Nowoczesne walce w ofercie Volvo Maszyny Budowlane Polska
Współczesne projekty infrastrukturalne wymagają od maszyn budowlanych maksymalnej wydajności, precyzji działania oraz niezawodności w każdych warunkach terenowych. Volvo Maszyny Budowlane Polska, jako oficjalny dealer marki Ammann, dostarcza na polski rynek profesjonalne rozwiązania spełniające te oczekiwania, oferując maszyny łączące nowoczesną technologię z komfortem operatora i wysoką efektywnością energetyczną. Wśród dostępnych modeli wyróżniają się walce ARP 75 i ARS 130.
Walec Ammann ARP 75
Walec Ammann ARP 75 to nowoczesna maszyna sztywnoramowa klasy średniej, zaprojektowana z myślą o wymagających pracach związanych z zagęszczaniem mieszanek mineralno-asfaltowych na średnich i dużych inwestycjach infrastrukturalnych, takich jak drogi szybkiego ruchu, płyty lotniskowe czy strefy przemysłowe. Wyposażony w silnik Kubota V3307-CR-T o mocy 55,4 kW, spełniający normy emisji spalin Stage V, walec oferuje dwustopniowy system wibracyjny z możliwością zmiany amplitudy i częstotliwości drgań, co pozwala dostosować parametry pracy do warunków nawierzchni. System kontroli trakcji Ammann Traction Control (ATC) oraz elektroniczne sterowanie napędem zapewniają płynność jazdy i precyzyjne prowadzenie maszyny, nawet w trudnych warunkach. Kabina operatora została zaprojektowana z uwzględnieniem ergonomii i komfortu – oferuje panoramiczną widoczność 360°, regulowany fotel i dotykowy wyświetlacz 10-calowy do obsługi parametrów roboczych. Opcjonalne wyposażenie obejmuje m.in.: systemy dokumentacji i pomiarów zagęszczenia ACEforce oraz ACEpro, systemy GPS, chłodziarkę, zestawy serwisowe i oświetlenie LED 360°, co pozwala skonfigurować maszynę zgodnie z wymaganiami konkretnego projektu.
Walec Ammann ARS 130
Walec Ammann ARS 130 to ciężki walec do prac ziemnych, przeznaczony do zagęszczania gruntu w warunkach wysokiego obciążenia – idealny do realizacji projektów drogowych, budowy pasów startowych, zapór wodnych czy infrastruktury przemysłowej. Maszyna została wyposażona w silnik Perkins o mocy 100 kW, spełniający normy emisji Stage V oraz układ napędowy bez tylnej osi, co zapewnia nisko położony środek ciężkości, lepszą stabilność i doskonałe właściwości trakcyjne, zwłaszcza na pochyłościach (do 68% bez wibracji). ARS 130 dysponuje dwoma amplitudami i zakresem częstotliwości do 35 Hz, co pozwala efektywnie zagęszczać różne typy gruntu do głębokości 1000 mm – od kamieni i żwiru, po glinę i muł. Przestronna kabina z homologacją ROPS, nowoczesny, intuicyjny interfejs operatora oraz opcjonalny system pomiarowy ACEforce umożliwiają precyzyjne sterowanie i dokumentację parametrów roboczych. Maszyna oferuje również rozwiązania zwiększające łatwość obsługi, takie jak pochylana kabina serwisowa, dostęp do punktów konserwacyjnych z poziomu gruntu oraz system ECOdrop ograniczający zużycie paliwa i płynów eksploatacyjnych, co przekłada się na niższe koszty utrzymania.
Zaawansowana technologia i niezawodność w pracy
Walce Ammann ARP 75 i ARS 130, dostępne w ofercie Volvo Maszyny Budowlane Polska, to zaawansowane technologicznie rozwiązania stworzone z myślą o maksymalnej wydajności, precyzji zagęszczania i niskich kosztach eksploatacji. Dzięki integracji systemów pomiarowych, nowoczesnym napędom oraz ergonomicznym kabinom maszyny te zapewniają nie tylko wysoką jakość pracy, ale także bezpieczeństwo i komfort operatora. To kompleksowa odpowiedź na potrzeby firm realizujących wymagające projekty drogowe i infrastrukturalne.
Przeczytaj również: Utrzymanie ruchu w kopalni odkrywkowej na podstawie analizy systemu maszynowego koparka-wywrotka
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania
Waldemar Wojciechowski, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o wyzwaniach związanych z kierowaniem oddziałem, priorytetach inwestycyjnych na Dolnym Śląsku oraz roli współpracy transgranicznej. Podkreśla znaczenie odpowiedzialności i transparentności w zarządzaniu, zwraca uwagę na konieczność...
Głosem branży: Innowacje i zrównoważony rozwój w wydobyciu kruszyw. Wyzwania i strategie dla przyszłości
W obliczu rosnącego zapotrzebowania na surowce budowlane, szczególnie kruszywa, kwestia efektywnego wydobycia oraz zarządzania zasobami naturalnymi staje się kluczowa zarówno w Polsce, jak i na świecie. Przemiany w tym obszarze nie tylko wpływają na gospodarki krajowe, ale także na środowisko, w którym eksploatacja surowców wiąże się z wieloma wyzwaniami, takimi jak zużycie energii czy generowanie odpadów. Poniżej przedstawiamy prognozy dotyczące przyszłości zasobów kruszyw oraz innowacje, kt...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Zagadnienie energooszczędności w kontekście budowy i eksploatacji przenośników taśmowych służących do transportu kruszyw
Artykuł dotyczy energooszczędnych przenośników taśmowych stosowanych w górnictwie do transportu kruszyw i omawia, jak zmiany globalnego zużycia energii wpływają na rozwój tej technologii oraz jakie korzyści ekologiczne wynikają z zastępowania spalinowych pojazdów przenośnikami taśmowymi. Poruszono także aspekty techniczne i ekonomiczne związane z wykorzystaniem przenośników taśmowych, które są kluczowe dla efektywności energetycznej i ochrony środowiska. Ochrona globalnego klimatu i rosnące k...
Ocena przydatności kruszyw stosowanych do warstw podbudów drogowych na podstawie wybranych cech i własności mechanicznych
W artykule przedstawiono problematykę oceny przydatności kruszyw łamanych, recyklingowych oraz alternatywnych dla warstw podbudów nawierzchni drogowych wg wymagań normy PN-S-06102:1997 oraz Wymagań Technicznych WT-4:2010. Wskazano różnice w ocenie w zależności od wymagań poszczególnych dokumentów technicznych. Zwrócono uwagę na parametry poszczególnych kruszyw, które związane są z pochodzeniem badanego materiału ziarnistego. Kruszywa są ziarnistym materiałem stosowanym powszechnie w budownict...
Szybka droga do bezpieczeństwa
W artykule skupiono się na rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, szczególnie na budowie dróg ekspresowych i autostrad. Autor podkreśla, że mimo problemów budowlanych i trudności z lokalizacją te nowoczesne rozwiązania są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Artykuł omawia także różnice w użytkowaniu tych dróg w porównaniu do tradycyjnych tras miejskich czy osiedlowych, podkreślając potrzebę odpowiedniego przygotowania kierowców do korzystania z dróg o dużych prędkościach. Dodat...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Geokrata komórkowa to nowoczesny materiał geosyntetyczny stosowany w budownictwie do stabilizacji gruntu, wzmacniania nawierzchni i ochrony przed erozją. Wykonana z wytrzymałego polietylenu (HDPE), tworzy przestrzenną siatkę, którą można wypełnić piaskiem, żwirem lub kruszywem. Dzięki swojej konstrukcji skutecznie rozkłada obciążenia, zapobiega osiadaniu terenu i wzmacnia infrastrukturę drogową, kolejową oraz hydrotechniczną. Jest trwała, łatwa w montażu i przyjazna dla środowiska, co czyni j...
Odbiór nawierzchni asfaltowych w pigułce „Must-know” każdego inwestora
W niniejszym wydaniu magazynu mamy dla Was, Drodzy Czytelnicy, małą-wielką niespodziankę: checklistę badań odbiorowych mieszanek mineralno-asfaltowych i nawierzchni. Bardzo przydatne narzędzie, zwłaszcza dla osób będących na progu swojej pracy zawodowej jako inspektor nadzoru (a i „starym wyjadaczom” czasem też może się przydać). (Checklista do pobrania na końcu artykułu!) Lista zawiera wykaz najpopularniejszych i najważniejszych parametrów odbiorowych wraz z aktualną metodyką badawczą dla ic...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
W artykule omówiono kluczowe aspekty utrzymania dróg, zapewniające bezpieczeństwo, przejezdność i efektywność transportu. Podkreślono znaczenie monitorowania nawierzchni, racjonalnego planowania modernizacji oraz stosowania zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa. Autor wskazuje na specyfikę utrzymania ulic miejskich, wymagających większej uwagi ze względu na natężenie ruchu i gęstą infrastrukturę. Artykuł akcentuje konieczność optymalizacji działań w celu minimalizacji kosztów i zwiększenia t...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Budowa dróg i obiektów inżynierskich to złożony proces, wymagający skrupulatnego planowania i realizacji na każdym etapie. Kluczowymi elementami tego procesu są roboty przygotowawcze, roboty ziemne oraz prace związane z konstrukcją nawierzchni. Poprawne wykonanie tych działań ma bezpośredni wpływ na trwałość, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność powstającej infrastruktury. W artykule omówiono zakres prac przygotowawczych, szczegóły związane z robotami ziemnymi oraz najważniejsze aspekty technol...
Kalendarium
Relacje

III Kongres Projektantów i Inżynierów
10 kwietnia 2025 r. w Centrum Konferencyjnym Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbył się...

IV Forum Dni Asfaltu
24–26 marca 2025 roku w Nałęczowie odbyło się IV Forum Dni Asfaltu, organizowane przez Po...

NOVDROG’25
10-11 kwietnia 2025 r. w malowniczych Niepołomicach odbyła się VII Ogólnopolska Konferenc...

25 lat Konferencji KRUSZYWA MINERALNE Surowce – Rynek – Technologie – Jakość
Organizatorzy Od dwudziestu pięciu lat, począwszy od 2001 roku, Stowarzyszeni...