Trasa Łagiewnicka – obiekty kolejowe w III etapie budowy
Mimo nieustannych ograniczeń związanych z panującą pandemią w przeciągu ostatnich miesięcy w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej udało się wykonać wiele prac konstrukcyjnych. Wśród nich można wymienić wykończenie linii kolejowej poprowadzonej po stropie tuneli oraz obiekty inżynierskie PG-08a i PG-08b.
Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic: Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA.
W ramach III etapu realizacji powstały: linia kolejowa nad głównym tunelem (a właściwie dwoma tunelami Trasy Łagiewnickiej) oraz obiekty inżynierskie PG-08a i PG-08b. Zakres inwestycji dot. budowy linii tramwajowej wzdłuż Trasy Łagiewnickiej jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach VI osi priorytetowej „Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach”, Działanie 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach” w kwocie wynoszącej 97 560 000 zł. Natomiast finansowanie całości inwestycji odbywa się przez trzy instytucje: Fundusz [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!




