Tomasz Siwowski: Promost Consulting to skuteczny mariaż nauki i biznesu

Wywiad z prof. Tomaszem Siwowskim – prezesem rzeszowskiej firmy Promost Consulting.

prof. Tomasz Siwowski, prezes firmy Promost Consulting

Jakie były początki firmy Promost Consulting?

Tomasz Siwowski: Praktycznie od ukończenia studiów w 1985 r. prowadziłem w różnej formie działalność projektową. Równolegle pracpwałem od 1988 r. jako asystent na Politechnice Rzeszowskiej. W 1989 r. uzyskałem uprawnienia, a w 1994 r. obroniłem doktorat. Zdecydowałem się wówczas na sformalizowanie własnej działalności projektowej i w 1995 r. zarejestrowałem ją pod nazwą Promost Consulting. Wynająłem pokój „na mieście”, zatrudniłem dwóch moich dyplomantów i tak się zaczęło. Pracy było dużo, dlatego dość szybko rosły zatrudnienie oraz powierzchnia biurowa firmy. W 2000 r. w firmie pracowało już 20 osób, głównie absolwentów specjalności mostowej Politechniki Rzeszowskiej.

Pierwsze pięć lat naszego działania to głównie projektowanie mostów, a w zasadzie ich napraw, wzmocnień, modernizacji itp. Praktycznie od początku działania firmy jej wyróżnikiem stała się ścisła współpraca biznesu i nauki. To było oczywiście związane z moją pracą na uczelni. Firma zaczęła ściśle współpracować z Katedrą Mostów PRz w zakresie wdrażania innowacji. W tym tandemie, który doskonale współpracuje do dzisiaj, zaprojektowaliśmy m.in. pierwsze krajowe wzmocnienie mostu taśmami CFRP (1997 r.). Przyniosło to liczne kolejne zlecenia. Jako jedyni w ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania

Waldemar Wojciechowski, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o wyzwaniach związanych z kierowaniem oddziałem, priorytetach inwestycyjnych na Dolnym Śląsku oraz roli współpracy transgranicznej. Podkreśla znaczenie odpowiedzialności i transparentności w zarządzaniu, zwraca uwagę na konieczność...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.