Przebudowa wiaduktu w ciągu DW 933
W artykule przedstawiono analizę warunków gruntowo-wodnych oraz wyzwań związanych z realizacją inwestycji drogowej na terenie podlegającym silnym wpływom eksploatacji górniczej. Omówiono zmienność litologiczną podłoża, występowanie wód gruntowych oraz problemy związane z terenami słabonośnymi i silnie zawodnionymi. Na przykładzie konkretnej inwestycji pokazano, jak konieczne było dostosowanie pierwotnego projektu budowlanego do aktualnych warunków terenowych oraz jakie działania podjęto, aby zapewnić bezpieczeństwo i trwałość realizowanych robót.
W Jastrzębiu-Zdroju zrealizowano zadanie inwestycyjne pod nazwą „Podniesienie dróg najazdowych oraz wiaduktu drogowego w ciągu DW 933 nad torami JSK Sp. z o.o. – jezdnia południowa”. Przedsięwzięcie obejmowało podniesienie wiaduktu nad niezelektryfikowaną linią kolejową JSK, a jego konieczność wynikała z występujących i prognozowanych osiadań terenu spowodowanych eksploatacją górniczą. Dotychczasowe możliwości rektyfikacji torów zostały wyczerpane z powodu braku zapasu skrajni, co wymusiło kompleksową przebudowę obiektu i dróg dojazdowych. Projekt został zakwalifikowany przez Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój jako mogący potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. W związku z tym wydano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (znak OŚ-II.6220.34.2015 z dnia 22.01.2016 r.), poprzedzoną uzyskaniem opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!




