Reklama

S11 Zegrze Pomorskie – Kłanino

7 lutego 2020 roku podpisano umowę na realizację inwestycji S11 Zegrze Pomorskie – Kłanino. Zamawiającym inwestycje jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin, a jej wykonawcą Mostostal Warszawa Spółka Akcyjna. Nadzór inwestorski nad budową sprawuje Aecom Polska Sp. z o.o.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S11 na odcinku od km 18+400 do km 37+680. Powyższy odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej łączącej środkowe wybrzeże Bałtyku z aglomeracją górnośląską, oraz zlokalizowany jest na terenie województwa zachodniopomorskiego, w powiatach: koszalińskim, białogardzkim, na terenie gmin Świeszyno, Bobolice, Manowo.

Odcinek S11 Zegrze Pomorskie-Kłanino rozpoczyna się za węzłem Zegrze Pomorskie (który zostanie zrealizowany w ramach odcinka Koszalin-Zegrze Pomorskie). Trasa biegnie w dużej mierze przez tereny leśne. Droga przebiega na południe od lotniska w Zegrzu Pomorskim, następnie na północ od miejscowości Krępa i Dargiń. Na południe od miejscowości Kłanino droga zbliża się do obecnej DK11. Jest tam zlokalizowany węzeł drogowy, na którym kończy się ten odcinek. W rejonie miejscowości Dargiń zaplanowano budowę Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP kat. I). S11 na tym fragmencie biegnie w całości po nowym przebiegu.

Zakończenie robót zgodnie z umową zaplanowane jest na 8 sierpnia 2023 roku. Wartość inwestycji wynosi 478 301 049,24 zł.

Cel inwestycji

Budowa drogi ekspresowej jest inwestycją o znaczeniu krajowym, jest przewidziana do realizacji w perspektywie finansowej UE 2014-2020 oraz znajduje się na liście inwestycji wymienionych w załączniku nr 1 do PBDK 2014-2023 (z perspektywą do 2025) stanowiącej załącznik do Uchw...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Komentarz firmy

Łukasz Lendner Dyrektor GDDKiA O/Szczecin

Droga S11 Zegrze Pomorskie - Kłanino to jeden z trzech odcinków realizacyjnych S11 między Koszalinem i Bobolicami. Łączna długość tych odcinków to 48 km. Jest to największa inwestycja realizowana obecnie na drogach krajowych w województwie zachodniopomorskim. Umowy na realizację tych odcinków podpisaliśmy w lutym i marcu 2020 roku. Realizacja inwestycji prowadzona jest w formule projektuj i buduj. Wykonawcy opracowali projekty budowlane zgodnie z terminami kontraktowymi i uzyskali w ubiegłym roku decyzję ZRID. Roboty budowlane ruszyły w lipcu ubiegłego roku. Mobilizacja przebiegła sprawnie i część robót ziemnych i prac przy obiektach mostowych została wykonana już w ubiegłym roku. Po okresie zimowym, gdy roboty musiały być dostosowane do warunków atmosferycznych wykonawcy rozszerzają zakres prowadzonych prac. Odcinek Zegrze Pomorskie – Kłanino przebiega w dużej części przez tereny leśne. Trasa jest poprowadzona zupełnie nowym przebiegiem, co z pewnością również ułatwia prace wykonawcy, jak i również nie powoduje utrudnień w ruchu drogowym. Odcinek Zegrze-Kłanino jest pierwszym, na którym ruszyły roboty bitumiczne, co z pewnością wyróżnia ten odcinek na tle pozostałych. Prace na wszystkich odcinkach S11 przebiegają zgodnie z zakładanymi harmonogramami i liczymy, że realizacja dalej będzie przebiegała w takim tempie i zgodnie z zawartymi umowami w III kwartale przyszłego roku kierowcy będą mogli ominąć Koszalin i Bobolice jadąc drogą S11. Wypada życzyć sobie aby warunki atmosferyczne w najbliższych miesiącach dopisywały, ponieważ ten sezon budowlany jest kluczowy dla inwestycji. Jako inwestor chcielibyśmy aby wszystkie nasze realizacje przebiegały tak sprawnie jak budowa S11 Koszalin-Bobolice.

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.