenie województw małopolskiego i śląskiego, powiatów bieruńsko-lędzińskiego, pszczyńskiego, oświęcimskiego i bielskiego, a także gmin Bojszowy, Miedźna, Brzeszcze oraz Wilamowice. Obiekt ten zapewnia bezkolizyjne przeprowadzenie dwujezdniowej drogi ekspresowej S1 nad zelektryfikowaną dwutorową linią kolejową nr 93 relacji Trzebinia – Zebrzydowice, stawem Tesznowiec, przejściem dla zwierząt średnich, a także dwoma drogami – powiatową numer DP4489S oraz dojazdową bez nazwy.

Budowa obiektu z uwagi na występowanie przeszkód terenowych, bardzo trudnych warunków wodno-gruntowych, geometrii i długości obiektu, a także krótkiego czasu realizacji stanowiła nie lada wyzwanie. Firma PORR S.A. realizująca obiekt MS-35 posiada odpowiednie doświadczenie niezbędne przy realizacji tak skomplikowanych konstrukcji.

Założenia projektowe

Obiekt zaprojektowano jako sprężony ustrój belkowy o przek...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.