Reklama

Kierowcy mogą już korzystać z obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13

Kierowcy mogą ominąć podszczecińskie miejscowości Przecław i Warzymice nowym przebiegiem drogi krajowej nr 13. To pierwszy etap zmian na tej trasie. GDDKiA przygotowuje przetarg na realizację II etapu tej obwodnicy oraz obwodnicy Kołbaskowa. W efekcie powstanie nowy przebieg DK13 od Szczecina do granicy polsko-niemieckiej w Rosówku.

Inwestycja oddana przed terminem

Umowę na realizację inwestycji o wartości 85,9 mln zł podpisaliśmy z firmą Budimex w marcu 2021 roku z terminem oddania do ruchu na koniec marca 2024. Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) była już uzyskana, wykonawca musiał natomiast przygotować projekty wykonawcze. Roboty ruszyły w połowie 2021 roku. Prace przebiegały sprawnie. W ramach inwestycji powstały dwa wiadukty nad obwodnicą, węzeł drogowy Przecław oraz przepusty. W maju tego roku zakończono wykonywanie nawierzchni i ruszyły roboty wykończeniowe. Odpowiednie tempo realizacji prac pozwoliło na oddanie drogi pół roku przed terminem kontraktowym.

Dwie jezdnie obwodnicy klasy GP

Obwodnica Przecławia i Warzymic jest dwujezdniową drogą klasy GP (główna o ruchu przyśpieszonym) o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Każda jezdnia posiada pobocze utwardzone o szerokości 1,5 m. W ramach inwestycji powstały dwa wiadukty drogowe nad obwodnicą, na węźle drogowym Przecław oraz w ciągu drogi lokalnej Kurów – Przecław. Na południowym końcu obwodnicy powstało rondo na połączeniu z dotychczasowym przebiegiem DK13. Obwodnica jest wygrodzona od otaczającego terenu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami trasą można poruszać się z prędkością 100 km/h. Na obwodnicy jest zakaz ruchu rowerów i pojazdów wolnobieżnych oraz pieszych.  

źródło i fot.: GDDKiA

Przeczytaj również: Podpisano umowę na projekt rozbudowy A2

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.