Aktualne trendy w zabezpieczaniu robót drogowych na drogach szybkiego ruchu

Artykuł ma na celu wskazanie nowoczesnych sposobów zabezpieczenia robót na drogach szybkiego ruchu. Jest on wzbogacony o wieloletnie doświadczenie operatora autostrady A1 – firmy Intertoll Polska Sp. z o.o. Wiedza o tym, jak prawidłowo zaprojektować, wdrożyć i usunąć z drogi strefę robót może zapewnić bezpieczeństwo zarówno osobom pracującym na drodze, jak i jej użytkownikom oraz wdrożyć odpowiedni poziom i poczucie bezpieczeństwa.

Roboty prowadzone w obrębie jezdni autostrady lub w jej bezpośrednim sąsiedztwie należą do grupy prac szczególnie niebezpiecznych ze względu na wprowadzone dodatkowe oznakowanie oraz tymczasowe urządzenia brd. Wszystko to wymaga od kierujących pojazdami wzmożonej koncentracji, a od pracowników prowadzących roboty szczególnej samodyscypliny, gdyż to właśnie oni są narażeni na utratę zdrowia lub życia. Najwyższym celem wprowadzonego na drodze oznakowania na czas robót jest zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego, bezpieczeństwa pracowników prowadzących roboty oraz maksymalnej płynności ruchu (tzw. efektywności organizacji ruchu).

Rys. 1. Wybrane schematy prac utrzymaniowych i zabezpieczenia zdarzeń drogowych [4]

Wywiady

Jerzy Graboś: Gwarantem sukcesu jest wzajemne zaufanie i szacunek

Jerzy Graboś, Prezes Dyrektor Generalny Przedsiębiorstwa Produkcji Kruszywa i Usług Geologicznych KRUSZGEO SA w Rzeszowie, jest związany ze spółką nieprzerwanie od 1985 r. Z okazji 65-lecia przedsiębiorstwa na rynku w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” odpowiada na pytania dot. zmian zachodzących w firmie na przestrzeni tych wszystkich la...

Relacje

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.