Aktualne trendy w zabezpieczaniu robót drogowych na drogach szybkiego ruchu

Artykuł ma na celu wskazanie nowoczesnych sposobów zabezpieczenia robót na drogach szybkiego ruchu. Jest on wzbogacony o wieloletnie doświadczenie operatora autostrady A1 – firmy Intertoll Polska Sp. z o.o. Wiedza o tym, jak prawidłowo zaprojektować, wdrożyć i usunąć z drogi strefę robót może zapewnić bezpieczeństwo zarówno osobom pracującym na drodze, jak i jej użytkownikom oraz wdrożyć odpowiedni poziom i poczucie bezpieczeństwa.

Roboty prowadzone w obrębie jezdni autostrady lub w jej bezpośrednim sąsiedztwie należą do grupy prac szczególnie niebezpiecznych ze względu na wprowadzone dodatkowe oznakowanie oraz tymczasowe urządzenia brd. Wszystko to wymaga od kierujących pojazdami wzmożonej koncentracji, a od pracowników prowadzących roboty szczególnej samodyscypliny, gdyż to właśnie oni są narażeni na utratę zdrowia lub życia. Najwyższym celem wprowadzonego na drodze oznakowania na czas robót jest zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego, bezpieczeństwa pracowników prowadzących roboty oraz maksymalnej płynności ruchu (tzw. efektywności organizacji ruchu).

Rys. 1. Wybrane schematy prac utrzymaniowych i zabezpieczenia zdarzeń drogowych [4]

Wywiady

Konrad Romik: Bezpieczeństwo ruchu drogowego w naszym kraju z roku na rok się poprawia

Konrad Romik, Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w rozmowie z Anną Górską-Zychlą odpowiada na pytania dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, poprawy infrastruktury oraz założeń dążących do zmniejszenia liczby wypadków o połowę do 2030 r. Jak wygląda aktualnie stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce? Konrad R...

Relacje

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.