Reklama

Zmiany na Węźle Gdańsk Południe – OMT 2

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku po przeprowadzeniu ponownych rozmów z Wykonawcą (Konsorcjum Mirbud/Kobylarnia) podjęła decyzję o utrzymaniu dotychczasowej organizacji ruchu na Węźle Gdańsk Południe w trakcie zbliżającego się sezonu turystycznego.

Aktualna organizacja ruchu na Węźle Gdańsk Południe – OMT 2

GDDKiA O/Gdańsk nie wyraził zgody na zamknięcie dwóch relacji (Warszawa-Gdynia i Warszawa-Łódź). Po analizie i rozmowach z Wykonawcą, samorządami lokalnymi oraz uwzględnieniem głosu społeczności nie zdecydowano się na dociążenie Węzłów Straszyn i Kowale, przez które pierwotnie miały być poprowadzone objazdy, zwracając uwagę na sezon turystyczny, a co za tym idzie wzmożony ruch w obrębie woj. pomorskiego. Do tego duże natężenie ruchu, które w ostatnim sezonie wakacyjnym sięgało ponad 114 tys. pojazdów na dobę w najbardziej newralgicznych miejscach na S6 Obwodnicy Trójmiasta. W tym samym czasie prowadzony jest również remont autostrady A1, co również przekłada się na możliwość występowania utrudnień.

Zmiany w organizacji ruchu na w. Gdańsk Południe zostaną wprowadzone dopiero w połowie września 2024 r. Nastąpi przejście do kolejnego etapu bez pierwotnego z wyłączeniem relacji. Zostanie wprowadzone duże „rondo” w obrębie w. Gdańsk Południe. W tym czasie w samym środku węzła będą prowadzone prace przy nowych obiektach inżynierskich oraz będzie frezowana nawierzchnia. Przesunięcie zmian dot. tymczasowej organizacji ruchu na Węźle Gdańsk Południe może mieć wpływ na czas na ukończenie na tym odcinku (nawet do 2 miesięcy). Aktualny termin zakończenia robót to 15.09.2025 r. .

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również opis realizacji zadania: Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej – zad. 1

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.