Przywracanie stałej organizacji ruchu na opolskim odcinku autostrady A4

Już jutro, tj. 27.09.2022 r., GDDKiA rozpocznie przywracanie stałej organizacji ruchu na opolskim odcinku autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny i granicą z woj. śląskim. Kierowcy wjadą na jezdnię północną w kierunku Wrocławia pomiędzy węzłem Krapkowice i granicą województw.

Opolski odcinek autostrady A4

Ostatni etap prac związanych z remontem całej A4 w woj. opolskim dotyczy usuwania barier, które uniemożliwiają korzystanie z pełnego przekroju jezdni. Prace te potrwają kilka dni.

Całe zadanie przewidywało remont jezdni południowej (w kierunku Katowic) na odcinku o długości ok. 18 km oraz jezdni północnej (w kierunku Wrocławia) na odcinku o długości ok. 12 km. Prace obejmowały także wymianę nawierzchni na dwóch węzłach drogowych – Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres robót zadanie było realizowane od III kw. 2021 r. do III kw. 2022 r.

Przebieg prac

W ubiegłym roku prace skupiły się na dwóch etapach – zarówno na jezdni południowej (w kierunku Katowic), jak i północnej (w kierunku Wrocławia). Łącznie odnowiono nawierzchnię na około 13 km wraz z remontem na węźle Kędzierzyn-Koźle.

W tym roku prace były realizowane w trzech etapach. Początkowo na jezdni południowej (w kierunku Katowic) – najpierw na 2,5-kilometrowym odcinku w okolicach Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Góra św. Anny, a następnie na obu jezdniach 7-kilometrowego odcinka od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy woj. opolskiego i śląskiego wraz z węzłem Strzelce Opolskie.

Zakres prac

Remont autostrady A4 przewidywał wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostały bariery linowe, a na nowej nawierzchni położono oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmował także wymianę barier betonowych, remont systemu odwodnienia drogi oraz prace na czternastu obiektach mostowych.

źródło i fot.: GDDKiA

przeczytaj również: Zakończono prace związane z budową ścieżki pieszo-rowerowej w ciągu DK32

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.