Reklama

Paweł Woźniak: Niezwykle cenię sobie transparentność

W jaki sposób planuje Pan zwiększyć efektywność realizacji projektów drogowych?

Paweł Woźniak: Jesteśmy w szczycie sezonu budowlanego. Aktualnie w realizacji mamy ponad 1550 km dróg, ponad 165 km jest w przetargu, a kolejne 3250 km znajduje się w przygotowaniu. Jak widać, inwestycje drogowe realizowane przez GDDKiA są zakrojone na szeroką skalę. Dbamy o odpowiednią dynamikę. Co możemy zrobić, żeby było jeszcze lepiej? Przede wszystkim przyspieszyć procedury administracyjne i wzmocnić struktury instytucji, które odpowiadają za decyzje środowiskowe, decyzje ZRID, pozwolenia wodnoprawne i szereg innych uzgodnień.

W przypadku zidentyfikowania przewlekłości toczących się postępowań interweniujemy w celu przyspieszenia ich wydania. Natomiast w momencie, gdy mamy do czynienia z kumulacją planowanych do złożenia wniosków, informujemy o takiej sytuacji odpowiednie organy i prosimy o przekazanie sprawy do innej, mniej obciążonej w danym momencie jednostki. Wszystko po to, aby nie generować opóźnień w wydawaniu postanowień uzgadniających. To są jednak działania oddolne, a potrzebne są rozwiązania systemowe. Nie skupiamy się jedynie na bieżących zadaniach, ale patrzymy również w przód. Z coraz większą uwagą musimy skupiać się na przyszłości, gdyż za 10 lat sieć dróg krajowych będzie gotowa i ciężar naszych działań przesunie się z inwestycji budowlanych na zadania utrzymaniowe. Dlatego już teraz w coraz większym zakresie należy stawiać na utrzymanie i zarządzanie ruchem, czyli efektywnie wykorzystywać istniejącą infrastrukturę, m.in. inteligentne systemy transportowe (ITS) oraz system umożliwiający dynamiczne zarządzanie ruchem i procesami utrzymania infrastruktury drogowej (Krajowy System Zarządzania Ruchem). Ważną i coraz większą rolę w zarządzaniu siecią drogową, jak również w realizacji pro...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Które wyzwania związane z ochroną zabytkowych konstrukcji mostowych w Polsce uważa Pan za najistotniejsze? Arkadiusz Madaj: Za najistotniejsze uważam stworzenie kryteriów kwalifikacji obiektów jako obiekty zabytkowe oraz opracowanie ogólnych zasad ich utrzymania, w tym remontów czy przebudowy, oraz ustalenie sposobu oceny ich przydatności do dal...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.