Reklama

Autostrada A2, odc. Warszawa (w. Lubelska) – Mińsk Mazowiecki

Cel i znaczenie inwestycji

Realizacja autostrady jest inwestycją o znaczeniu europejskim. Została ona zaliczona do bardzo ważnych zadań rządowych. Konieczność jej budowy wynika z potrzeby stworzenia tranzytowego układu dróg na terytorium kraju. Istniejący układ komunikacyjny w Polsce nie jest w stanie przenieść gwałtownie zwiększającego się ruchu samochodowego, stąd konieczność budowy autostrad i pilna potrzeba dostosowania infrastruktury drogowej do standardów europejskich. Autostrady w Polsce są niezbędne, jako podstawowy element infrastruktury rozwiniętego państwa charakterystyczny dla krajów Unii Europejskiej.

Inwestycja będzie znaczącym czynnikiem sprzyjającym ożywieniu gospodarczemu ze względu na wiążące się z nią możliwości wzrostu popytu na usługi i towary krajowe, a w zakresie inwestycji budowlanych przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw wykonawczych, jak również innych podmiotów gospodarczych obsługujących budownictwo.

Przygotowała redakcja przy współpracy z GDDKiA
Oddział w Warszawie

fot. GDDKiA Oddział w Warszawie
przeczytaj również: Wybrano ofertę na budowę A2 Kałuszyn − Groszki

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Komentarz firmy

Jarosław Wąsowski
p.o. dyrektora oddziału GDDKiA w Warszawie

Rozpoczął się już ostatni sezon budowlany na autostradzie A2 pomiędzy Warszawą a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Prace dobiegają końca. W drugiej połowie wakacji planujemy oddać trasę do użytkowania. Pomimo tak zwanego okresu zimowego zapisanego w kontrakcie wykonawca nie zawiesił robót i przez cały czas je realizował. Obecne zaawansowanie robót zbliża się do 90%. Na 15-kilometrowym odcinku A2 zakończono roboty na jezdniach głównych w zakresie pełnej konstrukcji nawierzchni w technologii betonowej, natomiast na obiektach mostowych realizowane są już tylko prace wykończeniowe. Do wybudowania obu nitek autostrady do dziś zużyto ponad 200 tys. m3 betonu, a do obiektów – około 32 tys. m3. W zakresie obu kontraktów zużyto ponad 4,3 tys. ton stali zbrojeniowej. Wykonawca w ramach kontraktów, bo przypomnijmy, że odcinek od węzła Lubelska do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego to dwa kontrakty realizowane przez jednego wykonawcę, buduje jeszcze dwa Miejsca Obsługi Podróżnych i Obwód Utrzymania Autostrady.

Jarosław Rokita
kierownik realizacji projektów, LH Engineering

LHEngineering jest firmą świadczącą kompleksowe usługi w zakresie nawierzchni drogowych, począwszy od projektowania i doboru optymalnych rozwiązań, przez doradztwo technologiczne, po wykonanie gotowej nawierzchni. Korzystając z zaplecza produkcyjnego Lafarge, LH Engineering jest w stanie zaprojektować i zrealizować najbardziej wymagające rozwiązania nawierzchniowe skrojone pod zapotrzebowanie konkretnego klienta. Zespół LHE tworzą dynamiczni i otwarci na nowości specjaliści z zakresu inżynierii drogowej zdolni podjąć się wszelkich wyzwań.
Przykładem kompleksowego podejścia do realizacji zadań infrastrukturalnych przez LH Engineering jest budowa autostrady A2 na odcinku Warszawa (w. Lubelska) – początek obwodnicy Mińska Mazowieckiego.
LH Engineering było obecne przy budowie autostrady A2 od wczesnych etapów inwestycji. Zespół projektowy LH Engineering uczestniczył w optymalizacji projektu na potrzeby udziału w przetargu. Po podpisaniu umowy przez generalnego wykonawcę Polaqua Sp. z o.o. zespół projektowy, jako członek konsorcjum, brał udział w opracowaniu dokumentacji projektowej. Uwzględniając kompetencje w zakresie technologii materiałów, LH Engineering było m.in. odpowiedzialne za kompleksowy projekt konstrukcji nawierzchni trasy głównej oraz pozostałych dróg objętych inwestycją. W kolejnym etapie LH Engineering w konsorcjum m.in. z Lafarge Cement S.A. odpowiadało za wykonanie górnych warstw konstrukcyjnych nawierzchni trasy głównej autostrady. Wykonano ponad 300 tys. m2 podbudowy z mieszanki C8/10 oraz nawierzchni z betonu cementowego klasy C35/45 w technologii ślizgowej. Na potrzeby realizacji Lafarge Cement S.A. uruchomił mobilną wytwórnię betonu, która w trakcie realizacji wyprodukowała ok. 70 tys. m3 mieszanki C8/10 i ok. 90 tys. m3 betonu nawierzchniowego C35/45. Dzienna produkcja betonu sięgała prawie do 3000 m3 betonu. Doświadczenie zespołów LH Engineering i Lafarge Cement pozwoliło na zrealizowanie projektu przy zachowaniu najwyższych standardów jakościowych.

Wywiady

Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych

Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.