Reklama

Kolejny krok w kierunku realizacji obwodnicy Wschowy i Dębowej Łęki

Do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej przekazano ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy omijającej obie miejscowości w ciągu DK12.

Zakres inwestycji

Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie, w pierwszej kolejności, opracowanie projektu i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a następnie wybudowanie nowej drogi o długości 7,3 km w ciągu DK12. 

Inwestycja będzie polegała na budowie obwodnicy miejscowości Wschowa i Dębowa Łęka. Dzięki realizacji obwodnicy nastąpi ograniczenie ruchu tranzytowego przebiegającego przez te miejscowości, a tym samym poprawi się bezpieczeństwo ich mieszkańców, zmniejszy się także emisja spalin i hałas. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju. 

Nowa droga rozpoczynać się będzie od skrzyżowania z DK12 w sąsiedztwie oczyszczalni ścieków i będzie biec w kierunku wschodnim i północno-wschodnim do miejsca połączenia z ul. Jedności (droga powiatową nr 1004F) i ul. Kolejową (droga wojewódzka nr 305). Następnie droga przecinać będzie linię kolejową nr 14, skąd obwodnica biec będzie dalej w kierunku północno-wschodnim, aż do włączenia z istniejącą DK12 za Dębową Łęką. Obwodnica położona będzie w zdecydowanej większości na terenie województwa lubuskiego, nieznacznie zahaczając o województwo wielkopolskie. 

Programu budowy 100 obwodnic (PB100) w woj. lubuskim

Obwodnica Wschowy i Dębowej Łęki w ciągu DK12 jedną z sześciu zaplanowanych do realizacji w województwie lubuskim w ramach PB100. Pozostałe obwodnice:      

  • Strzelec Krajeńskich w ciągu DK22 oraz Krosna Odrzańskiego w ciągu DK29 są już na etapie realizacji,   
  • Kostrzyna nad Odrą w ciągu DK31 jest na etapie przetargu na realizację, 
  • Przytocznej w ciągu DK24 i Dobiegniewa w ciągu DK22, dla których wydane zostały decyzje środowiskowe.   

Rozpoczęły się również przygotowania do realizacji obwodnicy Słubic w ciągu DK31, którą ujęto na liście rezerwowej PB100 jako możliwa do realizacji, lecz bez zapewnionych środków finansowych na ten cel. Ogłoszenie przetargu na prace przygotowawcze było możliwe dzięki podpisanemu porozumieniu z gminą Słubice, która koszty tych prac wzięła na siebie. Obecnie jesteśmy na etapie wyboru najkorzystniejszej oferty. 

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: Prace dla sprawnych i bezpiecznych podróży z Małopolski na Podbeskidzie

Wywiady

Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych

Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.