NORD DRIVESYSTEMS – rozwiązania napędowe dla przenośników ciągłych
NORD DRIVESYSTEMS oferuje wydajne systemy napędowe do transportu materiałów sypkich, które charakteryzują się maksymalną niezawodnością, bezpieczeństwem i solidnością oraz zapewniają płynną pracę nawet w najtrudniejszych warunkach środowiskowych.
Obróbka materiałów sypkich stawia wielkie wymagania przed przenośnikami taśmowymi i ich technologią napędową. Przenośniki taśmowe są systemami używanymi do ciągłego transportu materiałów masowych i sypkich, na przykład w górnictwie, inżynierii mechanicznej lub przy recyklingu tworzyw sztucznych i papieru. Ten rodzaj przenośników umożliwia realizowanie wyjątkowo długich systemów transportujących duże ilości towaru ze znaczną prędkością. Przenośniki taśmowe są wyposażone w ciągłą gumową lub plastikową taśmę, jak również elementy rozciągające dla wzmocnienia. Taśma przechodzi przez co najmniej dwa bębny. Bęben, który napędza przenośnik, nazywa się bębnem napędowym (transmisyjnym), i jest napędzany przez motoreduktor. Drugi cylinder służy jedynie do zmiany kierunku taśmy przenośnika i jest nazywany bębnem zmiany. Bęben napędowy jest zwykle montowany na końcu rozładunku, aby zwiększyć przyczepność i ułatwić ciągnięcie. Trwałe i łatwe w konserwacji przekładnie przemysłowe MAXXDRIVE w jednoczęściowym korpusie typu UNICASE nadają się idealnie do dużych przenośników taśmowych o dużej wydajności. Najnowsza generacja MAXXDRIVE® XT została uzupełniona o zoptymalizowaną pod kątem aplikacji dwustopniową przekładnię stożkową – idealną do systemów przenośników taśmowych w materiałach sypkich i mineralnych. Zakres mocy i prędkości został specjalnie dostosowany do potrzeb docelowych branż. Dzięki dwóm wersjom przekładnie walcowe lub stożkowe z kołnierzowymi albo wciskanymi obudowami mogą być montowane równolegle lub pod kątem prostym do osi w systemach przenośnikowych. Mogą być łączone z zamontowanym na stopie, wysokowydajnym silnikiem IE3, i są połączone z silnikiem za pośrednictwem złącza hydraulicznego. Ponieważ większość zastosowań przenośników kubełkowych łączy się z wytwarzaniem pyłu, istnieje ryzyko wybuchu, jeśli pył jest łatwopalny. W tym przypadku stosowane są silniki i motoreduktory z dostosowanym zabezpieczeniem przeciwwybuchowym, które firma NORD montuje zgodnie z indywidualnymi wymaganiami. Praktyczny pakiet konserwacyjny NORD – połączenie środków ochronnych i systemów monitorowania – zapewnia, że inwestycja działa nawet w trudnych warunkach otoczenia, takich jak: ciągła praca, kurz i niekorzystny wpływy pogody.
NORD DRIVESYSTEMS opracowuje, produkuje i sprzedaje technologię napędową od ponad 50 lat i jest jednym z wiodących globalnych dostawców usług w branży. Oprócz standardowych napędów firma NORD dostarcza specyficzne dla aplikacji koncepcje i rozwiązania dla specjalnych wymagań, takich jak energooszczędne napędy lub systemy zabezpieczone przed wybuchem. Rozbudowana sieć sprzedaży i serwisu na całym świecie gwarantuje optymalną dostępność, umożliwiając krótkie terminy dostaw i obsługę zorientowaną na klienta. NORD produkuje bardzo zróżnicowaną gamę napędów o momentach obrotowych od 10 Nm do ponad 250 kNm oraz dostarcza silniki elektryczne w zakresie mocy od 0,12 kW do 1000 kW i elektronikę napędową z przetwornicami częstotliwości do 160 kW. Rozwiązania te są dostępne dla konwencjonalnych instalacji szaf sterowniczych, jak również dla zdecentralizowanych, w pełni zintegrowanych jednostek napędowych.
przeczytaj również: Problematyka środków transportowych
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe
Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Artykuł analizuje rozkład uszkodzeń taśmy przenośnikowej z linkami stalowymi. Badania przeprowadzone w KWB Bełchatów w ramach projektu POIR.01.01.01-00-1194/19 przy użyciu systemu DiagBelt+ wykazały różne rozkłady uszkodzeń mogące wynikać z nieprawidłowości w punktach podawania urobku. Wyniki mogą pomóc w ocenie poprawności projektu przenośnika, minimalizując ryzyko awarii i wydłużając żywotność taśm. Artykuł przedstawia analizę rozkładu uszkodzeń rdzenia taśmy z linkami stalowymi na przekroj...
Warunki geotechniczne podłoża a ocena grupy jego nośności
W artykule przedstawiono problematykę oceny warunków gruntowo-wodnych dla projektowanych nawierzchni drogowych. Wskazano potencjalne błędy w klasyfikacji warunków prostych i złożonych, a także odpowiednią grupę nośności podłoża. Szczególną uwagę zwrócono na występowanie gruntów słabonośnych oraz nasypów, dla których zaproponowano nową, praktyczną definicję. Na przykładach zilustrowano powszechne błędy w określaniu grup nośności podłoża. Podłoże gruntowe jest nieodłączną częścią obiektów budow...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Problemy techniczne związane z przebudową drogi powiatowej na deformującym się terenie górniczym
Realizacja inwestycji drogowej na aktywnym terenie górniczym stwarza wiele problemów technicznych niespotykanych w innych regionach. Istotnym problemem jest zmiana współrzędnych pionowych i poziomych punktów terenowych w okresie od wykonania dokumentacji projektowej do rozpoczęcia robót, ale także w czasie realizacji inwestycji – te zmiany są nierównomierne na odcinku drogowym. Specyficzne dla śląskich terenów górniczych są zróżnicowanie warunków geotechnicznych nawet na krótkich odcinkach dr...
Kalendarium
Relacje
VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...