Nowe rozwiązania do zbrojenia nawierzchni umożliwiające szybką i pewną aplikację bez użycia emulsji bitumicznej
Drogi zamknięte z powodu remontów często utrudniają życie kierowcom i wszystkim osobom zaangażowanym w ich naprawę. SAINT-GOBAIN ADFORS CZ oferuje geosyntetyki zbrojeniowe jako rozwiązanie przedłużające żywotność nawierzchni asfaltowych.
Naprawy z użyciem zbrojenia wydłużają żywotność warstw asfaltowych nawet trzykrotnie i redukują ich przyszłe koszty utrzymania nawet o 50%. Aplikacja systemów ADFORS jest szybka, a dzięki wydłużonemu czasowi pomiędzy konserwacjami i naprawami przyczynia się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. SAINT-GOBAIN ADFORS produkuje geosiatki z włókna szklanego w Litomyšlu w Czechach i dystrybuuje je w całej Europie i innych częściach świata.
GlasGrid® Rapid – aby skrócić czas remontu i zagwarantować jakość wzmocnienia
Szczególnym produktem, któremu ostatnio poświęcono wiele uwagi, jest GlasGrid® Rapid, który został opracowany z myślą o szybkich naprawach wielkopowierzchniowych i lokalnych. Ten specjalny kompozyt składa się z siatki szklanej powleczonej specjalnym polimerem oraz z włókniny, która jest już nasączona wysokiej jakości emulsją asfaltową. Warstwa asfaltu jest zabezpieczana od dołu folią, a na górze posypką piaskową. Rapid znacznie przyspiesza remont drogi, ponieważ wbudowana samoprzylepna warstwa asfaltu eliminuje potrzebę natryskiwania lepiszcza. Dzięki fabrycznemu nasączeniu wysokiej jakości emulsją zwiększamy również pewność prawidłowej instalacji geosyntetyku. Rapid doskonale klei się do podłoża. Te cechy są szczególnie istotne dla organów administracji i utrzymania dróg, ponieważ ich ekipy robocze mogą samodzielnie zainstalować geosiatkę i nie muszą już zlecać jej montażu wykonawcy. Aplikacja Rapid’a jest bardzo prosta – po ułożeniu zbrojenia na drodze zdejmujemy folię zabezpieczającą i dociskamy kompozyt do podłoża. Następnie bezpośrednio na to układamy nową warstwę bitumiczną. Warto podkreślić niewątpliwą zaletę materiału, który zapewnia bardzo wysoką przyczepność do podłoża, zapewniając bezpieczną aplikację bez niepożądanego falowania czy podwijania.
Doskonałe wiązanie oraz piasek na powierzchni zbrojenia eliminują ryzyko przyklejania się opon pojazdów budowlanych poruszających się po już ułożonej geosiatce. Rapid może być stosowany na wszystkich typach nawierzchni: starych, nowych, gładkich i frezowanych, na nawierzchniach asfaltowych, a nawet betonowych. W jakich sytuacjach warto sięgnąć po system RAPID by wzmocnić spękaną drogę?
– kiedy prace remontowe muszą być przeprowadzone szybko
– kiedy istnieje zagrożenie zmiennością pogody (np. remonty jesienno- zimowe
– kiedy nie mamy wykfalifikowanej brygady remontowej
– kiedy chcemy mieć pewność, że remontowany obszar ma być wzmocniony wysokiej jakości siatką i wysokiej jakości emulsją sczepną.
Priorytetem SAINT-GOBAIN ADFORS jest ochrona i troska o środowisko naturalne
SAINT-GOBAIN ADFORS zlecił niezależnej szwedzkiej firmie przeprowadzenie oceny cyklu życia typowej europejskiej autostrady z dwoma różnymi programami renowacji. Badanie miało na celu ocenę i ilościowe określenie pozytywnego wpływu na środowisko samoprzylepnej geosiatki GlasGrid® GG. Porównano dwa kilometrowe odcinki autostrady na przestrzeni 30 lat. Odcinek autostrady naprawiony bez zastosowania wzmocnienia drogi porównano z odcinkiem autostrady wyremontowanym z zastosowaniem geosiatki GlasGrid® GG. Badanie wykazało, że zastosowanie wzmocnień GlasGrid® GG zmniejszyło całkowitą emisję CO2 o prawie 20%, wydłużając okresy między naprawami nawierzchni, co odpowiada emisji 112 lotów powrotnych między Paryżem a Nowym Jorkiem. A mówimy tylko o 1 km autostrady w ciągu 30 lat jej użytkowania.
Przypominamy, że oferta SAINT-GOBAIN ADFORS obejmuje samoprzylepne geosiatki o wytrzymałości do 200 kN/m, kompozyty składające się z siatki i włókniny o różnej gramaturze. Kontaktując się z nami, mogą Państwo liczyć na pełne wsparcie konsultingowo-techniczne w doborze konkretnych rozwiązań.
Ing. Lucie Janková
źródło i fot.: Saint-Gobain
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania
Waldemar Wojciechowski, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o wyzwaniach związanych z kierowaniem oddziałem, priorytetach inwestycyjnych na Dolnym Śląsku oraz roli współpracy transgranicznej. Podkreśla znaczenie odpowiedzialności i transparentności w zarządzaniu, zwraca uwagę na konieczność...
Branża leasingowa odnotowuje wzrosty
Kolejny rok z rzędu branża leasingowa kończy rok dwucyfrowym wzrostem udzielonego finansowania dla firm w Polsce. W 2024 r. wzrosła o 10,4%. Tym samym wartość sfinansowanych ruchomości i nieruchomości wyniosła 110,5 mld zł w ubiegłym roku. Wartość finansowania udzielonego w formie leasingu wyniosła 96,9 mld zł, co oznacza skok o prawie 12%. Z kolei wartość pożyczek leasingowych zwiększyła się zaledwie o 2,2%, do 13,6 mld zł. A nieznaczny wzrost spowodował, że udział pożyczki leasingowej w ogó...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Metody poprawy procesu przesiewania kruszyw
Proces przesiewania kruszyw odgrywa kluczową rolę w przemyśle wydobywczym i budowlanym, umożliwiając skuteczną separację materiałów ziarnistych według określonych frakcji. W wielu przypadkach użytkownicy maszyn przesiewających napotykają trudności związane z wydajnością i skutecznością tego procesu. Często nie jest konieczna całkowita wymiana parku maszynowego – istnieje szereg metod, które pozwalają na intensyfikację przesiewania przy niewielkich zmianach konstrukcyjnych i niskich kosztach. ...
Kruszywa alternatywne w budownictwie komunikacyjnym
W artykule przedstawiono szczegółowy podział kruszyw budowlanych ze względu na pochodzenie, sposób wytwarzania, uziarnienie oraz gęstość, wskazując różnice między kruszywami naturalnymi, sztucznymi, z recyklingu i odpadowymi. Kruszywa to podstawowy surowiec wykorzystywany przez rodzaj ludzki niemal od początku rozwoju cywilizacyjnego, na którego zapotrzebowanie, przede wszystkim w budownictwie, nieustannie rośnie. Wzmiankowane kruszywa znajdują zastosowanie stricte jako materiał konstrukcyjny...
Szybka droga do bezpieczeństwa
W artykule skupiono się na rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, szczególnie na budowie dróg ekspresowych i autostrad. Autor podkreśla, że mimo problemów budowlanych i trudności z lokalizacją te nowoczesne rozwiązania są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Artykuł omawia także różnice w użytkowaniu tych dróg w porównaniu do tradycyjnych tras miejskich czy osiedlowych, podkreślając potrzebę odpowiedniego przygotowania kierowców do korzystania z dróg o dużych prędkościach. Dodat...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Geokrata komórkowa to nowoczesny materiał geosyntetyczny stosowany w budownictwie do stabilizacji gruntu, wzmacniania nawierzchni i ochrony przed erozją. Wykonana z wytrzymałego polietylenu (HDPE), tworzy przestrzenną siatkę, którą można wypełnić piaskiem, żwirem lub kruszywem. Dzięki swojej konstrukcji skutecznie rozkłada obciążenia, zapobiega osiadaniu terenu i wzmacnia infrastrukturę drogową, kolejową oraz hydrotechniczną. Jest trwała, łatwa w montażu i przyjazna dla środowiska, co czyni j...
Historyczny most kolejowy w Stanach k. Nowej Soli – 6 lat po remoncie i adaptacji na ścieżkę rowerową
W miejscowości Stany, w woj. lubuskim, niedaleko Nowej Soli, znajduje się historyczny, ufortyfikowany most kolejowy, który przeszedł modernizację w 2019 roku i zmienił swoje przeznaczenie na most z przejściem pieszo-rowerowym. Most ten, zaprojektowany na początku XX w., mimo renowacji i konserwacji przeprowadzonych niespełna 6 lat temu, ponownie potrzebuje uwagi zarządcy obiektu oraz prac konserwacyjnych. W 1871 r. w miejscowości Grünberg in Schlesien, dzisiejszej Zielonej Górze, kierownictwo...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
W artykule omówiono kluczowe aspekty utrzymania dróg, zapewniające bezpieczeństwo, przejezdność i efektywność transportu. Podkreślono znaczenie monitorowania nawierzchni, racjonalnego planowania modernizacji oraz stosowania zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa. Autor wskazuje na specyfikę utrzymania ulic miejskich, wymagających większej uwagi ze względu na natężenie ruchu i gęstą infrastrukturę. Artykuł akcentuje konieczność optymalizacji działań w celu minimalizacji kosztów i zwiększenia t...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Budowa dróg i obiektów inżynierskich to złożony proces, wymagający skrupulatnego planowania i realizacji na każdym etapie. Kluczowymi elementami tego procesu są roboty przygotowawcze, roboty ziemne oraz prace związane z konstrukcją nawierzchni. Poprawne wykonanie tych działań ma bezpośredni wpływ na trwałość, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność powstającej infrastruktury. W artykule omówiono zakres prac przygotowawczych, szczegóły związane z robotami ziemnymi oraz najważniejsze aspekty technol...
Kalendarium
Relacje

Bezpieczeństwo ruchu drogowego w praktyce – Śląska Konferencja BRD 2025
12–13 maja 2025 r. w Katowicach odbyła się Śląska Konferencja BRD, poświęcona praktycznym...

III Kongres Projektantów i Inżynierów
10 kwietnia 2025 r. w Centrum Konferencyjnym Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbył się...

IV Forum Dni Asfaltu
24–26 marca 2025 roku w Nałęczowie odbyło się IV Forum Dni Asfaltu, organizowane przez Po...

NOVDROG’25
10-11 kwietnia 2025 r. w malowniczych Niepołomicach odbyła się VII Ogólnopolska Konferenc...