Ekspercka wiedza na Targach SYMAS® i MAINTENANCE
Już 19-20 października 2022 r. w Krakowie odbędą się unikatowe w skali Polski i Europy targi przemysłowe. Międzynarodowi wystawcy, eksperckie wykłady, 2 towarzyszące konferencje – to wszystko znajdziecie w EXPO Kraków podczas 13. Międzynarodowych Targów Obróbki, Magazynowania i Transportu Materiałów Sypkich i Masowych SYMAS® oraz 13. Międzynarodowych Targów Utrzymania Ruchu i Optymalizacji Produkcji – MAINTENANCE.
Będzie to okazja do spotkania się z ponad 100 firmami, które potwierdziły swój udział tegorocznej edycji tych dwóch branżowych imprez i zaprezentują całe spektrum rozwiązań skierowanych zarówno do branży materiałów sypkich, jak i do specjalistów utrzymania ruchu. Będą wśród nich m.in. ALIMA-PACK, BART, CEMA S.A., DMN Westinghouse, Euro Sitex, Foeth Polska, GKM Siebtechnik Poland sp. z o.o., HAVER & BOECKER, Herding Polska, INWET S.A., Jesma, Kalenborn, KMC Global Europe, MYSAK Group, Nord Napędy, Precia Polska, ScanChain, VST Engineering.
Program towarzyszący
Organizatorzy przygotowali niezwykle ciekawy program towarzyszący. W czasie targów odbędą się aż dwie konferencje: „Jesienna Szkoła Utrzymania Ruchu” i „Nowoczesne Technologie dla Branży Materiałów Sypkich”. Podczas pierwszej zostaną zaprezentowane liczne case-studies dotyczące praktycznego podejścia do Utrzymania Ruchu w takich zakładach jak ANWIL, Celsa Huta Ostrowiec, LG Electronics, czy PGNiG Termika.
Kup bilet na Konferencję taniej do 16 września!
Targi SYMAS® nie byłyby kompletne bez corocznej konferencji organizowanej przez długoletniego partnera i patrona targów, magazyn – Powder&Bulk. Liczba zainteresowanych wydarzeniem słuchaczy rośnie każdego roku, dzięki merytorycznej i wartościowej tematyce prelekcji. W tym roku zaplanowano wystąpienia poruszające m.in. następujące zagadnienia: rozwiązania i zabezpieczenia przeciwwybuchowe dla stref zagrożonych, rozwiązania inżynieryjne w zakresie odpylania, filtracji i wentylacji przemysłowej, systemy transportu materiałów sypkich, urządzenia do przesiewania i separacji materiałów sypkich oraz nowoczesna aparatura badawcza do pyłów i proszków.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Janusz Bohatkiewicz: IBDiM to miejsce, w którym badania i innowacje mogą realnie poprawić jakość życia branży i społeczeństwa
Dr hab. inż. Janusz Bohatkiewicz, prof. IBDiM, w rozmowie z „Magazynem Autostrady” przedstawia swoje cele jako dyrektor Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Skupia się na rozwoju IBDiM jako nowoczesnej jednostki badawczo-wdrożeniowej, innowacyjności, współpracy z instytucjami oraz adaptacji infrastruktury do zmian klimatycznych. Zwraca też uwagę ...
Webinar dedykowany – stwórzmy wydarzenie idealne dla Twojej firmy!
Od 2020 roku redakcja “Magazynu Autostrady” oraz czasopisma “Mosty” poza stacjonarnymi wydarzeniami organizuje szkolenia i spotkania w formule online. Jednymi z nich są webinary - organizowane jako wydarzenia własne bądź dla partnerów zewnętrznych w formie komercyjnej.
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Wzrost wolumenu przeładunków kruszyw w kołobrzeskim porcie morskim
Port Morski Kołobrzeg odnotował dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa. W 2024 r. to właśnie kruszywa stanowią dominujący towar przeładowywany w porcie. Port Morski Kołobrzeg odnotowuje dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa, które w bieżącym roku stanowi dominujący towar przeładowywany w porcie. Kluczowym surowcem dostarczanym do Kołobrzegu jest kruszywo pochodzące z norweskiego kamieniołomu Seljestokken. Kruszywo to, powstające w wyniku obróbki naturalnych sk...
Beton architektoniczny: wymagany przez inwestorów, ale czy osiągalny przez wykonawców?
Autorzy omawiają wymagania inwestorów dotyczące estetyki i jakości powierzchni betonowych oraz problemy, jakie napotykają wykonawcy w kontekście kosztów i standardów. Wskazują na różnice w podejściu do prefabrykatów i elementów monolitycznych oraz na czynniki wpływające na jakość wykończenia, takie jak materiały i warunki atmosferyczne. Realizacja projektów z zakresu infrastruktury drogowej i kolejowej wiąże się z budową nowych lub przebudową już istniejących obiektów mostowych, dla których s...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Wykorzystanie mobilnego mapowania oraz badań georadarowych w procesie przebudowy drogi
Artykuł opisuje wykorzystanie mobilnego skanowania laserowego (LiDAR) i badań georadarowych w modernizacji dróg. Obie technologie pozwalają na precyzyjne mapowanie powierzchni drogi oraz analizę jej podłoża bez potrzeby blokowania ruchu. Są one efektywne i konkurencyjne wobec innych technologii pomiarowych. Choć rozwój sieci drogowej często kojarzy się z budową nowych odcinków dróg, to nie może on się do nich ograniczać. Usprawnić ruch można również poprzez przemyślaną modernizację infrastruk...
Remont zabytkowego mostu Delfinów w Trzebiatowie
Artykuł opisuje renowację 120-letniego mostu Delfinów w Trzebiatowie, który zachował swoją oryginalną konstrukcję i zdobienia, mimo licznych wyzwań, w tym wojen i prób rozbiórki. W czasie remontu odtworzono jego oryginalny wygląd, wzmocniono konstrukcję, usunięto uszkodzenia betonu i wykonano nową izolację. Projekt miał na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności mostu przy jednoczesnym zachowaniu jego wartości historycznej i estetycznej. Niezwykle ciekawy pod wieloma względami jest 120-letni...
Problemy techniczne związane z przebudową drogi powiatowej na deformującym się terenie górniczym
Realizacja inwestycji drogowej na aktywnym terenie górniczym stwarza wiele problemów technicznych niespotykanych w innych regionach. Istotnym problemem jest zmiana współrzędnych pionowych i poziomych punktów terenowych w okresie od wykonania dokumentacji projektowej do rozpoczęcia robót, ale także w czasie realizacji inwestycji – te zmiany są nierównomierne na odcinku drogowym. Specyficzne dla śląskich terenów górniczych są zróżnicowanie warunków geotechnicznych nawet na krótkich odcinkach dr...
Kalendarium
Relacje
VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...