Przetarg na doświetlenie przejść dla pieszych na DK9, DK19, DK28 i DK77
Do 15 stycznia 2024 r. można składać oferty w przetargu na poprawę bezpieczeństwa ruchu na przejściach dla pieszych w ciągu DK9, DK19, DK28 i DK77. Łącznie doświetlone zostaną 222 przejścia co znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Inwestycje wykonane zostaną w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych infrastruktury dla pieszych w postaci: wykonania dedykowanego oświetlenia przejść dla pieszych, budowy chodników w obrębie przejść dla pieszych oraz zmiany oznakowania. Postępowanie przetargowe zostało podzielone na cztery części. Wykonawcy mogą składać oferty na wszystkie zadania lub tylko wybrane. Oferty złożone w przetargu będą sprawdzane i oceniane według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz terminu realizacji (20 proc.).
Zakres prac
Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK28 w województwie podkarpackim
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych infrastruktury dla pieszych w postaci oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych w ciągu DK28.
W ramach tego zadania doświetleniu ulegnie łącznie 126 przejść dla pieszych, które znajdują się w m. Siepietnica (2 szt.), Skołyszyn (7 szt.), Siedliska Sławęcińskie (1 szt.), Przysieki (1 szt.), Trzcinica (5 szt.), Jasło (26 szt.), Warzyce (7 szt.), Zimna Woda (1 szt.), Szebnie (2 szt.), Moderówka (1 szt.), Jaszczew (1 szt.), Potok (2 szt.), Miejsce Piastowe (4 szt.), Iwonicz (4 szt.), Klimkówka (1 szt.), Rymanów (5 szt.), Besko (6 szt.), Zarszyn (4 szt.), Długie (4 szt.), Nowosielce (3 szt.), Pisarowce (4 szt.), Tuchorz (1 szt.), Sanok (24 szt.), Tyrawa Wołoska (2 szt.), Bircza (3 szt.), Olszany (1 szt.), Śliwnica (1 szt.), Dybawka (1 szt.), Prałkowce.
Termin realizacji to maksymalnie 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK19 w województwie podkarpackim
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego 92 przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych. Dodatkowo zaplanowano przeniesienie istniejącego przejścia dla pieszych na DK19 w m. Targowiska (z km 253+855 w km 253+840) oraz wykonanie obustronnych dojść do przejścia dla pieszych o szerokości 2 m o łącznej długości ok. 25 m wraz z przeniesieniem wysięgnika ze znakiem D6, wykonaniem kanalizacji deszczowej po stronie lewej o długości 30 mb i wykonaniem balustrady o długości ok. 4 mb. Zakres prac obejmuje również zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego.
W ramach tego zadania doświetlone zostaną przejścia dla pieszych, które znajdujące się w m. Boguchwała (17 szt.), Lutoryż (3 szt.), Zarzecze (2 szt.), Babica (4 szt.), Wyżne (6 szt.), Połomia (1 szt.), Baryczka (1 szt.), Niebylec (2 szt.), Lutcza (3 szt.), Domaradz (6 szt.), Jasienica Rosielna (4 szt.), Wola Komborska (1 szt.), Jabłonica Polska (1 szt.), Iskrzynia (4 szt.), Krościenko Wyżne (2 szt.), Pustyny (1 szt.), Targowiska (2 szt.), Łężany (2 szt.), Miejsce Piastowe (5 szt.), Rogi (3 szt.), Równe (3 szt.), Zboiska (2 szt.), Dukla (11 szt.), Lipowica (1 szt.), Trzciana (1 szt.), Tylawa (1 szt.), Barwinek (3 szt.).
Termin realizacji to maksymalnie 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK9 w m. Głogów Małopolski
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie nowych przejść dla pieszych:
– na ciągu głównym DK9 w m. Głogów Małopolski (w km 185+670)
– na wlocie podporządkowanym DK9 na DG108413 R (ul. Wola Cicha) (w km 185+682, strona prawa).
Zaplanowano także wykonanie dojść do przejść dla pieszych w km 185+670 do km 185+690 po stronie lewej oraz prawej o szerokości 2 m oraz łącznej długości ok. 50 m oraz przebudowa wyspy dzielącej (wyniesienie krawężnika ponad jezdnię drogi w celu ochrony pieszych oraz zaniżenie nawierzchni wyspy azylu do poziomu umożliwiającego swobodne przekroczenie jezdni i wyspy azylu przez pieszych).
Zakres prac obejmuje również zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego 3 przejść dla pieszych na DK9 w Głogowie Małopolskim.
Termin realizacji to maksymalnie 6 miesięcy od daty podpisania umowy.
Poprawa brd na przejściu dla pieszych na DK77 w m. Wierzawice
W ramach zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego przejścia dla pieszych w m. Wierzawice.
Termin realizacji to maksymalnie 45 dni od daty podpisania umowy.
źródło i fot.: GDDKiA
Przeczytaj również: Rozbudowa węzła Kraków Południe
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Janusz Bohatkiewicz: IBDiM to miejsce, w którym badania i innowacje mogą realnie poprawić jakość życia branży i społeczeństwa
Dr hab. inż. Janusz Bohatkiewicz, prof. IBDiM, w rozmowie z „Magazynem Autostrady” przedstawia swoje cele jako dyrektor Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Skupia się na rozwoju IBDiM jako nowoczesnej jednostki badawczo-wdrożeniowej, innowacyjności, współpracy z instytucjami oraz adaptacji infrastruktury do zmian klimatycznych. Zwraca też uwagę ...
Webinar dedykowany – stwórzmy wydarzenie idealne dla Twojej firmy!
Od 2020 roku redakcja “Magazynu Autostrady” oraz czasopisma “Mosty” poza stacjonarnymi wydarzeniami organizuje szkolenia i spotkania w formule online. Jednymi z nich są webinary - organizowane jako wydarzenia własne bądź dla partnerów zewnętrznych w formie komercyjnej.
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Wzrost wolumenu przeładunków kruszyw w kołobrzeskim porcie morskim
Port Morski Kołobrzeg odnotował dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa. W 2024 r. to właśnie kruszywa stanowią dominujący towar przeładowywany w porcie. Port Morski Kołobrzeg odnotowuje dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa, które w bieżącym roku stanowi dominujący towar przeładowywany w porcie. Kluczowym surowcem dostarczanym do Kołobrzegu jest kruszywo pochodzące z norweskiego kamieniołomu Seljestokken. Kruszywo to, powstające w wyniku obróbki naturalnych sk...
Beton architektoniczny: wymagany przez inwestorów, ale czy osiągalny przez wykonawców?
Autorzy omawiają wymagania inwestorów dotyczące estetyki i jakości powierzchni betonowych oraz problemy, jakie napotykają wykonawcy w kontekście kosztów i standardów. Wskazują na różnice w podejściu do prefabrykatów i elementów monolitycznych oraz na czynniki wpływające na jakość wykończenia, takie jak materiały i warunki atmosferyczne. Realizacja projektów z zakresu infrastruktury drogowej i kolejowej wiąże się z budową nowych lub przebudową już istniejących obiektów mostowych, dla których s...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Zagadnienia wykonywania nasypów i wykopów
Summary Title: Issues of excavation and embankment works Abstract: The article discusses methods for calculating the volume of soil in earthworks, with an emphasis on the accuracy of contour plans and the triangular prism method. Excavations and embankments require calculations that ensure the optimal distribution of earth masses, which minimises costs and streamlines organization. Techniques for the implementation of embankments and excavations works are described, emphasising the importance...
Zagadnienia wykonywania nasypów i wykopów
Summary Title: Issues of excavation and embankment works Abstract: The article discusses methods for calculating the volume of soil in earthworks, with an emphasis on the accuracy of contour plans and the triangular prism method. Excavations and embankments require calculations that ensure the optimal distribution of earth masses, which minimises costs and streamlines organization. Techniques for the implementation of embankments and excavations works are described, emphasising the importance...
Remont zabytkowego mostu Delfinów w Trzebiatowie
Artykuł opisuje renowację 120-letniego mostu Delfinów w Trzebiatowie, który zachował swoją oryginalną konstrukcję i zdobienia, mimo licznych wyzwań, w tym wojen i prób rozbiórki. W czasie remontu odtworzono jego oryginalny wygląd, wzmocniono konstrukcję, usunięto uszkodzenia betonu i wykonano nową izolację. Projekt miał na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności mostu przy jednoczesnym zachowaniu jego wartości historycznej i estetycznej. Niezwykle ciekawy pod wieloma względami jest 120-letni...
Problemy techniczne związane z przebudową drogi powiatowej na deformującym się terenie górniczym
Realizacja inwestycji drogowej na aktywnym terenie górniczym stwarza wiele problemów technicznych niespotykanych w innych regionach. Istotnym problemem jest zmiana współrzędnych pionowych i poziomych punktów terenowych w okresie od wykonania dokumentacji projektowej do rozpoczęcia robót, ale także w czasie realizacji inwestycji – te zmiany są nierównomierne na odcinku drogowym. Specyficzne dla śląskich terenów górniczych są zróżnicowanie warunków geotechnicznych nawet na krótkich odcinkach dr...
Kalendarium
Relacje

VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...

I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...

XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...