Reklama

Plan prowadzenia „akcji zima”

W celu skoordynowania i efektywnego działania akcję zimową przygotowuje się i przeprowadza w sposób ustalony w oparciu o plan akcji zimowej zatwierdzony przez zarządcę dróg.

Plan akcji zimowej określa [1]:

  • prace przygotowawcze do akcji zimowej i terminy ich wykonania,
  • jednostki biorące udział w akcji zimowej,
  • podział miasta na rejony do oczyszczania przez poszczególne przedsiębiorstwa (firmy), powołane do tego przez prezydenta miasta lub zarządcę drogi,
  • zasady współdziałania poszczególnych przedsiębiorstw (firm) biorących udział w akcji zimowej,
  • zasady kolejności odśnieżania ulic, rodzaj wykonywanych czynności oraz najdłuższy dopuszczalny czas w godzinach niezbędne do usunięcia skutków zmian atmosferycznych,
  • organizację i przygotowanie pogotowia zimowego,
  • tabor oraz sprzęt podstawowy i pomocniczy, który musi być użyty w akcji,
  • liczbę zatrudnionych pracowników niezbędnych do prowadzenia akcji zimowej, z wyodrębnieniem kierowców oraz dyspozytorów,
  • miejsca garażowania i obsługi taboru,
  • źródła zaopatrzenia przedsiębiorstw (firm) w materiały do zapobiegania i zwalczania śliskości zimowej oraz punkty magazynowania tych materiałów,
  • rozmieszczenie urządzeń do ładowania materiałów służących do zapobiegania i zwalczania śliskości zimowej na środki transportu oraz do załadunku i wyładunku śniegu,
  • miejsce wyładunku śniegu w celu jego zwałowania,
  • organizację kontroli zarządców nieruchomości oraz przedsiębiorstw (firm) biorących udział w akcji zimowej, w zakresie wykonywanych przez nie obowiązków,
  • sposób finansowania wydatków związanych z akcją zimową.

W akcji zimowej szybkość działania jest czynnikiem decydującym o jej skuteczności. W miarę rozwoju motoryzacji i roli przewozów taborem...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.