Reklama

CEMEX uczestniczy w modernizacji terminala w Świnoujściu

CEMEX dostarcza beton na przebudowę Terminala Promowego w Świnoujściu. Dzięki prowadzonej modernizacji terminal zostanie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego.

Inwestycja jest realizowana przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Budimex.

CEMEX dostarcza beton m.in. do budowy estakady, wykonania konstrukcji stanowisk promowych, płyty torowej i nawierzchni placów manewrowo-postojowych.

Do budowy estakady,  która skomunikuje zaplecze z terenem terminalu, wykorzystywane są betony mostowe klasy od C30/37 do C50/60 o mrozoodporności F150 i nasiąkliwości do 4%. Konstrukcja stanowisk promowych w północnej części obiektu powstanie z betonu hydrotechnicznego klasy C35/45 o mrozoodporności F200. Nawierzchnia płyty torowej zostanie z kolei wykonana ze specjalistycznego betonu fibron klasy C35/45 z włóknami polimerowymi, z którego powstają trwałe i odporne na obciążenia posadzki. Dodatkowo nawierzchnia placu manewrowo-postojowego zostanie wykonana ze specjalistycznego betonu nawierzchniowego C35/45 gwarantującego obsługę transportu intermodalnego o nacisku do 140 ton/oś.

Na przebudowę terminalu CEMEX dostarczy również betony suche, kontraktorowe i SCC.
–  Inwestycja w Świnoujściu to ważne przedsięwzięcie, o dużym znaczeniu dla miasta i regionu. Powodzenie prac zależy m.in. od zastosowania wysokiej jakości materiałów, w tym odpowiednich produktów betonowych – mówi Michał Grys, Dyrektor Pionu Materiały w CEMEX Polska. – CEMEX ma w swoim portfolio produkty, które zapewnią budowanym obiektom odpowiednią wytrzymałość i możliwość wieloletniej eksploatacji. Jest to szczególnie ważne w przypadku obiektów tj. terminal promowy, które są intensywnie użytkowane – dodaje. 

O inwestycji

Terminal w Świnoujściu to jeden z czterech polskich terminali promowych. Jego przebudowa rozpoczęła się jesienią 2019 roku. Dzięki modernizacji infrastruktury, terminal zyska możliwość obsługi transportu intermodalnego, w tym promów o długości do 265 m. Zostanie też przystosowany do świadczenia nowego rodzaju usług przeładunkowych przy udziale transportu kolejowego.
Inwestycja o wartości 185 mln zł jest realizowana w ramach globalnego projektu, który ma na celu optymalizację łańcuchów logistycznych między Skandynawią i Europą Południową. Harmonogram inwestycji zakłada, że wszystkie prace zostaną ukończone do końca 2021 roku.

źródło: strona internetowa inwestora
fot.: Budimex S.A.

Może zainteresuje Cię także: CEMEX zaangażowany w ochronę klimatu

Galeria

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.