Wycieczka techniczna Oddziału Małopolskiego

Oddział Małopolski Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej zorganizował 11.08.2022 r. wycieczkę techniczną na budowę mostów nad Wisłą (M1, M2, M3) realizowanych w ramach kontraktu: „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”.

Wycieczka techniczna Oddziału Małopolskiego

Padający deszcz nie zniechęcił zainteresowanych. Spotkanie rozpoczęło się na zapleczu budowy, gdzie kierownik robót Wojciech Ostrzołek omówił aspekty techniczne realizowanych obiektów oraz technologię robót i wyzwania związane z ich realizacją. Następnie grupa została oprowadzano po placu budowy, gdzie mogła zapoznać się z aktualnym postępem robót. Mosty M1, M2, M3 składają się z trzech niezależnych konstrukcji o rozpiętości teoretycznej 49,50 + 116,00 63,50 i szerokości w osiach łuków 12,32 m dla obiektów M1 i M3 oraz 6,5 m dla obiektu M2. Każdy z ustrojów jest zaprojektowany jako konstrukcja łukowa typu „network arche”, z siatkowym układem wieszaków.

Stalowe dźwigary łukowe zostały zaprojektowane z dwuteowników walcowanych HD400 ze stali HISTAR 460. Stężenia oraz elementy drugorzędne zostały zaprojektowane ze stali S355. Jako podwieszenie zastosowano wieszaki systemowe Macalloy 460 ze stali S460. Płyta pomostu została zaprojektowana z betonu C50/60. Most M1 jest obiektem kolejowym dwutorowym. Most M2 jest obiektem kolejowym jednotorowym. Most M3 zaprojektowano jako obiekt kolejowy jednotorowy z możliwością ruchu rowerowego i piesze...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe

Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.