Reklama

Kongres Zarządzania Infrastrukturą Drogową

4-5 grudnia 2019 r. w Warszawie odbył się Kongres Zarządzania Infrastrukturą Drogową zorganizowany przez Polski Kongres Drogowy oraz INFRAMA.

Kongres Zarządzania Infrastrukturą Drogową został objęty honorowym patronatem Międzynarodowego Stowarzyszenia Drogowego PIARC (World Road Association). Dodatkowo patronat nad Kongresem objęli Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski.

Otwarcia Kongresu dokonali Zbigniew Kotlarek (prezes Polskiego Kongresu Drogowego) oraz dr Sławomir Heller (inicjatywa edukacyjna INFRAMA − Infrastructure Asset Management Academy). Podczas trzech sesji zarządcy dróg zostali skonfrontowani m.in. z wyzwaniami takimi jak rosnące ograniczenia nakładów finansowych na drogi czy też postępująca złożoność procesów zarządzania.

Zorganizowany Kongres miał na celu utworzenie platformy wymiany doświadczeń. Dzięki niemu zarządcy mogli dowiedzieć się o nowoczesnych i sprawdzonych rozwiązaniach wdrażanych w różnych jednostkach związanych z branżą drogową. Podczas wydarzeń obu dni uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się w jaki sposób zaprezentowane rozwiązania mogą być wykorzystywane w codziennej pracy.

Dzień I – wykłady

Rola PIARC została omówiona podczas pierwszej sesji. Wskazano na jej istotny element w edukacji i propagowaniu nowoczesnego zarządzania infrastrukturą drogową. Poruszono również temat związany z ryzykiem oraz rezyliencją. Następnie przedstawiono wytyczne dotyczące utrzymania nawierzchni drogowych, poboczy i odwodnień na drogach samorządowych.

Druga sesja została poświęcona elektomobilności. Poruszono w niej tematy związane z wyzwaniami w zarządzaniu i utrzymaniu infrastruktury drogowej w dobie rewolucji technologicznej. Zaprezentowano również nowe inwestycje w zrównoważonym rozwoju sieci drogowych. Przedstawiono także Punkt Informacyjny ds. Telekomunikacji powiązany, czyli powiązanie branży drogowej z telekomunikacyjną, energetyczną i kolejową.

Podczas sesji trzeciej zaprezentowano: wartość informacji w zarządzaniu infrastrukturą drogową, rolę nowoczesnej diagnostyki w zarządzaniu infrastrukturą drogową oraz planowanie cyklu życia w Road Asset Management. Na koniec zobrazowany został poziom usług (level of service) jako element zarządzania ryzykiem w kontraktach na utrzymanie dróg.

Dzień drugi – warsztaty

Drugiego dnia kongresu uczestnicy mieli możliwość wziąć udziału w czterech różnych warsztatach poświęconych. Zostały one poświęcone:

  • diagnostyce nawierzchni i wykorzystaniu jej wyników w zarządzaniu,
  • bezpieczeństwie ruchu drogowego,
  • planowaniu remontów
  • oraz ryzyku w zarządzaniu infrastrukturą drogową.

Debaty, które odbywały się po każdej sesji prowadzone były przez przedstawicieli INFRAMA. Podczas nich uczestnicy Kongresu wypowiadali się na tematy związane z zarządzaniem infrastrukturą drogową. W kongresie wzięło udział ponad 100 uczestników, pośród których znaleźli się: kadra techniczna, menażerska administracji centralnej i władz samorządowych, zarządcy dróg oraz przedstawiciele instytucji zajmujących się szeroko rozumianym zarządzaniem infrastrukturą drogową.

Źródło i fot.: redakcja

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Piotr Litwa, Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” porusza temat nadzoru i regulacji górnictwa odkrywkowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z przestrzeganiem przepisów, oceną ryzyka oraz współpracą z instytucjami i samorządami. Omawia najczęstsze naruszenia przepisów, procedur...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.