Reklama

Realizacja Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na DK45 w Raciborzu

Inwestycję w 12 miesięcy, za ponad 9,2 mln zł, zrealizuje firma Burda z Zimnej Wódki. To kolejna inwestycja realizowana dzięki rządowemu Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024. Budowa ciągów pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych oraz ostrzegawczych sygnalizacji świetlnych na przejściach dla pieszych poprawi bezpieczeństwo i zwiększy komfort korzystania z drogi.

Realizacja Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na DK45 w Raciborzu

Wyznaczenie nowych przejść dla pieszych – wraz z ich oświetleniem – umożliwi bezpieczne przekraczanie jezdni. Zastosowanie kompleksowych rozwiązań inżynierskich przyczyni się do ograniczenia liczby niebezpiecznych zdarzeń drogowych oraz ich skutków — w szczególności z udziałem pieszych i rowerzystów. Inwestycja obejmie odcinek DK45 o długości prawie 1,5 km zlokalizowany w południowej części wsi Rudnik i w północnej części Raciborza.

Zakres inwestycji

W ramach inwestycji zaprojektowano budowę ciągu pieszo-rowerowego po lewej stronie DK45 na odcinku ul. Kwiatowej i częściowo ul. Kozielskiej oraz budowę chodnika w obrębie zatok autobusowych, przebudowę istniejących zatok autobusowych w rejonie skrzyżowania z ul. Podmiejską oraz budowę dwóch nowych zatok autobusowych. Część z nich będzie oświetlona. Wybudowana zostanie także kanalizacja deszczowa. Tam, gdzie uzbrojenie terenu (przebudowa napowietrznej linii niskiego napięcia wraz z oświetleniem ulicznym) będzie kolidowało z inwestycją, wykonana zostanie przebudowa.

Program Inwestycji

Ostateczny kształt Programu Inwestycji uzgodniono 13 lipca 2023 r. aneksem nr 1 przez Ministra Infrastruktury. Inwestycja powstanie w formule: Buduj. Jej głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, zarówno pieszych, jak i kierowców.

Źródło finansowania

Inwestycję przewidziano do finansowania ze środków budżetowych, będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: Odcinki pozbawione kategorii dróg krajowych i zaliczone do dróg wojewódzkich w latach 2022-2023

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.