SICONOFLOOR ROADWAY – specjalistyczny system do wykonywania izolacjo-nawierzchni mostów
Sicon Sp. z o.o. sp. k. z siedzibą zakładu produkcyjnego w Głogowie Małopolskim jest spółką w 100% z polskim kapitałem, zorientowaną na innowacje i wdrażanie nowych technologii.
Firma od ponad 15 lat jest ekspertem od posadzek żywicznych, tworzy specjalistyczne technologie oraz produkuje i dostarcza materiały do wykonywania najwyższej jakości posadzek żywicznych (m.in. przemysłowych, parkingowych i dekoracyjnych), które sprawdzają się w wymagających warunkach użytkowania i znajdują zastosowanie w najbardziej prestiżowych obiektach w Polsce i Europie.
Spółka Sicon jest ukierunkowana na zbudowanie silnej pozycji rynkowej jako producenta w branży specjalistycznych materiałów nie tylko w obiektach użyteczności publicznej czy przemysłowej, lecz także mających zastosowanie w infrastrukturze drogowo-mostowej.
Dzięki zaawansowanym pracom badawczo-rozwojowym specjaliści firmy Sicon w oparciu o własne badania i współpracę z instytutem badawczym Dróg i Mostów uzyskali Krajową Ocenę Techniczną na system izolacjo-nawierzchni o nazwie handlowej Roadway. Opracowana izolacjo-nawierzchnia jest wodoszczelna, chroni przed działaniem wody i rozpuszczonych w niej jonów chlorkowych oraz pełni jednocześnie funkcję nawierzchni oraz izolacji przeciwwodnej na obiekcie. Nawierzchnie mostowe są poddawane różnym obciążeniom, począwszy od ruchu pojazdów samochodowych, po oddziaływania czynników klimatycznych. Dlatego też przy projektowaniu obiektów infrastruktury drogowej ważny jest odpowiedni dobór materiałów, od których zależy trwałość i funkcjonalność inwestycji, w tym izolacjo-nawierzchni na pomostach. Nawierzchnia na pomoście mostowym wraz z izolacją decyduje więc o trwałości całego obiektu mostowego.
Mając na uwadze trwałość i bezpieczeństwo, specjaliści Sicon opracowali izolacjo-nawierzchnię cechującą się odpornością na:
- warunki atmosferyczne, w tym promieniowanie UV,
- substancje chemiczne stosowane przy bieżącym utrzymaniu dróg,
- ścieranie przez ruch pieszych oraz lekki ruch kołowy,
- działanie stałych i zmiennych temperatur w zakresie od -30°C do + 80°C w warunkach suchych lub do +40°C w warunkach wilgotnych
Warstwa zasadnicza izolacjo-nawierzchni Roadway jest wykonana z dodatkiem piasku kwarcowego, który poprawia jej odporność na ścieranie oraz zapewnia odpowiednią szorstkość. Dzięki swym właściwościom izolacjo-nawierzchnia Roadway jest przeznaczona do stosowania w budownictwie komunikacyjnym do wykonywania izolacjo-nawierzchni na chodnikach obiektów mostowych, na kładkach pieszo-jezdnych, na parkingach oraz korytach balastowych kolejowych obiektów mostowych.
Najpopularniejsze systemy izolacjo-nawierzchni Roadway są oparte na żywicy epoksydowo-poliuretanowej Roadway BC, pozostałe systemy stanowią czyste żywice poliuretanowe Roadway BC-PU. Dodatkowo w portfolio produktów Roadway znajdują się żywice epoksydowe do ochrony powierzchniowej betonu, mające zastosowanie jako żywice gruntująco-impregnujące świeże betony, tzn. można je nakładać na betony 3-godzinne szczotkowane (Roadway 110), 7-dniowe posadzki betonowe (Roadway 120) oraz mają zastosowanie jako żywice gruntujące powierzchnie betonowych płyt pomostów obiektów mostowych, przed ułożeniem na nich izolacji przeciwwodnej z pap zgrzewalnych.
Sicon Sp. z o.o. sp. k.
Pod Borem 22B,
36-060 Głogów
Małopolski
k. Rzeszowa
tel. +48 17 860 01 16,
e-mail: biuro@sicon.pl
Przeczytaj również: Budowa żelbetowego mostu łukowego z jazdą górą przez rzekę Dunajec w Tylmanowej
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania
Waldemar Wojciechowski, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o wyzwaniach związanych z kierowaniem oddziałem, priorytetach inwestycyjnych na Dolnym Śląsku oraz roli współpracy transgranicznej. Podkreśla znaczenie odpowiedzialności i transparentności w zarządzaniu, zwraca uwagę na konieczność...
Branża leasingowa odnotowuje wzrosty
Kolejny rok z rzędu branża leasingowa kończy rok dwucyfrowym wzrostem udzielonego finansowania dla firm w Polsce. W 2024 r. wzrosła o 10,4%. Tym samym wartość sfinansowanych ruchomości i nieruchomości wyniosła 110,5 mld zł w ubiegłym roku. Wartość finansowania udzielonego w formie leasingu wyniosła 96,9 mld zł, co oznacza skok o prawie 12%. Z kolei wartość pożyczek leasingowych zwiększyła się zaledwie o 2,2%, do 13,6 mld zł. A nieznaczny wzrost spowodował, że udział pożyczki leasingowej w ogó...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Metody poprawy procesu przesiewania kruszyw
Proces przesiewania kruszyw odgrywa kluczową rolę w przemyśle wydobywczym i budowlanym, umożliwiając skuteczną separację materiałów ziarnistych według określonych frakcji. W wielu przypadkach użytkownicy maszyn przesiewających napotykają trudności związane z wydajnością i skutecznością tego procesu. Często nie jest konieczna całkowita wymiana parku maszynowego – istnieje szereg metod, które pozwalają na intensyfikację przesiewania przy niewielkich zmianach konstrukcyjnych i niskich kosztach. ...
Ocena przydatności kruszyw stosowanych do warstw podbudów drogowych na podstawie wybranych cech i własności mechanicznych
W artykule przedstawiono problematykę oceny przydatności kruszyw łamanych, recyklingowych oraz alternatywnych dla warstw podbudów nawierzchni drogowych wg wymagań normy PN-S-06102:1997 oraz Wymagań Technicznych WT-4:2010. Wskazano różnice w ocenie w zależności od wymagań poszczególnych dokumentów technicznych. Zwrócono uwagę na parametry poszczególnych kruszyw, które związane są z pochodzeniem badanego materiału ziarnistego. Kruszywa są ziarnistym materiałem stosowanym powszechnie w budownict...
Szybka droga do bezpieczeństwa
W artykule skupiono się na rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, szczególnie na budowie dróg ekspresowych i autostrad. Autor podkreśla, że mimo problemów budowlanych i trudności z lokalizacją te nowoczesne rozwiązania są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Artykuł omawia także różnice w użytkowaniu tych dróg w porównaniu do tradycyjnych tras miejskich czy osiedlowych, podkreślając potrzebę odpowiedniego przygotowania kierowców do korzystania z dróg o dużych prędkościach. Dodat...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Geokrata komórkowa to nowoczesny materiał geosyntetyczny stosowany w budownictwie do stabilizacji gruntu, wzmacniania nawierzchni i ochrony przed erozją. Wykonana z wytrzymałego polietylenu (HDPE), tworzy przestrzenną siatkę, którą można wypełnić piaskiem, żwirem lub kruszywem. Dzięki swojej konstrukcji skutecznie rozkłada obciążenia, zapobiega osiadaniu terenu i wzmacnia infrastrukturę drogową, kolejową oraz hydrotechniczną. Jest trwała, łatwa w montażu i przyjazna dla środowiska, co czyni j...
Historyczny most kolejowy w Stanach k. Nowej Soli – 6 lat po remoncie i adaptacji na ścieżkę rowerową
W miejscowości Stany, w woj. lubuskim, niedaleko Nowej Soli, znajduje się historyczny, ufortyfikowany most kolejowy, który przeszedł modernizację w 2019 roku i zmienił swoje przeznaczenie na most z przejściem pieszo-rowerowym. Most ten, zaprojektowany na początku XX w., mimo renowacji i konserwacji przeprowadzonych niespełna 6 lat temu, ponownie potrzebuje uwagi zarządcy obiektu oraz prac konserwacyjnych. W 1871 r. w miejscowości Grünberg in Schlesien, dzisiejszej Zielonej Górze, kierownictwo...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
W artykule omówiono kluczowe aspekty utrzymania dróg, zapewniające bezpieczeństwo, przejezdność i efektywność transportu. Podkreślono znaczenie monitorowania nawierzchni, racjonalnego planowania modernizacji oraz stosowania zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa. Autor wskazuje na specyfikę utrzymania ulic miejskich, wymagających większej uwagi ze względu na natężenie ruchu i gęstą infrastrukturę. Artykuł akcentuje konieczność optymalizacji działań w celu minimalizacji kosztów i zwiększenia t...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Budowa dróg i obiektów inżynierskich to złożony proces, wymagający skrupulatnego planowania i realizacji na każdym etapie. Kluczowymi elementami tego procesu są roboty przygotowawcze, roboty ziemne oraz prace związane z konstrukcją nawierzchni. Poprawne wykonanie tych działań ma bezpośredni wpływ na trwałość, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność powstającej infrastruktury. W artykule omówiono zakres prac przygotowawczych, szczegóły związane z robotami ziemnymi oraz najważniejsze aspekty technol...
Kalendarium
Relacje

III Kongres Projektantów i Inżynierów
10 kwietnia 2025 r. w Centrum Konferencyjnym Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbył się...

IV Forum Dni Asfaltu
24–26 marca 2025 roku w Nałęczowie odbyło się IV Forum Dni Asfaltu, organizowane przez Po...

NOVDROG’25
10-11 kwietnia 2025 r. w malowniczych Niepołomicach odbyła się VII Ogólnopolska Konferenc...

25 lat Konferencji KRUSZYWA MINERALNE Surowce – Rynek – Technologie – Jakość
Organizatorzy Od dwudziestu pięciu lat, począwszy od 2001 roku, Stowarzyszeni...