Mosty na terenie województwa podkarpackiego
Aktualnie na terenie województwa podkarpackiego GDDKiA zarządza 1211 obiektami inżynieryjnymi. Na czterech obiektach trwają inwestycje polegające na rozbiórce starych i budowie nowych mostów. Wszystkie zlokalizowane są w ciągu DK28 nad potokami: Berezka, Dobrzanka, Flora oraz nad potokiem bez nazwy. Prace na wymienionych mostach zakończą się w III kwartale tego roku.

Rozbudowa drogi z budową mostu przez potok Berezka w ciągu DK28 w miejscowości Rozpucie
Wykonawcą prac jest spółka DETAL MOSTY Piotr Włoch, Krzysztof Grodzicki s.c. Wartość umowy to 5 641 723,16 zł.
W ramach inwestycji wykonano objazd tymczasowy, rozebrano most stały i zabetonowano fundamenty. Aktualnie trwa zbrojenie i deskowanie ustroju nośnego obiektu. Do wykonania pozostało zabetonowanie korpusów i płyty, wyposażenie mostu, budowa dojazdów do mostu oraz rozebranie objazdu. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w III kwartale br.
Budowa mostu przez potok bez nazwy w ciągu DK28 w miejscowości Bircza
Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego MOSTKOL. Wartość umowy to 4 305 523,09 zł.
W ramach zaplanowanych prac wykonany został objazd tymczasowy. Rozebrano most stały i zabetonowano nowy most. W najbliższym czasie wykonywane będzie wyposażenie mostu, a także budowa dojazdów do obiektu wraz z rozbiórką objazdu.
Budowa mostu przez potok Dobrzanka w ciągu DK28 w miejscowości Bircza
Wykonawcą prac jest spółka DETAL MOSTY Piotr Włoch, Krzysztof Grodzicki s.c. Wartość umowy to 5 878 502,67 zł.
W ramach zaplanowanych prac wykonany został objazd tymczasowy. Rozebrano most stały i zabetonowano nowy most. W najbliższym czasie wykonywane będzie wyposażenie mostu, a także budowa dojazdów do obiektu wraz z rozbiórką objazdu.
Budowa mostu przez potok Flora w ciągu DK28 w miejscowości Klimkówka
Wykonawcą prac jest WOLMOST. Wartość umowy to 7 390 832,11 zł.
W ramach inwestycji wykonano już most stały, bez warstwy ścieralnej. Aktualnie trwają roboty drogowe. Ruch pojazdów odbywa się objazdem tymczasowym.
Remont istniejących obiektów
Aktualnie w województwie podkarpackim remontowany jest most na DK19, a kolejne cztery obiekty są na etapie przygotowania do rozpoczęcia prac remontowych (etap przetargu).
Remont mostu przez rz. Jasiołka m. Zboiska w ciągu DK19
Wykonawcą prac jest spółka STALMOST. Wartość umowy to 2 759 202,91 zł.
W ramach prowadzonych prac, zakończony został remont jednej połowy obiektu bez warstwy ścieralnej. Aktualnie trwa remont na drugiej połowie. Prowadzone są także prace w zakresie remontu podpór mostu. Zakończenie wszystkich robót planowane jest w III kwartale br.
Na etapie przetargu są następujące zadania:
– Remont mostu przez rz. San w m. Lesko w ciągu DK84 – zakres prac do wykonania obejmował będzie rozbiórkę elementów wyposażenia, wykonanie izolacji, warstwy wiążącej i ścieralnej nawierzchni na dojazdach i obiekcie, wykonanie nowych kap chodnikowych wraz z nawierzchnią, barierami i balustradami, a także wykonanie napraw powierzchniowych korpusów przyczółków, filarów i ustroju nośnego.
– Remont mostu przez rz. Jasiołka w m. Jasło w ciągu DK28c – zakres prac do wykonania obejmował będzie wykonanie prac rozbiórkowych elementów wyposażenia, wykonanie izolacji, warstwy wiążącej i ścieralnej nawierzchni na dojazdach i obiekcie, remont kap chodnikowych wraz z nawierzchnią, barieroporęczami i barierami, a także wykonanie napraw powierzchniowych korpusów przyczółków, filarów i ustroju nośnego.
– Remont mostu przez rz. Stupnica w m. Bircza w ciągu DK28 – zakres prac do wykonania obejmował będzie wykonanie prac rozbiórkowych elementów wyposażenia, wykonanie izolacji, warstwy wiążącej i ścieralnej nawierzchni na dojazdach i obiekcie, wykonanie remontu kap chodnikowych wraz z nawierzchnią, balustradami i barierami, a także wykonanie napraw powierzchniowych korpusów przyczółków, filarów i ustroju nośnego.
– Remont mostu przez rz. Przyrwa w m. Zarębki w ciągu DK9 – zakres prac do wykonania obejmował będzie wykonanie prac rozbiórkowych elementów wyposażenia, remont podpór, konstrukcji nośnej, nawierzchni jezdni, poboczy technicznych wyniesionych, barieroporęczy, odwodnienia i izolacji, urządzeń dylatacyjnych, a także łożysk i dojazdów.
źródło i fot.: GDDKiA
Przeczytaj również: Budowa obwodnicy Rogoźna w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania
Waldemar Wojciechowski, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o wyzwaniach związanych z kierowaniem oddziałem, priorytetach inwestycyjnych na Dolnym Śląsku oraz roli współpracy transgranicznej. Podkreśla znaczenie odpowiedzialności i transparentności w zarządzaniu, zwraca uwagę na konieczność...
Branża leasingowa odnotowuje wzrosty
Kolejny rok z rzędu branża leasingowa kończy rok dwucyfrowym wzrostem udzielonego finansowania dla firm w Polsce. W 2024 r. wzrosła o 10,4%. Tym samym wartość sfinansowanych ruchomości i nieruchomości wyniosła 110,5 mld zł w ubiegłym roku. Wartość finansowania udzielonego w formie leasingu wyniosła 96,9 mld zł, co oznacza skok o prawie 12%. Z kolei wartość pożyczek leasingowych zwiększyła się zaledwie o 2,2%, do 13,6 mld zł. A nieznaczny wzrost spowodował, że udział pożyczki leasingowej w ogó...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Reisch – specjalistyczne naczepy dla sektora drogowego. Konstrukcja, która nie zawodzi
Budownictwo drogowe i mostowe nie znosi kompromisów – zarówno w projektach, jak i sprzęcie. Dlatego nowe otwarcie marki Reisch – jako część Grupy Benalu-Legras – spotkało się z dużym zainteresowaniem w środowisku wykonawców infrastrukturalnych. Za produkcję i obsługę odpowiada Benalu-Legras Polska z Nysy. Fabryka przeszła ogromny rozwój technologiczny i jest dziś jednym z kluczowych zakładów Grupy w Europie oraz centrum produkcyjnym dla tej części Europy. Dostosowane do wyzwań budowy Reisch o...
Kruszywa alternatywne w budownictwie komunikacyjnym
W artykule przedstawiono szczegółowy podział kruszyw budowlanych ze względu na pochodzenie, sposób wytwarzania, uziarnienie oraz gęstość, wskazując różnice między kruszywami naturalnymi, sztucznymi, z recyklingu i odpadowymi. Kruszywa to podstawowy surowiec wykorzystywany przez rodzaj ludzki niemal od początku rozwoju cywilizacyjnego, na którego zapotrzebowanie, przede wszystkim w budownictwie, nieustannie rośnie. Wzmiankowane kruszywa znajdują zastosowanie stricte jako materiał konstrukcyjny...
Szybka droga do bezpieczeństwa
W artykule skupiono się na rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, szczególnie na budowie dróg ekspresowych i autostrad. Autor podkreśla, że mimo problemów budowlanych i trudności z lokalizacją te nowoczesne rozwiązania są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Artykuł omawia także różnice w użytkowaniu tych dróg w porównaniu do tradycyjnych tras miejskich czy osiedlowych, podkreślając potrzebę odpowiedniego przygotowania kierowców do korzystania z dróg o dużych prędkościach. Dodat...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Geokrata komórkowa to nowoczesny materiał geosyntetyczny stosowany w budownictwie do stabilizacji gruntu, wzmacniania nawierzchni i ochrony przed erozją. Wykonana z wytrzymałego polietylenu (HDPE), tworzy przestrzenną siatkę, którą można wypełnić piaskiem, żwirem lub kruszywem. Dzięki swojej konstrukcji skutecznie rozkłada obciążenia, zapobiega osiadaniu terenu i wzmacnia infrastrukturę drogową, kolejową oraz hydrotechniczną. Jest trwała, łatwa w montażu i przyjazna dla środowiska, co czyni j...
Głosem branży: Prefabrykacja mostowa. Kierunki rozwoju i potrzeba standaryzacji
Czy prefabrykacja może zmienić sposób, w jaki projektujemy i budujemy mosty? Nowoczesne technologie, rosnące znaczenie zrównoważonego budownictwa i potrzeba lepszego podziału odpowiedzialności w procesie inwestycyjnym sprawiają, że temat standaryzacji rozwiązań prefabrykowanych nabiera szczególnej aktualności. Prefabrykacja znajduje coraz szersze zastosowanie w budownictwie infrastrukturalnym, w tym w projektach mostowych. Jej rozwój technologiczny otwiera nowe możliwości w zakresie projektow...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
W artykule omówiono kluczowe aspekty utrzymania dróg, zapewniające bezpieczeństwo, przejezdność i efektywność transportu. Podkreślono znaczenie monitorowania nawierzchni, racjonalnego planowania modernizacji oraz stosowania zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa. Autor wskazuje na specyfikę utrzymania ulic miejskich, wymagających większej uwagi ze względu na natężenie ruchu i gęstą infrastrukturę. Artykuł akcentuje konieczność optymalizacji działań w celu minimalizacji kosztów i zwiększenia t...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Budowa dróg i obiektów inżynierskich to złożony proces, wymagający skrupulatnego planowania i realizacji na każdym etapie. Kluczowymi elementami tego procesu są roboty przygotowawcze, roboty ziemne oraz prace związane z konstrukcją nawierzchni. Poprawne wykonanie tych działań ma bezpośredni wpływ na trwałość, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność powstającej infrastruktury. W artykule omówiono zakres prac przygotowawczych, szczegóły związane z robotami ziemnymi oraz najważniejsze aspekty technol...
Kalendarium
Relacje

Akademia Technologa Holcim – o trendach, innowacjach i nowym podejściu do budownictwa drogowego
Budowa dróg i infrastruktury powinna odbywać się z pełnym profesjonalizmem, dbałością o bezpiecze...

Nowe technologie, trendy i geopolityka na spotkaniu Cynkowników
Trendy, sytuacja branży na rynku lokalnym i nieco szerzej, europejskim, a nawet światowym...

III (33) Poznańskie Seminarium Mostowe „Mosty. Budowa, Wzmacnianie, Przebudowa”
5–6 czerwca 2025 r. w Poznaniu odbyło się seminarium pt. „Mosty. Budowa, wzmacnianie, prz...

infraBIM 2025 Expo & Multi-Conference
infraBIM 2025: cyfrowa przyszłość inżynierii już dziś Kraków, 10–12 czerwca 202...