Reklama

Utrzymanie dróg: spotkanie GDDKiA z przedstawicielami firm utrzymaniowych

Standard I

Jezdnię odśnieża się na całej szerokości łącznie z poboczami utwardzonymi i nie może występować warstwa zajeżdżonego śniegu. Po ustaniu opadów śniegu, śnieg luźny może zalegać do 4 godz., zaś błoto pośniegowe może występować do 6 godz.  

Standard II

Jezdnię odśnieża się na całej szerokości łącznie z poboczami utwardzonymi. Po ustaniu opadów śniegu, śnieg luźny może zalegać do 4 godz., zaś błoto pośniegowe i warstwa zjeżdżonego śniegu o grubości nieutrudniającej ruchu może występować do 6 godz.  

Standard III

Jezdnię odśnieża się na całej szerokości, a śliskość zimowa zlikwidowana na skrzyżowaniach  z innymi drogami publicznymi utwardzonymi, na skrzyżowaniach z liniami kolejowymi, na odcinkach o pochyleniu >4 proc., na przystankach autobusowych oraz innych miejscach ustalonych przez zarządcę drogi. Śnieg luźny, warstwa zjeżdżonego śniegu o grubości utrudniającej ruch samochodów osobowych oraz zaspy mogą występować do 6 godz. od momentu ustaniu opadów śniegu. 

Jak podaje GDDKiA: na pytanie: czy należy zastanawiać się nad zmianą standardów na części dróg krajowych, odpowiedź, według Mirosława Nicewicza, dyrektora Oddziału GDDKiA w Olsztynie, brzmi: tak, to jest nieuniknione. Przyznał, że ten proces już postępuje. – Wystarczy spojrzeć na to, jak na przestrzeni ostatnich lat skurczył się III standard. Z tego powodu należy myśleć o pewnych modyfikacjach i nowym podejściu. Wskazują na to również oczekiwania kierowców, które również powinniśmy brać pod uwagę – dodał. 

Piotr Rotter, dyrektor generalny Intertoll Polska, zwrócił uwagę, by w jeszcze większym stopniu egzekwować realizację wytycznych, zawartych w każdym ze standardów. – Podwyższanie standardów na poszczególnych odcinkach prowadzi do zwiększenia kosztów, prostsze jest natomiast wyegzekwowanie tego, by w prawidłowy sposób przeprowadzać chociażby akcję zapobiegawczą, jeszcze przed pojawieniem się mrozu czy opadów śniegu. W tym względzie pomocne może być wykorzystanie dostępnych stacji meteo – zauważył Piotr Rotter. 

Podczas obrad poruszono także m.in. temat zapasów soli oraz propozycji zmian w umowach utrzymaniowych.

źródło: GDDKiA
fot.iStock

Przeczytaj również: Małopolska jednym z europejskich liderów bezpieczeństwa na drogach!

Wywiady

Marcin Skrobisz: Dyrektor egzekwuje przestrzeganie przepisów, rozumiejąc jednocześnie realia prowadzenia kopalń

Jakie wartości są dla Pana najważniejsze w pełnieniu funkcji dyrektora OUG? Czy w podejmowaniu decyzji kieruje się Pan bardziej zasadami, doświadczeniem czy dialogiem z branżą? Marcin Skrobisz: Przy podejmowaniu decyzji kieruję się przede wszystkim zasadami. Uważam, że przepisy są po to, żeby wprowadzić ład i porządek w funkcjonowaniu państwa, p...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.