Dwa brzegi Dunajca w Krościenku nad Dunajcem i Szczawnicy znów będą połączone

Dwa brzegi Dunajca w Krościenku nad Dunajcem i Szczawnicy znów będą połączone. A to za sprawą kładki rowerowej, którą zaprojektowano na wzór poprzedniej, zniszczonej przez powódź.

Wizualizacja nowej kładki

Bardzo się cieszę z tej inwestycji. To most – symbol zarówno dla mieszkańców Szczawnicy jak Krościenkiem nad Dunajcem. To ważne miejsce w Pieninach i ruchu turystycznego w ramach VeloDunajec. Ta kładka uzupełni pienińską sieć ścieżek rowerowych, dzięki czemu zarówno Krościenko jak Szczawnica staną się jeszcze bardziej atrakcyjnie turystycznie – mówi marszałek Witold Kozłowski i dodaje, że projekt kładki jest bardzo udany, ponieważ nawiązuje do tej, którą zabrała woda podczas powodzi.

Do 8 września br. trwa postępowanie przetargowe.

Przedmiot zamówienia stanowi budowa kładki rowerowej przez rz. Dunajec pomiędzy m. Krościenko nad Dunajcem i m. Szczawnica w ramach układu uzupełniającego trasę rowerową VeloDunajec. Zamówienie obejmuje w szczególności budowę:

  • kładki rowerowej przez rz. Dunajec,
  • ścieżki rowerowej o długości 58,20 m stanowiącej połączenie kładki z istniejącą ścieżką rowerową i chodnikiem wzdłuż drogi powiatowej od strony m. Szczawnica,
  • odcinka drogi gminnej nr 362376K (klasy D) o długości 130,30 m wraz z placem do zawracania o wymiarach 20 x 20 i niezbędną infrastrukturą,
  • skrzyżowania zwykłego drogi gminnej nr 362376K,
  • umocnienia skarp i brzegów koryta rz. Dunajec narzutem kamiennym,
  • oświetlenia.

Inwestycja ma być gotowa do końca 2023 roku.

źródło i fot.: małopolska.pl

przeczytaj również: Rozpoczął się remont drogi krajowej nr 35 na odcinku Mokrzeszów – Słotwina

Wywiady

Janusz Bohatkiewicz: Naszym zadaniem jest dostarczanie najlepszych praktyk i narzędzi wspierających działania dekarbonizacyjne

Dr hab. inż. Janusz Bohatkiewicz, prof. IBDiM, w rozmowie z „Magazynem Autostrady” omawia szczegóły pracy Komitetu Technicznego TC 4.5, który skupia się na dekarbonizacji w budowie i utrzymaniu dróg. Celem jest redukcja emisji gazów cieplarnianych, zwłaszcza dwutlenku węgla, związanych z całym cyklem życia infrastruktury drogowej. To obejmuje ws...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.