Reklama

Dobór cyklu sygnalizacyjnego w tymczasowej organizacji ruchu

Optymalizacja sygnalizacji świetlnej

W celu uzyskania najlepszych warunków ruchu należy przeprowadzić symulację cyklu sygnalizacyjnego odcinka zawężenia, na podstawie którego uzyskuje się wykresy, z których można odczytać zależność pomiędzy długością cyklu a:

  • długością kolejki pojazdów,
  • stratą czasu pojazdu oczekującego na przejazd.

Rys. 4. przedstawia wykres zależności pomiędzy długością cyklu a średnią długością kolejki pojazdów. Wynika z niego, że najmniejsze kolejki powstaną przy długości cyklu T = 132 s i wyniosą one 132 mb. Jak widać z wykresu, niekoniecznie zastosowanie cyklu optymalnego (wg Webstera) nie daje minimalnej kolejki pojazdów. Rys. 5. przedstawia zależność pomiędzy stratami czasu a długością cyklu, gdzie widać, że straty czasu przy cyklu optymalnym i przy wybranym cyklu (T = 132 s) są do siebie zbliżone (56 s oraz 59 s). Jednakże nie daje to optymalnego doboru cyklu sygnalizacyjnego.

Tab. 8 przedstawia miary programu sygnalizacji po wybraniu cyklu z minimalną długością kolejki, zaś paski barwne cyklu przedstawia rys. 6.

Przyjęty program sygnalizacji świetlnej dla T = 132 s daje najmniejsze kolejki na odcinkach dojazdowych, co powoduje, że oddziaływanie jest najmniejsze.

Przeczytaj również: Sygnalizacja świetlna w projektach tymczasowej organizacji ruchu

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dlaczego utworzono Zespół ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych? Arkadiusz Madaj: Problemy prawne związane z utrzymaniem zabytkowych obiektów mostowych, a przede wszystkim z ich remontem i ewentualną przebudową, były i są sygnalizowane przez środowisko już od dawna. Szczególne problemy zaczęły się pojawiać wtedy, kiedy przebudowa trasy komunikacyjn...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.