Reklama

Kolejny raz wykorzystano destrukt asfaltowy

Starosta Leski wydał decyzję zezwalającą na ponowne wbudowanie destruktu asfaltowego, pozyskanego w trakcie prac drogowych na DK84 w m. Uherce Mineralne. To już siódma tego typu decyzja jaką uzyskaliśmy na wykorzystanie destruktu.

Kolejny raz wykorzystano destrukt asfaltowy

Starosta Leski udzielił nam zezwolenie na przetwarzanie odpadów destruktu asfaltowego, powstających podczas robót budowlanych związanych z remontem nawierzchni drogi krajowej nr 84 w miejscowości Uherce Mineralne, gm. Olszanica. Decyzja została wydana na czas określony, do 7 listopada 2033 r.

Wcześniej uzyskano już zgody:

– Starosty Jasielskiego na ponowne wbudowanie destruktu asfaltowego pozyskanego w trakcie prac drogowych na DK73 w Jaśle,

– Starosty Rzeszowskiego na ponowne wbudowanie destruktu asfaltowego pozyskanego w trakcie prac drogowych na DK19 w Boguchwale,

– Marszałka Województwa Podkarpackiego na ponowne wbudowanie destruktu asfaltowego pozyskanego w trakcie prac drogowych na autostradzie A4 w obrębie gmin Radymno i Stubno,

– Starosty Niżańskiego na ponowne wbudowanie destruktu asfaltowego pozyskanego w trakcie prac drogowych na DK77 w m. Przędzel,

– Starosty Bieszczadzkiego na ponowne wbudowanie destruktu asfaltowego pozyskanego w trakcie prac drogowych na DK84 w m. Brzegi Dolne,

– Starosty Przemyskiego na ponowne wbudowanie destruktu asfaltowego pozyskanego w trakcie prac drogowych na DK28 w Birczy.

Drugie życie destruktu da oszczędności

Wspólna praca środowiska drogowego, przy czynnym udziale GDDKiA, zaowocowała wejściem w życie rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 23 grudnia 2021 r. w sprawie określenia szczegółowych kryteriów stosowania warunków utraty statusu odpadów dla odpadów destruktu asfaltowego. Rozporządzenie reguluje warunki, po spełnieniu których destrukt asfaltowy przestaje być odpadem i możliwe jest jego ponowne wykorzystanie jako pełnowartościowego materiału. Podejście takie w zdecydowanym stopniu ułatwia zastosowanie w budownictwie drogowym tego materiału. Należy tylko pamiętać o zapewnieniu odpowiedniej jakości i bezpieczeństwa, wynikającego z jego wykorzystania. Podjęte działania, usankcjonowane wprowadzeniem uregulowań prawnych, pozwalają na dużo łatwiejsze wykorzystanie destruktu. To z kolei przełoży się na uzyskanie wymiernych korzyści zarówno ekonomicznych, jak i środowiskowych. 

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: Rail Baltica: tunel pod torami w Niewodnicy Kościelnej zwiększa bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego

Wywiady

Sylwia Cichocka: Ćwierć wieku działalności ZDP w Koninie to suma dokonań wielu ludzi

Sylwia Cichocka, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” podsumowuje 25 lat działalności ZDP, opisując kluczowe osiągnięcia i plany na przyszłość. Podkreśla znaczenie inwestycji w infrastrukturę drogową, takich jak przebudowa kilkudziesięciu kilometrów dróg, modernizacja mostów oraz wprowadzenie rozw...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.