Reklama

Obwodnica Oświęcimia

Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi S1 Kosztowy – Bielsko-Biała, odc. IV: Obwodnica Oświęcimia w ciągu DK 44. Inwestycja przebiega po południowo-zachodniej stronie miejscowości Oświęcim.

Zamawiającym inwestycję jest GDDKiA Oddział w Krakowie, konsultantem – LAFRENTZ POLSKA Sp. z o.o., natomiast wykonawcą została firma BUDIMEX S.A.

Inwestycja powstaje w systemie „Projektuj i buduj”. Wartość realizacji opiewa na 467 674 827,51 zł, a wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej to ok. 250 000 000 zł. Umowę na dofinansowanie podpisano w kwietniu 2023 r.

Zakres robót

Projektowana droga o dł. ok. 9,0 km to klasa GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o prędkości projektowej wynoszącej 80 km/h lub 60 km/h, z prędkością miarodajną 100 km/h lub 80 km/h. Jej przekrój poprzeczny obejmuje dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (2x2), z szerokością pasa ruchu wynoszącą 3,50 m i opaską o szerokości 0,50 m. Pobocze gruntowe ma szerokość 1,5 m, a pas dzielący wraz z opaskami zajmuje łączną szerokość 5,0 m. Skrajnia pionowa wynosi 5,0 m, a droga została zaklasyfikowana do kategorii ruchu KR6. Obciążenie na oś wynosi 115 kN/oś, a pochylenie poprzeczne drogi wynosi 2,0%. Projekt odcinka obejmuje również budowę skrzyżowań i węzłów drogowych, które mają kluczowe znaczenie dla efektywnej dystrybucji ruchu oraz zapewnienia bezpiecznego dostępu do sieci drogowej.

Trasa obwodnicy biegnie głównie przez obszary o zróżnicowanej urbanistycznej formie. Pierwszy odcinek, rozpoczynający się w km 0+669,70, gdzie spotyka się z istniejącą DK44, przecina tereny rolnicze, leśne oraz okoliczne zabudowania wiejskie. Początek obwodnicy w km 0+669,70 styka się z łącznicą węzła Oświęcim, realizowanego równolegle p...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.