Reklama

Czy inżynier ruchu jest jeszcze (nadal) inżynierem?

Wyzwania inżyniera ruchu drogowego

Przed współczesnym inżynierem ruchu drogowego stoi zatem wiele wyzwań. W zależności od miejsca wykonywania zawodu – biuro projektowe, firma wykonawcza realizująca inwestycje drogowe, administracja publiczna czy uczelnia techniczna – jego rola jest nieco odmienna, choć celem zawsze powinno być tworzenie jak najbardziej nowoczesnych i bezpiecznych rozwiązań. Za najważniejsze uważam doskonalenie zawodowe, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, podnoszenie świadomości na temat znaczenia inżynierii ruchu drogowego i jej wpływu na ludzkie życie, a także inicjowanie zmian legislacyjnych. Pilne i niezbędne wydaje się również wprowadzenie wymogu posiadania uprawnień zawodowych w celu wykonywania projektów i zatwierdzania organizacji ruchu. Uporządkowania wymaga również powiązanie zarządzania drogami z zarządzaniem ruchem drogowym, które mają często różne, czasem nawet trudne do pogodzenia, cele.

Warto pamiętać, że świat nie stoi w miejscu. Dla przykładu – powiększa się udział w ruchu pojazdów autonomicznych. Mieszany ruch drogowy pojazdów konwencjonalnych obsługiwanych ręcznie i tych w pełni zautomatyzowanych przynosi nowe możliwości zachowań kierowców – a to zupełnie inne wyzwania…

Piśmiennictwo

  1. Kojder A.: Czynniki ograniczające skuteczność prawa i „Problemy prawa i administracji”. „Zeszyty Naukowe”, 1/2010, s. 5.

Przeczytaj również: „Graal” bezpieczeństwa organizacji ruchu stero...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić subskrypcję?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Masz możliwość korzystania z materiałów w strefie: „Pliki do pobrania”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
Wykup dostęp

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Które wyzwania związane z ochroną zabytkowych konstrukcji mostowych w Polsce uważa Pan za najistotniejsze? Arkadiusz Madaj: Za najistotniejsze uważam stworzenie kryteriów kwalifikacji obiektów jako obiekty zabytkowe oraz opracowanie ogólnych zasad ich utrzymania, w tym remontów czy przebudowy, oraz ustalenie sposobu oceny ich przydatności do dal...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.