Reklama

Konstrukcje podatne z blach falistych na przestrzeni trzech stuleci

Popularyzacja konstrukcji i niektóre zastosowania

Jednym z bardzo istotnych wydarzeń w historii konstrukcji z blach falistych było zorganizowanie I Europejskiej Konferencji na temat „Konstrukcje podatne z blach falistych w inżynierii komunikacyjnej” w 2017 r. w Rydzynie koło Leszna. Konferencja miała kolejne edycje w latach 2012 oraz 2017 i planowana jest następna w 2023 roku.

Rozwój konstrukcji z blach falistych został okraszony pobiciem rekordu rozpiętości (32,66 m) 6 marca 2019 r. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Potwierdził to oficjalny wpis do Księgi rekordów Guinnessa. Konstrukcja została zaprojektowana i wyprodukowana w Polsce przez firmę ViaCon. Należy wspomnieć, że obecnie największa w Europie konstrukcja z blach falistych o rozpiętości ponad 24 m znajduje się na obwodnicy Ostródy.

W 2018 r. w Polsce miało zastosowanie pierwsze wykorzystanie konstrukcji z blach falistych na głębokości 800 m w kopalni soli w KGHM w Polsce.

Wraz z rozwojem programu autostrad na początku XXI w. powstały w Polsce pierwsze przejścia dla zwierząt z użyciem konstrukcji z blach falistych. Wspomniany postęp w wydłużeniu żywotności konstrukcji z blach falistych skutkował bardzo dużą liczbą obiektów o rozpiętościach powyżej 18 m.

Najnowsze trendy dotyczące konstrukcji z blach falistych to: zrównoważony rozwój, analiza cyklu życia oraz odporność na obciążenia wyjątkowe, w tym związane ze zmianami klimatu.

Te zagadnienia mają kluczowy wpływ na kształtowanie polityki środowiskowej, w tym ograniczenia emisji CO2 do atmosfery. W ostatnich latach pojawiła się duża liczba publikacji na ten temat.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dlaczego utworzono Zespół ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych? Arkadiusz Madaj: Problemy prawne związane z utrzymaniem zabytkowych obiektów mostowych, a przede wszystkim z ich remontem i ewentualną przebudową, były i są sygnalizowane przez środowisko już od dawna. Szczególne problemy zaczęły się pojawiać wtedy, kiedy przebudowa trasy komunikacyjn...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.