SICONOFLOOR ROADWAY – specjalistyczny system do wykonywania izolacjo-nawierzchni mostów
Sicon Sp. z o.o. sp. k. z siedzibą zakładu produkcyjnego w Głogowie Małopolskim jest spółką w 100% z polskim kapitałem, zorientowaną na innowacje i wdrażanie nowych technologii.
Firma od ponad 15 lat jest ekspertem od posadzek żywicznych, tworzy specjalistyczne technologie oraz produkuje i dostarcza materiały do wykonywania najwyższej jakości posadzek żywicznych (m.in. przemysłowych, parkingowych i dekoracyjnych), które sprawdzają się w wymagających warunkach użytkowania i znajdują zastosowanie w najbardziej prestiżowych obiektach w Polsce i Europie.
Spółka Sicon jest ukierunkowana na zbudowanie silnej pozycji rynkowej jako producenta w branży specjalistycznych materiałów nie tylko w obiektach użyteczności publicznej czy przemysłowej, lecz także mających zastosowanie w infrastrukturze drogowo-mostowej.
Dzięki zaawansowanym pracom badawczo-rozwojowym specjaliści firmy Sicon w oparciu o własne badania i współpracę z instytutem badawczym Dróg i Mostów uzyskali Krajową Ocenę Techniczną na system izolacjo-nawierzchni o nazwie handlowej Roadway. Opracowana izolacjo-nawierzchnia jest wodoszczelna, chroni przed działaniem wody i rozpuszczonych w niej jonów chlorkowych oraz pełni jednocześnie funkcję nawierzchni oraz izolacji przeciwwodnej na obiekcie. Nawierzchnie mostowe są poddawane różnym obciążeniom, począwszy od ruchu pojazdów samochodowych, po oddziaływania czynników klimatycznych. Dlatego też przy projektowaniu obiektów infrastruktury drogowej ważny jest odpowiedni dobór materiałów, od których zależy trwałość i funkcjonalność inwestycji, w tym izolacjo-nawierzchni na pomostach. Nawierzchnia na pomoście mostowym wraz z izolacją decyduje więc o trwałości całego obiektu mostowego.
Mając na uwadze trwałość i bezpieczeństwo, specjaliści Sicon opracowali izolacjo-nawierzchnię cechującą się odpornością na:
- warunki atmosferyczne, w tym promieniowanie UV,
- substancje chemiczne stosowane przy bieżącym utrzymaniu dróg,
- ścieranie przez ruch pieszych oraz lekki ruch kołowy,
- działanie stałych i zmiennych temperatur w zakresie od -30°C do + 80°C w warunkach suchych lub do +40°C w warunkach wilgotnych
Warstwa zasadnicza izolacjo-nawierzchni Roadway jest wykonana z dodatkiem piasku kwarcowego, który poprawia jej odporność na ścieranie oraz zapewnia odpowiednią szorstkość. Dzięki swym właściwościom izolacjo-nawierzchnia Roadway jest przeznaczona do stosowania w budownictwie komunikacyjnym do wykonywania izolacjo-nawierzchni na chodnikach obiektów mostowych, na kładkach pieszo-jezdnych, na parkingach oraz korytach balastowych kolejowych obiektów mostowych.
Najpopularniejsze systemy izolacjo-nawierzchni Roadway są oparte na żywicy epoksydowo-poliuretanowej Roadway BC, pozostałe systemy stanowią czyste żywice poliuretanowe Roadway BC-PU. Dodatkowo w portfolio produktów Roadway znajdują się żywice epoksydowe do ochrony powierzchniowej betonu, mające zastosowanie jako żywice gruntująco-impregnujące świeże betony, tzn. można je nakładać na betony 3-godzinne szczotkowane (Roadway 110), 7-dniowe posadzki betonowe (Roadway 120) oraz mają zastosowanie jako żywice gruntujące powierzchnie betonowych płyt pomostów obiektów mostowych, przed ułożeniem na nich izolacji przeciwwodnej z pap zgrzewalnych.
Sicon Sp. z o.o. sp. k.
Pod Borem 22B,
36-060 Głogów
Małopolski
k. Rzeszowa
tel. +48 17 860 01 16,
e-mail: biuro@sicon.pl
Przeczytaj również: Budowa żelbetowego mostu łukowego z jazdą górą przez rzekę Dunajec w Tylmanowej
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Jacek Kawalec: Przyszłość stosowania geosyntetyków jest bardzo obiecująca
Dr inż. Jacek Kawalec, prezydent Polskiego Stowarzyszenia Geosyntetycznego, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” omawia kluczowe aspekty rozwoju i zastosowań geosyntetyków. Na podstawie swojego trzydziestoletniego doświadczenia w branży dzieli się obserwacjami na temat tej dziedziny, wskazując na jej najnowsze technologie i potrzeby. W 20...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Utrzymanie ruchu w kopalni odkrywkowej na podstawie analizy systemu maszynowego koparka-wywrotka
W artykule opisano system koparki-wywrotki powszechnie stosowany w kopalniach odkrywkowych. Autor skupia się na jego strukturze i organizacji na przykładzie kopalni „El Cerrejón” w Kolumbii. Wspomina również o kosztach sprzętu, które mogą być znaczne, oraz omawia kluczowe aspekty techniczne i operacyjne związane z użytkowaniem tych maszyn w górnictwie odkrywkowym. Jednym z najpowszechniej stosowanych systemów maszynowych w górnictwie odkrywkowym jest system maszyny ładujące − dyskretne środki...
SMAPOL® otwiera nowe perspektywy poprawy trwałości nawierzchni asfaltowych
W artykule omówiono niektóre perspektywy rozwoju kierunku wykorzystania wysokowytrzymałych kordów tekstylnych stosowanych w produkcji współczesnych opon, które masowo odzyskuje się w procesie recyklingu mechanicznego opon wycofanych z eksploatacji
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Znaczenie prawidłowego pobierania próbek kruszyw w drogownictwie
Badania kruszyw stosowanych w budowie dróg to kluczowy element procesu zapewniania jakości materiałów budowlanych. Jednym z najważniejszych etapów w tych badaniach jest pobieranie próbek, które, jeśli zostanie wykonane nieprawidłowo, może prowadzić do błędnych wyników i w konsekwencji do wadliwej realizacji inwestycji. Proces ten jest regulowany przez normę PN-EN 932-1:1999, która definiuje osiem różnych metod pobierania próbek mających na celu uzyskanie reprezentatywnego materiału dla całej ...
Diagnostyka nawierzchni. Metodologia badań i technika pomiarowa
Aby sprostać stale rosnącemu obciążeniu oraz zachować wysoką jakość dróg, konieczne jest regularne monitorowanie ich stanu, w tym ocena nośności. Dzięki nowoczesnym metodom pomiarowym, takim jak ugięciomierze typu FWD i TSD, zarządcy dróg mogą dokładnie monitorować nośność nawierzchni, co przekłada się na lepsze zarządzanie infrastrukturą drogową. Nośność nawierzchni, czyli jej zdolność do przenoszenia obciążeń, jest kluczowym wskaźnikiem stanu technicznego drogi. Aby ocenić nośność oraz trwa...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
II Konferencja Mostowa
4-6 września 2024 r. w Krakowie odbyła się II Konferencja Mostowa, której tematem przewod...
Wsparcie nowoczesnych rozwiązań maszynowych i sprzętowych w inwestycjach krajowych i samorządowych
8 sierpnia 2024 r. odbyło się szóste spotkanie w ramach III Ogólnopolskiego Forum Adminis...
Diagnostyka, utrzymanie i remonty nawierzchni na drogach samorządowych – sprawdzone rozwiązania
...