Reklama

Betonowy tunel TS-04. Technologia i materiały

Etap I

W pierwszym etapie wykonano nawierzchnię na pasach ruchu wolnym i awaryjnym. Docelowa szerokość pasma technologicznego wynosiła 6,10 m, podczas gdy układane pasmo miało szerokość 6,30 m i było układane od wewnętrznej strony na warstwie kruszywa 0/31,5 mm, uformowanego na całej długości pasma w odległości około 20 cm od projektowanej linii dylatacji. Od strony zewnętrznej, do bocznej części kapy chodnikowej na całej długości i wysokości układanego pasma, przyklejona została wstawka styrodurowa o grubości 20 mm mająca na celu kompensowanie ruchu płyt betonowych w czasie jej docelowej eksploatacji. Po obu stronach układanego pasma przygotowano tor dla jazdy układarki, oparty na wyznaczonych geodezyjnie punktach sytuacyjno-wysokościowych, co 5 m na całej długości pasma. Nawierzchnia betonowa była wykonywana w technologii dwuwarstwowej, dolna warstwa o grubości 27 cm była układana na warstwie podbudowy zasadniczej z kruszywa stabilizowanego mechanicznie, a górna warstwa o grubości 5 cm stanowiła warstwę ścieralną. Pierwsza maszyna z zestawu układała dolną warstwę nawierzchni o grubości 27 cm. Mieszanka na dolną warstwę była dostarczana samochodami ciężarowymi do miejsca wbudowania i wysypywana tuż przed maszyną, a następnie rozgarniana przy użyciu miecza maszyny i koparki na całą szerokość układanego pasma. Po zawibrowaniu i zaformowaniu warstwy przez stół układarki dyblarka automatycznie wibrowała dyble równolegle do osi jezdni, w miejscach i ilości określonej w dokumentacji, z zachowaniem tolerancji odległości między nimi ± 50 mm, przesunięcia wzdłużnego dybli względem dylatacji ± 50 mm, tolerancji grubości ± 20 mm oraz tolerancji położenia ± 20 mm w płaszczyźnie pionowej i poziomej. Na powierzchni wykonanej nawierzchni, w miejscach nad dyblami, nacinano szczeliny poprzeczne skurczowe. Na poziomie dybli automatycznie wibrowano również kotwy, pros...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Jakie są główne cele Zespołu ds. Mostowych Obiektów Zabytkowych i jakie działania planuje podjąć w pierwszej kolejności? W jaki sposób Zespół zamierza popularyzować wiedzę o wartości historycznej i inżynieryjnej mostów zabytkowych wśród społeczeństwa? Arkadiusz Madaj: Podstawowym celem zespołu jest, mówiąc potocznym językiem, „uporządkowanie” sp...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.