Reklama

Most drogowo-kolejowy im. Bronisława Malinowskiego w Grudziądzu

Artykuł przedstawia proces remontu mostu drogowo-kolejowego w Grudziądzu, którego pierwszy etap zakończono w marcu 2024 r. Tekst opisuje zakres prac, wyzwania związane z prowadzeniem prac przy aktywnym ruchu samochodowym oraz techniczne aspekty remontu.

Posłuchaj materiału:

Przedmiotem zadania był remont mostu drogowo-kolejowego im. Bronisława Malinowskiego przez Wisłę w Grudziądzu. Inwestycja stanowiła pierwszy etap modernizacji mostu, mającej na celu między innymi przystosowanie obiektu do przeprowadzenia ruchu kolejowego zelektryfikowanego. Remont wykonała firma Intop Warszawa Sp. z o.o. za kwotę 40,374 mln zł netto ze środków budżetowych PLK S.A. Zakres robót skupiał się głównie na części kolejowej mostu – w tym na: wymianie i obniżeniu podłużnic pod torowiskiem, korekcie niwelety, wykonaniu nowej nawierzchni kolejowej na obiekcie i dojazdach, renowacji powłok antykorozyjnych w strefie ruchu kolejowego oraz rozbiórce i wykonaniu nowych chodników roboczych. Drugi etap remontu, który obejmie kolejny zakres robót, w tym przebudowę ram portalowych, dopełni główny cel modernizacji obiektu – poszerzenie skrajni kolejowej umożliwiające w przyszłości przeprowadzenie przez obiekt zelektryfikowanego ruchu kolejowego.

Opis inwestycji

Most jest obiektem 11-przęsłowym o łącznej długości ustroju niosącego 1098,16 m. Konstrukcję przęseł stanowią stalowe kratowe nitowane dźwigary z jazdą dołem ze stalowym pomostem złożonym z rusztu składającym się z podłużnic i poprzecz...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.