Technika odśnieżania dróg

Technika odśnieżania dróg uzależnia się od obszaru, na którym dana droga lub ulica występuje. Specyficznym obszarem do odśnieżania są tereny objęte szkodami górniczymi oraz wszelkimi innymi przełomami wynikającymi ze specyfiki prowadzenia prac wydobywczych zarówno tych podziemnych, jak i odkrywkowych.

Odśnieżanie dróg prowadzi się, zależnie od potrzeb, systemem akcji patrolowej lub interwencyjnej. Ten drugi rodzaj odśnieżania stosuje się coraz częściej, z uwagi na znaczne niższe koszty operacyjne. Akcja patrolowa polega na stałym usuwaniu śniegu z nawierzchni z chwilą wystąpienia opadów śniegu lub zawiei śnieżnych. A zatem organizację tej akcji trzeba projektować na przewidywane możliwie najgorsze warunki atmosferyczne, a intensywność jej prowadzania powinna być proporcjonalna do istniejących warunków atmosferycznych. Odpowiednikiem tej akcji w przeszłości było odśnieżanie dróg przy użyciu pługów konnych.

Zadanie akcji interwencyjnej to odśnieżanie zawiewanych lub zasypanych śniegiem dróg, określa się ją wielkością środków odśnieżnych niezbędnych do otwarcia przejazdu po drodze w określonym czasie, zależnym od kolejności drogi, do której została zaliczona pod względem świadczeń zimowych ze strony służby drogowej.

Przeprowadzenie rozpoznania

Uruchomienie akcji patrolowej wymaga użycia wielu maszyn i zatrudnienia znacznej liczby pracowników. Ponieważ wiąże się to ze znacznymi kosztami, należy mieć pewność co do konieczności rozpoczęcia tej akcji. W tym celu w okresie zagrożenia opadem śniegowym trzeba przeprowadzić odpowiednie rozpoznanie sieci drogowej zaliczonej do I kategorii odśnieżania.

Do przeprowadzenia rozpoznania używa się lekkich pojazdów charakteryzujących się z...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.