Zakup sprzętu komunalnego w Gdyni
23 kwietnia 2020 r. przedstawiciele Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni podpisali umowę na zakup sprzętu komunalnego do całorocznego utrzymania dróg. Pojazdy zostaną dostarczone do Gdyni w trzech transzach, w określonych odstępach czasowych.
Dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni Wojciech Folejewski w imieniu miasta zawarł umowę zakupu osiemnastu fabrycznie nowych pojazdów specjalnych. Wśród nich znalazły się: pługo-posypywarko-solarki, zamiatarki oraz polewaczki. W wyniku panujących obostrzeń związanych z zagrożeniem pandemicznym zawarcie umowy nastąpiło drogą internetową za pośrednictwem komunikatora. Podpisując tę umowę, przedstawiciele Gdyni zainwestowali prawie 25 mln zł na rozwój innowacyjnego modelu utrzymania dróg, wzbogacając go o komplet nowoczesnych maszyn. Zakupiona flota pojazdów firmy Dobrowolski jest przystosowana do podwozi Scania. Sprzęt ten pozwoli zoptymalizować procesy utrzymaniowe głównych ciągów drogowych.
Ich możliwości zostaną wykorzystane już podczas najbliższego sezonu zimowego 2020/2021. Szacuje się, że w ciągu 2-3 lat funkcjonowania modelu LIZUD miasto zaoszczędzi nawet 10 mln zł.
Dostawa sprzętu
Firma Dobrowolski dostarczy maszyny do Gdyni w trzech transzach, w określonych odstępach czasowych. Do końca września br. do gdyńskich baz dotrze pierwsza transza. Zawierać będzie dziesięć pojazdów dwuosiowych z zabudową zimową w postaci pługu oraz posypywarki z systemem zwilżania soli. A także dwa pojazdy trzyosiowe z zabudową zimową w postaci pługu oraz posypywarki z systemem zwilżania soli. Ten sprzęt pozwoli na samodzielne działania w zakresie utrzymania zimowego głównych ciągów komunikacyjnych Gdyni.
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników
Dlaczego warto się zarejestrować?
- Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
- Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
- Zapoznasz się z materiałami video
- Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Komentarz firmy
Wojciech Folejewski
Dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni
Umowa z firmą Dobrowolski to kamień milowy w strategicznym projekcie o nazwie LIZUD (letnie i zimowe utrzymanie dróg). Dostawa 18 nowoczesnych pojazdów specjalnych to bardzo istotny element naszego harmonogramu, który nazywamy roboczo „mapą drogową”. Wyznacza ona kolejne ważne zadania, umowy, przetargi czy rekrutacje tej wieloetapowej i skomplikowanej inwestycji. Przejście na komunalny model oczyszczania dróg jest bowiem obarczony sporym ryzykiem. Działamy pod presją czasu, aby nowy sprzęt zaczął funkcjonować już od sezonu zimowego 2020/2021. Stawka jest duża, bo system oparty na zasobach komunalnych zagwarantuje większą wydajność, niezależność, elastyczność i według szacunków pozwoli zaoszczędzić Gdyni nawet 10 mln zł w ciągu 2-3 lat. Jestem przekonany, że zakupiony sprzęt zapewni nam sprawne i ekologiczne oczyszczanie gdyńskich dróg. Wszystkie pojazdy będą fabrycznie nowe, a ich automatyka zoptymalizuje m.in. zakres sypania soli. Nowoczesny tabor sprzętowy, przeszkoleni kierowcy oraz bazy techniczne to 3 filary, które pozwolą nam osiągnąć gotowość operacyjną do obsługi najbliższej zimy. Warto jednak zaznaczyć, że zamówione przez nas pojazdy będą dysponowały wymienną zabudową. To umożliwi nam oczyszczanie dróg zarówno zimą, jak i podczas pozostałych pór roku. Oczywiście nawet najnowocześniej zautomatyzowane pojazdy nie wyjadą na drogi same. Dlatego też tak ważnym elementem nowego systemu będą nasi nowi pracownicy. W ciągu ostatnich miesięcy przeprowadziliśmy kilkanaście rekrutacji, w których efekcie zatrudniliśmy m.in.: kierownika działu, kierowników technicznych oraz kierowców. Są to doświadczeni profesjonaliści, którzy będą ważnym trzonem naszego komunalnego modelu utrzymania dróg. Liczymy na ich fachowe wsparcie, które będzie przydatne nie tylko podczas codziennego użytkowania sprzętu, ale też usprawniania procesu działań na terenie baz technicznych.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance
1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
W artykule zaprezentowano założenia projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Jego celem jest popularyzacja wiedzy o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym wśród dzieci i młodzieży. Idea projektu zakłada propagowanie oraz upowszechnianie rzetelnej i aktualnej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców (od etapu poszukiwania złóż kopalin poprzez ich eksploatację, produkcję surowców mineralnych i ich użytkowanie, a także – tam gdzie to możliwe – recykl...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Jednonaczyniowe koparki hydrauliczne
Koparki są podstawową maszyną do wykonywania robót ziemnych w kopalniach surowców mineralnych. Ich podział jest dokonywany według cech konstrukcyjnych mających wpływ na eksploatację samych maszyn i technologię wykonywania czynności roboczych. Koparki jednonaczyniowe ogólnie dzieli się według rodzajów osprzętu i podwozia, źródła napędu, rodzaj przeniesienia napędu na osprzęt oraz sposobu przeniesienia napędu [2]. Koparki jednonaczyniowe są maszynami roboczymi przeznaczonymi przede wszystkim do...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Budowa nawierzchni drogowych stanowi kluczowy element infrastruktury miejskiej, wymagający precyzyjnego planowania i wykonania. Wśród różnorodnych typów nawierzchni nawierzchnie podatne i półsztywne z asfaltową warstwą ścieralną wyróżniają się swoją trwałością i odpornością na obciążenia. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane, te innowacyjne konstrukcje nawierzchni nie tylko zapewniają komfort podróży, ale również wpływają pozytywnie na bezpieczeństwo użytkowników dróg. W artykule przybliżono...
Zasady organizacji ruchu drogowego
Kwestie związane z organizacją i urzędami odpowiedzialnymi za organizację ruchu drogowego są zawarte w ustawie prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. Wątpliwości w praktyce budzi to, czy zmianę organizacji ruchu należy skonsultować z okolicznymi mieszkańcami. Ogólne zasady dotyczące organizacji ruchu drogowego i kompetencji poszczególnych urzędów w tej kwestii zawiera art. 10 Usta...
Najczęstsze błędy projektowe i wykonawcze ekranów akustycznych
Projektowanie i budowa ekranów akustycznych stanowią kluczowe elementy dbania o komfort akustyczny w otoczeniu drogowym. Niestety, pomimo postępu technologicznego i dostępności zaawansowanych narzędzi projektowych, nadal często spotyka się błędy zarówno na etapie projektowania, jak i wykonawczym. W artykule przedstawiono najczęstsze z nich. Projektowanie i budowa ekranów akustycznych są kluczowymi elementami dbania o komfort akustyczny w środowisku drogowym. Jednakże nadal istnieją pewne pows...
Drony nad kopalniami. Nowa era pomiarów
W artykule omówiono innowacyjne podejście do pomiarów w kopalniach odkrywkowych i zakładach przeróbczych, w których wykorzystuje się technologię fotogrametryczną z użyciem dronów. Ta zaawansowana technologia zmienia sposób pracy w branży górniczej, przynosząc liczne korzyści, takie jak eliminacja błędów pomiarowych, skrócenie czasu przeprowadzania pomiarów oraz pełna kontrola nad stanem zakładu. Innowacyjne metody wykorzystania dronów w kopalniach odkrywkowych i zakładach przeróbczych rewoluc...
Ronda ‒ problematyka uszkodzeń nawierzchni
W artykule przybliżono podstawowe zapisy przepisów techniczno-budowlanych oraz wytycznych rekomendowanych zawierające zasady projektowania rond oraz ich nawierzchni. Przeanalizowano specyficzne warunki oddziaływania pojazdów na nawierzchnie oraz wskazano czynniki wpływające na jej trwałość. Zwrócono uwagę na pewne trudności z prawidłowym podejściem do projektowania niektórych elementów rond wynikające z nieprecyzyjnych wytycznych krajowych. Historię rond zapoczątkował Pierre L’Enfant, który w...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
III Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych – Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach samorządowych
4 kwietnia 2024 r. odbyło się pierwsze spotkanie III cyklu Ogólnopolskiego Forum Administ...
Relacja z XV edycji konferencji Infrastruktura Polska i Budownictwo
19 marca 2024 roku, w hotelu Sheraton Grand Warsaw, odbyła się XV jubi...
IV Konferencja Drogowo-Kruszywowa
28 lutego ‒ 1 marca 2024 r. w Zakopanem obyła się IV edycja Konferencj...