Wyszukaj w serwisie

Sezonowe utrzymywanie dróg w kontekście przeglądu maszyn drogowych wykorzystywanych do prac utrzymaniowo-konserwacyjnych

W artykule przedstawiono charakterystykę ważniejszych maszyn wykorzystywanych przy sezonowych pracach utrzymaniowych nawierzchni drogowych, m.in.: zamiatarek mechanicznych, malowarek znaków poziomych, recyklerów oraz remonterów.

Prace związane z utrzymaniem nawierzchni drogowych w należytym stanie są wykonywane bez przerwy w ciągu całego roku. Bardzo często niezależnie od warunków atmosferycznych. Większość z nich wykonuje się nieprzerwanie w co najmniej trzech porach roku (wiosna, lato, jesień), z tym że zabiegi najbardziej charakterystyczne zmieniają się. Określenie nazw pór roku w odniesieniu do robót utrzymaniowych pełni coraz częściej funkcję umowną. Decydujące są aktualne warunki atmosferyczne i potrzeby wynikające ze stanu drogi [2]. W niniejszym artykule autor pominął kwestie związane ze sprzętem służącym do zimowego utrzymywania dróg. Sprzęt służący do utrzymywania dróg w sezonie zimowym stanowi odrębną, bardzo szeroką tematykę.

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.