Reklama

Nowy most w Lublinie

Montaż i nasuwanie

Montaż konstrukcji stalowej rozpoczął się od segmentu nr 1, który składał się z dwóch dźwigarów skrzynkowych, poprzecznic przęsłowych i poprzecznicy podporowej. Po ustawieniu dźwigarów zamocowano poprzecznice i podłużnice między dźwigarami.

Segment nr 1 przesunięto na odległość około 25 m przy użyciu prętów o wysokiej wytrzymałości i siłowników hydraulicznych. W trakcie tego procesu zastosowano bloki kotwiące na dźwigarach, które pozwoliły na przymocowanie prętów. Na przyczółkach tymczasowych zamocowano prowadzenia boczne z przekładkami teflonowymi. Warto podkreślić, że segment nr 1 montowano bez dodatkowego awanbeka, co wprowadziło pewne wyzwania, takie jak konieczność dobalastowania i wymiany łożysk po zjechaniu z przyczółka nr 1. Całość prac związanych z nasuwaniem segmentu nr 1 trwała około 20 godzin. Po zakończeniu tego etapu segment nr 2 zamontowano na podporach PT-1, PT-2 i przyczółku nr 1. Następnie przystąpiono do podwieszenia konstrukcji, betonowania płyty pomostu oraz wykonywania elementów wyposażenia.

Opracowała redakcja
przy współpracy z Primost Południe

Bartłomiej Zarychta, Dyrektor ds. Technicznych, Primost Południe Sp. z o.o.

Most w Lublinie nad rzeką Bystrzycą był realizowany w trudnych waru...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Jakie wymagania muszą spełnić plany ruchu kopalń odkrywkowych przed ich zatwierdzeniem przez WUG? Piotr Litwa: W działalności górniczej istnieje ściśle określone pojęcie „Planu ruchu zakładu”. Jest to opracowany przez przedsiębiorcę i zatwierdzony przez właściwego miejscowo dyrektora OUG dokument, na podstawie którego prowadzony jest ruch zakład...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.