Nowe rozwiązania do zbrojenia nawierzchni umożliwiające szybką i pewną aplikację bez użycia emulsji bitumicznej
Drogi zamknięte z powodu remontów często utrudniają życie kierowcom i wszystkim osobom zaangażowanym w ich naprawę. SAINT-GOBAIN ADFORS CZ oferuje geosyntetyki zbrojeniowe jako rozwiązanie przedłużające żywotność nawierzchni asfaltowych.
Naprawy z użyciem zbrojenia wydłużają żywotność warstw asfaltowych nawet trzykrotnie i redukują ich przyszłe koszty utrzymania nawet o 50%. Aplikacja systemów ADFORS jest szybka, a dzięki wydłużonemu czasowi pomiędzy konserwacjami i naprawami przyczynia się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. SAINT-GOBAIN ADFORS produkuje geosiatki z włókna szklanego w Litomyšlu w Czechach i dystrybuuje je w całej Europie i innych częściach świata.
GlasGrid® Rapid – aby skrócić czas remontu i zagwarantować jakość wzmocnienia
Szczególnym produktem, któremu ostatnio poświęcono wiele uwagi, jest GlasGrid® Rapid, który został opracowany z myślą o szybkich naprawach wielkopowierzchniowych i lokalnych. Ten specjalny kompozyt składa się z siatki szklanej powleczonej specjalnym polimerem oraz z włókniny, która jest już nasączona wysokiej jakości emulsją asfaltową. Warstwa asfaltu jest zabezpieczana od dołu folią, a na górze posypką piaskową. Rapid znacznie przyspiesza remont drogi, ponieważ wbudowana samoprzylepna warstwa asfaltu eliminuje potrzebę natryskiwania lepiszcza. Dzięki fabrycznemu nasączeniu wysokiej jakości emulsją zwiększamy również pewność prawidłowej instalacji geosyntetyku. Rapid doskonale klei się do podłoża. Te cechy są szczególnie istotne dla organów administracji i utrzymania dróg, ponieważ ich ekipy robocze mogą samodzielnie zainstalować geosiatkę i nie muszą już zlecać jej montażu wykonawcy. Aplikacja Rapid’a jest bardzo prosta – po ułożeniu zbrojenia na drodze zdejmujemy folię zabezpieczającą i dociskamy kompozyt do podłoża. Następnie bezpośrednio na to układamy nową warstwę bitumiczną. Warto podkreślić niewątpliwą zaletę materiału, który zapewnia bardzo wysoką przyczepność do podłoża, zapewniając bezpieczną aplikację bez niepożądanego falowania czy podwijania.
Doskonałe wiązanie oraz piasek na powierzchni zbrojenia eliminują ryzyko przyklejania się opon pojazdów budowlanych poruszających się po już ułożonej geosiatce. Rapid może być stosowany na wszystkich typach nawierzchni: starych, nowych, gładkich i frezowanych, na nawierzchniach asfaltowych, a nawet betonowych. W jakich sytuacjach warto sięgnąć po system RAPID by wzmocnić spękaną drogę?
– kiedy prace remontowe muszą być przeprowadzone szybko
– kiedy istnieje zagrożenie zmiennością pogody (np. remonty jesienno- zimowe
– kiedy nie mamy wykfalifikowanej brygady remontowej
– kiedy chcemy mieć pewność, że remontowany obszar ma być wzmocniony wysokiej jakości siatką i wysokiej jakości emulsją sczepną.
Priorytetem SAINT-GOBAIN ADFORS jest ochrona i troska o środowisko naturalne
SAINT-GOBAIN ADFORS zlecił niezależnej szwedzkiej firmie przeprowadzenie oceny cyklu życia typowej europejskiej autostrady z dwoma różnymi programami renowacji. Badanie miało na celu ocenę i ilościowe określenie pozytywnego wpływu na środowisko samoprzylepnej geosiatki GlasGrid® GG. Porównano dwa kilometrowe odcinki autostrady na przestrzeni 30 lat. Odcinek autostrady naprawiony bez zastosowania wzmocnienia drogi porównano z odcinkiem autostrady wyremontowanym z zastosowaniem geosiatki GlasGrid® GG. Badanie wykazało, że zastosowanie wzmocnień GlasGrid® GG zmniejszyło całkowitą emisję CO2 o prawie 20%, wydłużając okresy między naprawami nawierzchni, co odpowiada emisji 112 lotów powrotnych między Paryżem a Nowym Jorkiem. A mówimy tylko o 1 km autostrady w ciągu 30 lat jej użytkowania.
Przypominamy, że oferta SAINT-GOBAIN ADFORS obejmuje samoprzylepne geosiatki o wytrzymałości do 200 kN/m, kompozyty składające się z siatki i włókniny o różnej gramaturze. Kontaktując się z nami, mogą Państwo liczyć na pełne wsparcie konsultingowo-techniczne w doborze konkretnych rozwiązań.
Ing. Lucie Janková
źródło i fot.: Saint-Gobain
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Jerzy Graboś: Gwarantem sukcesu jest wzajemne zaufanie i szacunek
Jerzy Graboś, Prezes Dyrektor Generalny Przedsiębiorstwa Produkcji Kruszywa i Usług Geologicznych KRUSZGEO SA w Rzeszowie, jest związany ze spółką nieprzerwanie od 1985 r. Z okazji 65-lecia przedsiębiorstwa na rynku w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” odpowiada na pytania dot. zmian zachodzących w firmie na przestrzeni tych wszystkich la...

Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
W artykule zaprezentowano założenia projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Jego celem jest popularyzacja wiedzy o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym wśród dzieci i młodzieży. Idea projektu zakłada propagowanie oraz upowszechnianie rzetelnej i aktualnej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców (od etapu poszukiwania złóż kopalin poprzez ich eksploatację, produkcję surowców mineralnych i ich użytkowanie, a także – tam gdzie to możliwe – recykl...

Głębokość makrotekstury nawierzchni – fakty i mity
W artykule przedstawiono przegląd metod pomiarowych oraz wymagań ustanowionych rozporządzeniem lub programem funkcjonalno-użytkowym, mających zastosowanie przy ustalaniu głębokości makrotekstury. Zaprezentowano również wyniki programu badawczego, określającego zależności korelacyjne między różnymi metodami pomiarowymi dla ustalenia ww. parametru oraz zależność między makroteksturą a szorstkością dla nawierzchni asfaltowych w technologii SMA oraz dla nawierzchni z betonu cementowego. Diagnosty...

Problematyka wykorzystania kombajnów chodnikowych w aspekcie budownictwa tunelowego
Kombajny chodnikowe są maszynami wielozadaniowymi, niezbędnymi wręcz w zakładach górniczych oraz przy drążeniu tuneli drogowych lub kolejowych. Kombajny chodnikowe służą do realizacji wielu zadań, między innymi: urabiają czoło przodka, ładują oraz odstawiają kopalinę użyteczną na dalsze środki transportu, a ponadto pomagają górnikom w stawianiu obudowy. Ze względu na sposób urabiania kombajny chodnikowe można podzielić na wykorzystujące zasadę urabiania poprzez: udar, nacisk statyczny, skrawa...

Prefabrykowane wiadukty przejść ekologicznych nad drogą ekspresową S11 Koszalin – Bobolice
W artykule opisano produkcję prefabrykatów i montaż przejść dla zwierząt WE-41 i WE-45.7. Obecnie w województwie zachodniopomorskim realizowana jest budowa drogi ekspresowej S11 Koszalin Zachód – węzeł Bobolice. Droga podzielona została na trzy odcinki realizacyjne. Pierwsze przetargi na projekty i budowę zostały ogłoszone w 2019 r., przy czym rok później dla każdego z odcinków zostały podpisane umowy na ich realizację. Odcinki realizacyjne drogi S11 Koszalin Zachód – węzeł Bobolice: Odcinek ...

Kryteria ocen ofert wykonawców w postępowaniach przetargowych na całoroczne, kompleksowe utrzymanie dróg publicznych w Polsce – cz. I
W artykule omówiono zasady ocen ofert wykonawców składanych w postępowaniach przetargowych organizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na całoroczne, kompleksowe utrzymanie dróg publicznych w Polsce w latach 2017-2019. Według autora artykułu z analizy stosowanych kryteriów przetargowych wynika, że z punktu widzenia wykonawcy działającego na terenie całego kraju praktycznie każde postępowanie przetargowe rządziło się odmiennymi prawami. Zauważalne jest jednak zarazem, że...

Kładki dla pieszych nagrodzone w konkursie Footbridge Awards 2022
Artykuł przedstawia kładki nagrodzone w konkursie Footbridge Awards 2022, który odbył się w trakcie konferencji Footbridge w Madrycie. Przedstawiono zamysł konkursu i krótkie charakterystyki nagrodzonych obiektów. Konferencje Footbridge odbywają się co 3 lata, począwszy od 2002 roku. Inspiracją do zorganizowania pierwszej konferencji były problemy z nadmiernymi drganiami kładek: Milenijnej w centrum Londynu i Solferino w centrum Paryża. Pierwsza konferencja odbyła się w Paryżu (2002), a nastę...

Przeróbcze operacje technologiczne
Przeróbcze operacje technologiczne to czynności wykonywane na materiale surowym, w odpowiednio dobranej kolejności, celem wyodrębnienia składnika użytecznego. Operacje przeróbcze ⤷ PrzygotowawczeOperacje przygotowawcze to zespół czynności koniecznych do przygotowania nadawy (materiału surowego) do procesów przeróbczych. ⤷ GłówneOperacje główne to wszystkie te zabiegi technologiczne prowadzone na materiale surowym, które mają nadać mu właściwości pozwalające na jego przemysłowe wykorzystanie. ...

Sprzęt do prowadzenia akcji zimowego utrzymania dróg
Sprzęt do prowadzenia akcji zimowego utrzymania dróg powinien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia praktycznie od chwili powzięcia decyzji o konieczności podjęcia akcji na drodze. Zaśnieżoną nawierzchnię oczyszcza się ze śniegu pługami przez zgarnianie pokrywy śnieżnej do części przykrawężnikowej. Całkowite oczyszczanie nawierzchni ze śniegu samymi pługami w zasadzie nie jest możliwe, dlatego celowe jest dodatkowe oczyszczanie jej z resztek śniegu walcową szczotką z...

Jak nowe drogi szybkiego ruchu wpływają na rozwój gospodarczy regionów
Trwają prace nad ukończeniem kolejnych inwestycji w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Wiosną 2023 roku autostrada A1 ma zostać oddana do użytkowania w całości. W najbliższych latach zaplanowane jest też otwarcie drogi ekspresowej Via Carpatia – międzynarodowego szlaku, który powstaje wzdłuż wschodniej granicy Polski, oraz kolejnych fragmentów autostrady A2 − obecnie prowadzone są prace projektowe m.in. dla odcinka od węzła Siedlce Zachód do rejonu miejscowości Malinowiec. W oce...
Kalendarium
Relacje

Branżowe Centrum Spotkań – podsumowanie targów STONE 2022
Po 2 latach przerwy Targi branży kamieniarskiej ...

I Konferencja Współczesna Geologia Samorządowa (WGS)
Pierwsza edycja Konferencji Współczesna Geologia Samorządowa (WGS), zorganizowanej przez ...

Warsztaty Betonów Niskoemisyjnych
Trwające od 29 do 30 listopada br. Warsztaty Betonów Niskoemisyjnych były kolejnym spotka...

XIV Konkurs im. Maksymiliana Wolffa rozstrzygnięty!
24 listopada br. podczas Wrocławskich Dni Mostowych odbyło się uroczyste ogłos...