Reklama

Przetarg na budowę dwóch rond w Zakopanem

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dwóch rond w Zakopanem. Ronda powstaną na skrzyżowaniach DK47 z ul. Wojdyły i ul. Ustup. Termin składania ofert upływa 6 września.

Przetarg na budowę dwóch rond w Zakopanem

Poprawa płynności ruchu w Zakopanem

Każdego dnia do Zakopanego wjeżdża drogą krajową nr 47 średnio prawie 21 tysięcy pojazdów. Tak wskazują wyniki Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021. Jest to wartość średnia, która zdecydowanie rośnie w sezonie turystycznym. Duże natężenie ruchu w tym miejscu utrudnia wjazd na drogę krajową z dróg gminnych – ul. Wojdyły i ul. Ustup. Sytuację poprawi budowa dwóch rond. 

Pierwsze rondo, jadąc od strony Nowego Targu, powstanie na skrzyżowaniu ul. Wojdyły z ul. Kasprowicza (DK47). Będzie ono turbinowe, co pozwoli na płynny przejazd w trzech kierunkach – do centrum Zakopanego, do Poronina i na Olczę. Na rondzie będą też dwa zjazdy indywidualne, pozwalające na włączenie się do ruchu mieszkańców okolicznych posesji.  

Drugie rondo powstanie 50 m dalej, na skrzyżowaniu ul. Kasprowicza z ul. Ustup. Dzięki jego budowie poprawi się połączenie drogi krajowej z Ustupem i Harendą.  

W ramach inwestycji powstaną trzy przejścia dla pieszych – dwa na ul. Kasprowicza, po jednym przed każdym z rond. Trzecie będzie zlokalizowane w miejscu obecnego na ul. Ustup. Po północnej stronie DK47 powstanie chodnik. Przebudowie ulegnie infrastruktura techniczna i zatoki autobusowe, powstanie też nowe oświetlenie i odwodnienie. 

Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał maksymalnie 12 miesięcy, nie licząc przerw zimowych. 

Współpraca samorządu i GDDKiA

Projekt budowy nowych rond przygotowało Miasto Zakopane. Gmina również wystąpiła z wnioskiem o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Wojewoda Małopolski wydał zezwolenie 25 lipca 2023 roku.  

Inwestycja finansowana jest z budżetu państwa. 

źródło i fot.: GDDKiA

Przeczytaj również: Rozbudowa wiaduktu w ciągu DK92

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.