Reklama

GDDKiA podpisała umowy na realizację dwóch kolejnych odcinków Via Carpatia

GDDKiA podpisała umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S19 między Radzyniem Podlaskim a Lubartowem, o łącznej długości ok. 34 km. Tym samym w realizacji jest już cała, ok. 100-kilometrowa droga ekspresowa S19 między Lublinem a granicą woj. lubelskiego i mazowieckiego.

mapa realizacji

Budowę szlaku Via Carpatia na tym fragmencie S19 podzielono na sześć odcinków. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa, która będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstaną także m.in. mosty, wiadukty, drogi do obsługi ruchu lokalnego, trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych oraz urządzenia chroniące środowisko.  

Do tej pory wyłoniono wykonawców czterech odcinków w woj. lubelskim: 

  • granica woj. mazowieckiego i lubelskiego – Międzyrzec Podlaski, 
  • Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski, 
  • obwodnica Kocka i Woli Skolimowskiej (druga jezdnia), 
  • Lubartów – Lublin. 

Dziś GDDKiA podpisała umowy na realizację dwóch ostatnich fragmentów drogi: Radzyń Podlaski – Kock oraz Kock – Lubartów.

Radzyń Podlaski – Kock

Odcinek o długości ponad 18 km zrealizuje firma Polaqua. Dwujezdniowa trasa ekspresowa powstanie w istniejącym korytarzu drogi krajowej nr 19. W ramach zadania wybudowane zostanie m.in. dwujezdniowe obejście Radzynia Podlaskiego. Zaplanowano także dwa węzły drogowe: Radzyń Podlaski Południe na skrzyżowaniu z DK63 oraz Borki na skrzyżowaniu z droga powiatową. Planowane są też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP Sitno oraz MOP Paszki), dwa mosty oraz siedem wiaduktów, przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz drogi dojazdowe i lokalne.  

Kock – Lubartów

Odcinek o długości ok. 15,8 km, między końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej a węzłem Lubartów Północ, zrealizuje konsorcjum firm Rubau Polska (lider) i Poltores (partner). Przebiegać on będzie w ok. 70 proc. nowym śladem, głównie terenami rolnymi. Na początkowym fragmencie (ok. 3 km) pobiegnie istniejącym korytarzem DK19. Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej. Następnie trasa od wschodniej strony ominie miasto i jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym obszarze droga pobiegnie równolegle do istniejącej DK19. Przed Lubartowem zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych – MOP Mieczysławka oraz MOP Wola Lisowska. 

W ramach zadania powstaną także m.in. drogi obsługujące przyległe tereny, wiadukty, kładki, przejścia dla małych, średnich oraz dużych zwierząt, ekrany akustyczne oraz ogrodzenie drogi.

źródło i fot.: GDDKiA

przeczytaj również: Rozpoczęto prace rozbiórkowe na moście w Sandomierzu

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.