Reklama

Trasa Łagiewnicka – obiekty kolejowe w III etapie budowy

Mimo nieustannych ograniczeń związanych z panującą pandemią w przeciągu ostatnich miesięcy w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej udało się wykonać wiele prac konstrukcyjnych. Wśród nich można wymienić wykończenie linii kolejowej poprowadzonej po stropie tuneli oraz obiekty inżynierskie PG-08a i PG-08b.

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic: Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA.

W ramach III etapu realizacji powstały: linia kolejowa nad głównym tunelem (a właściwie dwoma tunelami Trasy Łagiewnickiej) oraz obiekty inżynierskie PG-08a i PG-08b. Zakres inwestycji dot. budowy linii tramwajowej wzdłuż Trasy Łagiewnickiej  jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach VI osi priorytetowej „Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach”, Działanie 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach” w kwocie wynoszącej 97 560 000 zł. Natomiast finansowanie całości inwestycji odbywa się przez trzy instytucje: Fundusz Inwestycji Infrastrukturalnych – Kapitałowych, Fundusz Inwestycyjny Zamkniętych Aktywów Niepublicznych w kwocie 217 680 000 zł, Europejski Bank Inwestycyjny w kwocie 400 000 000 zł, Bank Gospodarstwa Krajowego w kwocie 298 000 000 zł.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Zyskasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji papierowej
  • Otrzymasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji online
  • Przeczytasz każdy artykuł dostępny w serwisie opublikowany na łamach „Magazynu Autostrady”, „Mosty”, „Kruszywa” i „Drogi Publiczne”
  • Otrzymasz dostęp do materiałów w „Katalogu realizacji” zawierającej najciekawsze realizacje drogowo-mostowe oraz wdrożenia w kopalniach odkrywkowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Jan Styliński: Rynek robót drogowych ma szansę utrzymać potencjał wykonawczy polskiego budownictwa

Jan Styliński, Prezes Zarządu Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” omówił wyzwania, z jakimi boryka się sektor budownictwa w Polsce po trudnym roku 2023. Ocenił także spadek inwestycji i wysokie ceny materiałów jako główne wyzwania, zaznaczając konieczność utrzymania programów inwestycyjnych i ha...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.