Znamy wykonawcę S8 pomiędzy Ząbkowicami a Bardem
Kalendarium
- 8 września 2018 r. – podpisanie Aneksu do Programu Inwestycji zmieniającego koncepcję rozbudowy drogi krajowej nr 8 z drogi klasy głównej przyspieszonej (GP) na drogę ekspresową (S)
- 24 września 2019 r. – podpisanie Rozporządzenia Rady Ministrów, w którym potwierdzono budowę drogi ekspresowej S8 pomiędzy Wrocławiem, a Kłodzkiem oraz budowę drogi ekspresowej S5 pomiędzy Sobótką, Świdnicą i Bolkowem
- 21 kwietnia 2020 r. – posiedzenie Komisji oceny przedsięwzięć inwestycyjnych (KOPI) dla odcinka Łagiewniki – Ząbkowice Śl. i Ząbkowice Śl. – Kłodzko – etap STEŚ,
- 22 kwietnia 2020 r. – posiedzenie KOPI dla odcinka Wrocław – Łagiewniki – etap STEŚ,
- 30 sierpnia 2021 r. – uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla odcinka Wrocław – Łagiewniki,
- 16 listopada 2021 r. – uzyskanie DŚU dla odcinka Łagiewniki – Ząbkowice Śl.,
- 12 października 2021 r. – uzyskanie DŚU dla odcinka Ząbkowice Śl. – Bardo,
- 22 czerwca 2022 r. – posiedzenie ZOPI (Zespół oceny przedsięwzięć inwestycyjnych) dla odcinka Wrocław – Łagiewniki – etap Koncepcji programowej,
- 6 grudnia 2022 r. – posiedzenie KOPI dla odcinka Wrocław – Łagiewniki – etap Koncepcji programowej,
- 12 maja 2023 r. – podpisanie aneksu do Programu Inwestycji przez Ministra Infrastruktury i zabezpieczenie środków finansowych,
- 15 maja 2023 r. – skierowanie do Dziennika Urzędowego UE ogłoszenia o postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S8 od Wrocławia (Kobierzyce) do Łagiewnik,
- 27 lipca 2023 r. – otwarcie ofert dla trzech odcinków drogi ekspresowej S8 od Wrocławia (Kobierzyce) do Łagiewnik,
- 10 października 2023 r. – wybór najkorzystniejszej oferty dla odcinka Kobierzyce Północ – Kobierzyce Południe i Kobierzyce Południe – Jordanów Śląski,
- 16 października 2023 r. – wszczęcie postępowania przetargowego na projekt i budowę dla odcinka Ząbkowice Śląskie Północ – Bardo,
- 14 grudnia 2023 r. – podpisano umowy z wykonawcami na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S8 od Kobierzyc do Łagiewnik o długości 32,5 km,
- 22 grudnia 2023 r. – otwarcie ofert w przetargu na odcinek Ząbkowice Śląskie Północ – Bardo.
- 28 marca 2024 r. – otwarcie ofert na projekt i budowę dla odcinków Łagiewniki Zachód – Niemcza oraz Niemcza – Ząbkowice Śląskie Północ
- 3 kwietnia 2024 r. – wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na odcinek Ząbkowice Śląskie – Bardo
źródło i fot. GDDKiA
Przeczytaj również: Remont kładek dla pieszych nad DK92
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja
Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...
KPO: wsparcie unijne dla polskiej odbudowy
KPO to strategiczny program przyjęty przez rząd Polski, który ma na celu odbudowę gospodarki oraz zwiększenie jej odporności na wszelkie kryzysy. Program składa się z 55 inwestycji i 55 reform, których celem jest stymulowanie wzrostu gospodarczego, tworzenie miejsc pracy oraz modernizacja i transformacja różnych sektorów gospodarki. Środki na realizację KPO pochodzą głównie z funduszy Unii Europejskiej, które zostały przyznane Polsce w ramach tzw. Planu Odbudowy dla Europy. Polska otrzyma 59,...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Nakłada się na to kształt elementów konstrukcyjnych mostów, rozstaw poprzecznic, żeberek usztywniających, wsporników chodnikowych i tym podobnych elementów. Dlatego też odpowiednie mocowania i prowadzenia przez obiekt tych ważnych z punktu widzenia odbiorców mediów powinny być rozwiązywane, projektowane, a następnie instalowane z należytą starannością techniczną. Zdaniem autorów w tym procesie powinien uczestniczyć zespół interdyscyplinarnych zainteresowanych tematem specjalistów zarówno z gr...
Jednonaczyniowe koparki hydrauliczne
Podział koparek jednonaczyniowych ze względu na wielkość naczynia roboczego i przeznaczenie [2]: uniwersalne (budowlane) – pojemność łyżki do 2 m3, odkrywkowe – pojemność łyżki: 3-10 m3, nadkładowe – pojemność łyżki: 4-140 m3, zgarniakowe – pojemność łyżki: 4-180 m3. Podział według rodzaju osprzętu [2]: koparka z osprzętem przedsiębiernym (nadsiębiernym) – koparka przedsiębierna (nadsiębierna), koparka z osprzętem podsiębiernym – koparka podsiębierna, koparka z osprzętem zgarniakowym (zabiera...
Rodzaje warstw mieszanki mineralno-asfaltowej oraz zasady ich wykonywania i wbudowania
Wykonanie uszorstnienia w przypadku MMA polega na mechanicznym naniesieniu w odpowiednim czasie na gorącą warstwę ścieralną posypki i wgnieceniu jej walcami w czasie zagęszczania. W miejscach trudno dostępnych nakładanie posypki może odbywać się ręcznie. Niezwiązaną posypkę po ostygnięciu warstwy należy usunąć szczotką mechaniczną. Przy wyborze uziarnienia należy kierować się wymaganiami ochrony przed hałasem. Jeżeli wymaga się zmniejszania hałasu od kół pojazdów, np. na terenach zurbanizowan...
Co trzeba wiedzieć o cesji umowy leasingu
Czy wiesz, że istnieje skuteczny sposób na pozbycie się problemów związanych z realizacją umowy leasingu? W artykule omówiono, dlaczego przejęcie leasingu poprzez cesję umowy może być najlepszym rozwiązaniem dla wszystkich zaangażowanych stron. Odkryj korzyści płynące z tego procesu i przekonaj się, dlaczego jest to preferowany sposób przedterminowego rozliczenia umowy leasingowej. Umowy leasingu są zawierane na określony czas i nie przewidują możliwości rozwiązania umowy przed terminem. Jedn...
O obliczeniach dynamicznych konstrukcji mostowych
Analiza modalna Pełna analiza modalna obejmuje wyznaczenie współczynników tłumienia, rozprzęganie układu równań ruchu opisującego dynamikę modelu i identyfikację własności dynamicznych obiektu. Dzieli się na analizę modalną teoretyczną, eksperymentalną i eksploatacyjną. Zagadnienie drgań własnych można utożsamiać z teoretyczną analizą modalną, która stanowi część znacznie szerszej analizy dynamicznej określanej w literaturze jako analiza modalna [3, 4, 11]. Rozwiązanie zagadnienia własnego po...
Zabezpieczenia szczelin dylatacyjnych w mostach
Szczeliny dylatacyjne są kluczowym elementem w konstrukcjach mostowych, zapewniającym skuteczne zarządzanie odkształceniami, ruchem pojazdów oraz odprowadzaniem wody. Przestrzeganie norm i wytycznych, zawartych m.in. w WR-M-71 Katalog typowych elementów i urządzeń wyposażenia drogowych obiektów inżynierskich, jest kluczowe w celu zapewnienia ich niezawodności. Szczeliny dylatacyjne w infrastrukturze mostowej odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa i trwałości konstrukcji. W celu ...
Ronda ‒ problematyka uszkodzeń nawierzchni
Wytyczne i realia użytkowania W obecnie stosowanych wytycznych do projektowania [7] znajdują się m.in. zapisy: „Szerokości jezdni i pierścienia ronda jednopasowego powinny zapewniać przejezdność pojazdu miarodajnego”. Zdaniem autorów, przyjmując założenie, że pojazd miarodajny (np. pojazd ciężarowy z naczepą) będzie poruszał się po przejezdnym pierścieniu, zgodnie z zapisami ustawy o drogach publicznych [9] należy uznać pierścień jako część jezdni przeznaczonej do ruchu. Takie założenie wynos...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
III Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych – Zastosowanie kruszyw i materiałów w inwestycjach na drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich
9 maja 2024 r. odbyło się trzecie spotkanie III cyklu Ogólnopolskiego Forum Administracji...
II (32) SEMINARIUM „MOSTY. BUDOWA, WZMACNIANIE, PRZEBUDOWA”
W dniach 18 - 19.04.2024 roku w Poznania odbyło się seminarium...
Intertraffic Amsterdam 2024 – ekosystem stworzony dla przyszłej mobilności
Intertraffic Amsterdam, wiodące na świecie wydarzenie branżowe w zakresie infrastruktury,...
Novdrog 2024
17-19 kwietnia br. w Niepołomicach odbyła się Konferencja Naukowo-Techniczna „Nowoczesne ...