Reklama

Rozbudowa DK61 Legionowo – Zegrze

Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) na rozbudowę ok. 4,5 km istniejącej DK61 pomiędzy Legionowem a rondem w Zegrzu. Umożliwia ona rozpoczęcie robót, a także procedur odszkodowawczych dla właścicieli nieruchomości.

Rozbudowa DK61 Legionowo – Zegrze

Pierwsze prace w terenie i procedura odszkodowawcza

Po przekazaniu placu budowy wykonawca inwestycji rozpocznie prace budowlane.  

W pierwszej kolejności przeprowadzone będzie rozpoznanie saperskie terenu, niezbędna inwentaryzacja i wytyczenie geodezyjne. Następnie, sukcesywnie wybudowane zostaną drogi technologiczne i zaplecza wykonawcy oraz składy materiałów. Rozpocznie się wycinka na terenach zadrzewionych i zakrzaczonych, usuwanie korzeni i karpin. Ruszą też pierwsze roboty ziemne (odhumusowanie terenu).  

Dla dotychczasowych właścicieli nieruchomości wydanie decyzji ZRID oznacza rozpoczęcie procedur związanych z wypłatą odszkodowań, które prowadzi Wojewoda Mazowiecki. O szczegółach tych procedur można przeczytać tutaj. 

Nowy wiadukt kolejowy

W ramach rozbudowy rozbudowy DK61 Legionowo – Zegrze przebudowano już wiadukt kolejowy w Wieliszewie. Rozebrano stary obiekt i w jego miejscu powstał nowy. Odtworzono tory oraz sieci: sterowania ruchem kolejowym i teletechniczne. Ponadto powstało odwodnienie. Prace zakończono w październiku 2022 r. i przywrócono ruch pociągów.  

Kontrakt

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki (lider) i TORPOL. Umowa zawarta w grudniu 2020 r., o wartości prawie 195 mln zł, jest realizowana w formule Projektuj i buduj. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w II kwartale 2024 r. Do czasu realizacji nie wlicza się przerw zimowych od 16 grudnia do 15 marca.  

W procedowaniu są roszczenia wykonawcy. Oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych (m.in. z powodu długotrwałej procedury uzyskiwania decyzji ZRID). Termin może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót.

źródło i fot.: GDDKiA

Przeczytaj również: Redukcja CO2 dzięki współpracy (Perspektywy i wyzwania betonów niskoemisyjnych)

Wywiady

Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych

Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.