Reklama

Zwycięzcy minionych edycji – Konkurs Mostowy im. Maksymiliana Wolffa!

W tym roku redakcja czasopisma „Mosty” organizuje XV edycję Konkursu Mostowego im. Maksymiliana Wolffa. To wydarzenie, które przyciąga uwagę inżynierów, architektów i miłośników konstrukcji od lat. W tym materiale przyjrzymy się zwycięskim obiektom, które triumfowały w konkursie od 2021.

Rok 2021

Kategoria: realizacja projektu mostu drogowego lub kolejowego (rozpiętość przęsła powyżej 70 m)

Most Południowy im. Anny Jagiellonki nad rzeką Wisłą w Warszawie w ciągu drogi ekspresowej S2 (Południowa Obwodnica Warszawy)- Egis International S.A.

Most Południowy im. Anny Jagiellonki nad rzeką Wisłą w Warszawie w ciągu drogi ekspresowej S2 (Południowa Obwodnica Warszawy)- Egis International S.A.

Budowę mostu Południowego w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) oficjalnie rozpoczęto dnia 21.06.2017 r. Oddany do użytkowania Most Południowy im. Anny Jagiellonki – roboczo nazwany MG04 – jest jednym z największych mostów drogowych w Polsce. Jego formę architektoniczną (narzuconą zapisami decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia) stanowi sprężony pomost o ”płaskiej konstrukcji”.

Kategoria: realizacja projektu mostu drogowego lub kolejowego (rozpiętość przęsła poniżej 70 m)

Estakada drogowa ES-02 w ciągu drogi ekspresowej nr 7 w km 629+786,58 (jezdnia prawa) i w km 629 +794,46 (jezdnia lewa)- Mota-Engil Central Europe.

Estakada drogowa ES-02 w ciągu drogi ekspresowej nr 7 w km 629+786,58 (jezdnia prawa) i w km 629 +794,46 (jezdnia lewa)- Mota-Engil Central Europe

Estakada została wybudowana przez firmę Mota-Engil Central Europe S.A. w 2021 roku wg. projektu firmy MP RB Sp z o.o. Zrealizowany dwujezdniowy obiekt przeznaczony jest do przeprowadzania ruchu samochodowego w ciągu drogi ekspresowej nr S7 w km 629+786,58 nad istniejącą linią kolejową nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny, rzeką Szreniawą oraz drogami powiatowymi.

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.