Reklama

VI seminarium szkoleniowe „Konstrukcje nawierzchni podatnych”

14 czerwca 2022 r. w Warszewie odbyła się szósta edycja seminarium szkoleniowego „Konstrukcje nawierzchni podatnych” zorganizowanego przez przedstawicieli firm Tensar Polska oraz Lotos Asfalt. „Magazyn Autostrady” objął wydarzenie patronatem medialnym, a Redaktor Zarządzająca Anna Górska-Zychla brała czynny udział w jej moderacji.

Seminarium szkoleniowe dotyczące zastosowań asfaltów oraz georusztów nowej generacji w nawierzchniach drogowych jak co roku cieszyło się dużym zainteresowaniem przedstawicieli biur projektowych i firm wykonawczych. Wydarzenie rozpoczęło się od wprowadzenia uczestników w tematykę i zakres szkolenia przez reprezentantów firm organizujących przedsięwzięcie – Michała Załęckiego (Lotos Asfalt) i Agnieszkę Kuleszewicz (Tensar Polska). Po części wprowadzającej Piotr Mazurowski (Tensar Polska) przybliżył słuchaczom problematykę stabilizacji podłoża gruntowego i dolnych warstw konstrukcji nawierzchni przy zastosowaniu georusztów heksagonalnych. Następnie Agnieszka Kędzierska (Lotos Asfalt) omówiła wątek asfaltów wysokomodyfikowanych. W swoim wykładzie przedstawiła wyniki prac badawczych i wdrożeniowych wysokomodyfikowanych lepiszczy asfaltowych, które wykazały, że są one produktami o ponadstandardowych właściwościach funkcjonalnych, charakteryzują się między innymi bardzo dobrą odpornością na koleinowanie, działanie wody i mrozu oraz świetną wytrzymałością zmęczeniową i odpornością na pękanie. Drugą część szkolenia otworzył kolejny wykład Piotra Mazurowskiego, tym razem poświęcony optymalizacji konstrukcji nawierzchni z wykorzystaniem warstw kruszywa stabilizowanego georusztem heksagonalnym. Podczas wystąpienia przedstawił on wyniki badań w pełnej skali nawierzchni z podbudową stabilizowaną georusztami. Ponownie zabrała też głos Agnieszka Kędzierska poruszając bardzo ważną kwestie „zielonych” technologii asfaltowych do budowy i remontów dróg. Omówiła ważne zagadnienia dot. nacisku w branży budowlanej na technologie zapewniające ekologiczne rozwiązania. Prelegentka potwierdziła, że technologie asfaltowe są ekologiczne i umożliwiają: obniżenie śladu węglowego i ingerencji w środowisko, redukcję emisji gazów cieplarnianych oraz oszczędność energii, obniżenie hałasu od ruchu pojazdów, drenaż nawierzchni i redukcję filmu wodnego, stuprocentowy recykling i ponowne użycie pozyskanych materiałów do warstw asfaltowych, jak również zagospodarowanie materiałów odpadowych. Temat ekologii poruszyła też w swoim wystąpieniu Kamila Kornacka (Tensar Polska) omawiając korzyści techniczne, ekonomiczne i środowiskowe wynikające ze zbrojenia nakładek asfaltowych kompozytem heksagonalnym.

Tegoroczna edycja Seminarium osiągnęła równie duży sukces, co poprzednie. Dyskusja podjęta w trakcie wykładów, jak i w kuluarach dowodzi, że szkolenia spełniają swoje zadanie i są przydatnymi narzędziami do uzupełniania wiedzy i wymiany wzajemnych doświadczeń związanych z problematyką konstrukcji trwałych nawierzchni drogowych.

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.