SICONOFLOOR ROADWAY – specjalistyczny system do wykonywania izolacjo-nawierzchni mostów
Sicon Sp. z o.o. sp. k. z siedzibą zakładu produkcyjnego w Głogowie Małopolskim jest spółką w 100% z polskim kapitałem, zorientowaną na innowacje i wdrażanie nowych technologii.
Firma od ponad 15 lat jest ekspertem od posadzek żywicznych, tworzy specjalistyczne technologie oraz produkuje i dostarcza materiały do wykonywania najwyższej jakości posadzek żywicznych (m.in. przemysłowych, parkingowych i dekoracyjnych), które sprawdzają się w wymagających warunkach użytkowania i znajdują zastosowanie w najbardziej prestiżowych obiektach w Polsce i Europie.
Spółka Sicon jest ukierunkowana na zbudowanie silnej pozycji rynkowej jako producenta w branży specjalistycznych materiałów nie tylko w obiektach użyteczności publicznej czy przemysłowej, lecz także mających zastosowanie w infrastrukturze drogowo-mostowej.
Dzięki zaawansowanym pracom badawczo-rozwojowym specjaliści firmy Sicon w oparciu o własne badania i współpracę z instytutem badawczym Dróg i Mostów uzyskali Krajową Ocenę Techniczną na system izolacjo-nawierzchni o nazwie handlowej Roadway. Opracowana izolacjo-nawierzchnia jest wodoszczelna, chroni przed działaniem wody i rozpuszczonych w niej jonów chlorkowych oraz pełni jednocześnie funkcję nawierzchni oraz izolacji przeciwwodnej na obiekcie. Nawierzchnie mostowe są poddawane różnym obciążeniom, począwszy od ruchu pojazdów samochodowych, po oddziaływania czynników klimatycznych. Dlatego też przy projektowaniu obiektów infrastruktury drogowej ważny jest odpowiedni dobór materiałów, od których zależy trwałość i funkcjonalność inwestycji, w tym izolacjo-nawierzchni na pomostach. Nawierzchnia na pomoście mostowym wraz z izolacją decyduje więc o trwałości całego obiektu mostowego.
Mając na uwadze trwałość i bezpieczeństwo, specjaliści Sicon opracowali izolacjo-nawierzchnię cechującą się odpornością na:
- warunki atmosferyczne, w tym promieniowanie UV,
- substancje chemiczne stosowane przy bieżącym utrzymaniu dróg,
- ścieranie przez ruch pieszych oraz lekki ruch kołowy,
- działanie stałych i zmiennych temperatur w zakresie od -30°C do + 80°C w warunkach suchych lub do +40°C w warunkach wilgotnych
Warstwa zasadnicza izolacjo-nawierzchni Roadway jest wykonana z dodatkiem piasku kwarcowego, który poprawia jej odporność na ścieranie oraz zapewnia odpowiednią szorstkość. Dzięki swym właściwościom izolacjo-nawierzchnia Roadway jest przeznaczona do stosowania w budownictwie komunikacyjnym do wykonywania izolacjo-nawierzchni na chodnikach obiektów mostowych, na kładkach pieszo-jezdnych, na parkingach oraz korytach balastowych kolejowych obiektów mostowych.
Najpopularniejsze systemy izolacjo-nawierzchni Roadway są oparte na żywicy epoksydowo-poliuretanowej Roadway BC, pozostałe systemy stanowią czyste żywice poliuretanowe Roadway BC-PU. Dodatkowo w portfolio produktów Roadway znajdują się żywice epoksydowe do ochrony powierzchniowej betonu, mające zastosowanie jako żywice gruntująco-impregnujące świeże betony, tzn. można je nakładać na betony 3-godzinne szczotkowane (Roadway 110), 7-dniowe posadzki betonowe (Roadway 120) oraz mają zastosowanie jako żywice gruntujące powierzchnie betonowych płyt pomostów obiektów mostowych, przed ułożeniem na nich izolacji przeciwwodnej z pap zgrzewalnych.
Sicon Sp. z o.o. sp. k.
Pod Borem 22B,
36-060 Głogów
Małopolski
k. Rzeszowa
tel. +48 17 860 01 16,
e-mail: biuro@sicon.pl
Przeczytaj również: Budowa żelbetowego mostu łukowego z jazdą górą przez rzekę Dunajec w Tylmanowej
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Marcin Opaliński: Nasza historia właśnie się rozpoczęła
Marcin Opaliński, Prezes Zarządu UNIMOT Bitumen, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” zdradza kulisy formalizowania spółki UNIMOT Bitumen, a także wskazuje, co wyróżnia ją spośród innych producentów asfaltu. Odpowiada również na pytania dotyczące zagranicznych rynków, innowacji i planów firmy na przyszłość. Spółka UNIMOT Bitumen od kilku ...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
W artykule zaprezentowano założenia projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Jego celem jest popularyzacja wiedzy o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym wśród dzieci i młodzieży. Idea projektu zakłada propagowanie oraz upowszechnianie rzetelnej i aktualnej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców (od etapu poszukiwania złóż kopalin poprzez ich eksploatację, produkcję surowców mineralnych i ich użytkowanie, a także – tam gdzie to możliwe – recykl...
Systemy zarządzania jakością inspekcji obiektów mostowych
W artykule omówiono zasadność wprowadzenia wymogu posiadania przez podmioty wykonujące inspekcje obiektów mostowych akredytowanego systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO/IEC 17020. W efekcie działania te mogłyby się przyczynić do poprawy jakości przeglądów i ocen stanu technicznego obiektów. Niestety dopiero tragiczne katastrofy lub awarie mostów powodujące uciążliwe ograniczenia w transporcie sprawiają, że zaczynamy zastanawiać się, dlaczego do nich musiało dojść. Dlaczego w...
Przegląd sprzętu wykorzystywanego do zagęszczania gruntu oraz nawierzchni drogowych
W artykule przybliżono cechy konstrukcyjne najcięższych maszyn służących do zagęszczania gruntu oraz nawierzchni drogowych, jakimi są walce drogowe. Walcem drogowym nazywamy maszynę drogową składającą się z zespołu cylindrycznych walców, zwanych wałami, służących do zagęszczania powierzchni gruntu lub warstw nawierzchni drogowej. W obecnie konstruowanych walcach drogowych dąży się do zapewnienia płynnego rozruchu i minimalnych strat czasu związanych ze zmianą kierunku jazdy walca. Nacisk lini...
Rola betonu w budownictwie mostowym – perspektywy rozwojowe
Temat tego artykułu jest wbrew pozorom trudny i bardzo obszerny. Przewidywania dotyczące przyszłości są w każdej dziedzinie życia, nauki i techniki ryzykowne i oparte zwykle na ekstrapolacji tendencji, które mniej lub bardziej wyraźnie są zauważalne obecnie. Uwaga ta dotyczy więc także i przyszłych zastosowań betonu w mostownictwie. I tu ważne zastrzeżenie: niniejsze opracowanie oparte jest na całkowicie subiektywnych spostrzeżeniach autora i rzecz jasna obejmuje tylko niektóre aspekty perspe...
Podsumowanie ostatnich zmian w ustawie o drogach publicznych
W zeszłym roku weszło w życie kilka nowelizacji ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Zmieniło się wiele przepisów, począwszy od podstawowych definicji po nowe obowiązki zarządców dróg. Nie można zapomnieć także o zmianach a właściwie zupełnie nowych aktach wykonawczych. Aby nieco usystematyzować te zmiany opisałam najistotniejsze z punktu widzenia zarządcy drogi nowe regulacje. Starałam się też wyjaśnić problematyczne kwestie, na które zwracali mi uwagę zarządcy dróg, a które...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Uwiarygodnienie koncepcji „projektowania plastycznego” belek mostowych zgodnie z Eurokodem 4: Badania niszczące w skali naturalnej zespolonych belek mostowych złożonych z dwuteownika HL1100 i płyty betonowej
W artykule przedstawiono wyniki eksperymentów niszczących, które rzucają nowe światło na projektowanie mostów zespolonych w Polsce. Różnica między tradycyjnymi normami a nowoczesnym podejściem opartym na Eurokodzie 4 jest widoczna. Wyniki badań opisane przez autorów stanowią solidny argument za zmianą tradycyjnych praktyk. Specyfiką polskiego mostownictwa jest z jednej strony dynamiczny rozwój i stosowanie nowych rozwiązań konstrukcyjnych (i podejść projektowych), a z drugiej strony przywiąza...
Utrzymanie i trwałość obiektów inżynierskich – jako główne wyznaczniki niezawodności infrastruktury komunikacyjnej
Tematyka utrzymania i trwałości mostów jest zagadnieniem o dużym znaczeniu technicznym, ekonomicznym, jak również społecznym. Jest ona szczególnie ważna w kontekście możliwości bezawaryjnego, niezakłóconego korzystania przez nas, jako użytkowników, z niezbędnych w codziennym życiu drogowych, kolejowych i pieszo-rowerowych ciągów komunikacyjnych. Z tego względu jestem wdzięczny redakcji czasopisma „Mosty” za inicjatywę wyboru tego zagadnienia jako temat przewodni niniejszego wydania czasopisma...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje

Drugie spotkanie z cyklu Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych
25 lipca 2023 r. odbyło się drugie spotkanie O...

XXVIII Sympozjum Cynkownicze „Prawie wszystko o cynku”
31 maja – 2 czerwca 2023 r. odbyło się XXVIII Sympozjum Cynkownicze „Praw...

XIII Konferencja Naukowa Konstrukcje Zespolone 2023
W dniach 29 - 30 czerwca 2023 r. w Zielonej Górze odbyła się XIII Konf...