Reklama

Elektroniczna ewidencja sprawozdawczość odpadowa

Na początku stycznia br. wszystkie podmioty wytwarzające odpady oraz prowadzące działalność w zakresie ich transportu, zbierania lub przetwarzania stanęły przed nowym wyzwaniem – koniecznością prowadzania elektronicznej ewidencji odpadów. Także wytwórcy kruszyw, w tym przedsiębiorcy górniczy zostali zobowiązaniu do uczestnictwa w nowym systemie. Narzędziem służącym do tego celu jest system teleinformatyczny Bazy danych o odpadach(BDO) działający na podstawie przepisów Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

Prowadzenie w ramach BDO elektronicznej ewidencji odpadów wymaga nie tylko wprowadzenia nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych. Ale także rozstrzygnięcia często wieloletnich dylematów związanych z właściwym w świetle przepisów postępowaniem z odpadami.

Funkcjonowanie scentralizowanej, elektronicznej ewidencji odpadów powoduje, że wszystkie działania uczestników systemu stają się transparentne i widoczne dla organów nadzoru i kontroli. Niemożliwe staje się korzystanie z usług podmiotów, które znalazły się poza systemem BDO, bo nie spełniają wymagań wynikających z przepisów.

W zaistniałej sytuacji przedsiębiorcy muszą zaangażować dodatkowe siły i środki. Wszystko, aby zwiększyć kontrolę nad odpadami, za które odpowiadają, i wypracować procedury pozwalające na sprawne korzystanie z systemu BDO. Przedstawieniu, jak wygląda obecnie wskazany powyżej system bazy danych o odpadach, poświęcony jest niniejszy artykuł.

Czym jest baza danych o odpadach?

Pojęcie „baza danych o odpadach” (BDO) pojawiło się wraz z wejściem w życie Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (w jej art. 79 ust. 1). Jej pełna nazwa to „baza danych o produktach i opakowa...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.