Reklama

Historyczny most przez Wisłę w Toruniu – projekt remontu i poszerzenia

Most przez Wisłę w Toruniu w nowej odsłonie to przykład innowacyjnej konstrukcji. Zastosowano m.in. materiały kompozytowe, co pozwoliło na skrócenie czasu i kosztów remontu.

Historyczny most przez Wisłę w Toruniu to przede wszystkim nowoczesne rozwiązania materiałowe oparte na technologii z zastosowaniem kompozytów GRP. W artykule opisano projekt jego rozbudowy.

Kilka słów o Toruniu

Toruń to ważne historycznie polskie miasto, które swoje początki rozwoju datuje na 1233 rok, kiedy to na zaproszenie księcia Konrada Mazowieckiego Zakon Krzyżacki z niewielkiej osady tworzy ośrodek do podboju plemion pruskich. W 1264 r. Toruń był już na tyle rozbudowany, że oprócz zamku krzyżackiego i starego miasta powstało nowe miasto, tworząc znaczący ośrodek handlowy, czego ukoronowaniem było uzyskanie członkostwa Hanzy – ówczesnej średniowiecznej organizacji handlowej w tej części Europy. Kres panowania Krzyżaków i jednocześnie początek polskiej państwowości Torunia datuje się na 1466 r., kiedy po trzynastoletniej wojnie polsko-krzyżackiej w wyniku pokoju Toruń wraz z Prusami Królewskimi został włączony do Polski. Trwało to do II rozbioru Polski w 1793 r., gdy miasto trafiło znowu pod panowanie Prus. W 1920 r. Toruń wrócił do Polski.

Historia toruńskich mostów

Niezależnie od przynależności terytorialnej Toruń rozwijał się dynamicznie i w XIX w. stał się najważniejszym ośrodkiem Pomorza. Oprócz rozbudowy samego miasta rozwój widoczny jest także w infrastrukturze komunikacyjnej – połączenie Torunia z innymi dużymi miastami w Polsce.

Dzisiejszy obraz historyczny Toru...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Zyskasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji papierowej
  • Otrzymasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji online
  • Przeczytasz każdy artykuł dostępny w serwisie opublikowany na łamach „Magazynu Autostrady”, „Mosty”, „Kruszywa” i „Drogi Publiczne”
  • Otrzymasz dostęp do materiałów w „Katalogu realizacji” zawierającej najciekawsze realizacje drogowo-mostowe oraz wdrożenia w kopalniach odkrywkowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.