Poprawa bezpieczeństwa w województwie podkarpackim
GDDKiA podpisała umowy na poprawę bezpieczeństwa ruchu na przejściach dla pieszych na DK77 oraz DK73 i w obrębie A4/DK94. Inwestycje, które zrealizowane zostaną w ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024 (PBID), w znaczący sposób wpłyną na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Prace zostaną zrealizowane do końca 2024 r.
Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK77
W przetargu na realizację prac na DK77 złożono pięć ofert. Złożone dokumenty badano i oceniano. Następnie w oparciu o kryteria przetargu: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz skrócenie terminu realizacji (20 proc.), wybrano ofertę najkorzystniejszą. Złożyła ją firma BROSS KUSEK i SOBECKI z Tarnowa, która zaoferowała przedłużenie okresu gwarancji jakości o 2 lata i skrócenie terminu realizacji o 2 miesiące. Z tym wykonawcą podpisaliśmy umowę na realizację prac. Wartość robót to 4 801 083,60 zł.
Zakres prac w ramach podpisanej umowy obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych infrastruktury dla pieszych w postaci oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych w ciągu DK77. W ramach tego zadania doświetlimy łącznie 59 przejść dla pieszych, które zlokalizowane są w m. Trześń (1 szt.), Gorzyce (5 szt.), Motycze Poduchowne (1 szt.), Zaleszany (2 szt.), Zbydniów (1 szt.), Turbia (3 szt.), Agatówka (5 szt.), Stalowa Wola (4 szt.), Rudnik nad Sanem (2 szt.), Tarnogóra (2 szt.), Nowa Sarzyna (6 szt.), Leżajsk (4 szt.), Tryńcza (7 szt.), Wólka Ogryzkowa (1 szt.), Gorzyce (3 szt.), Wólka Pełkińska (4 szt.), Pełkinie (2 szt.), Jarosław (2 szt.), Skołoszów (1 szt.), Orły (3 szt.).
Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK73/A4
Firma BROSS KUSEK i SOBECKI z Tarnowa będzie realizowała także prace związane z poprawą brd na przejściach dla pieszych na DK73 i w obrębie A4/DK94. W przetargu złożono pięć ofert, które były badane i oceniane. Następnie w oparciu o kryteria przetargu: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz skrócenie terminu realizacji (20 proc.), wybrano ofertę najkorzystniejszą. Złożyła ją firma BROSS KUSEK i SOBECKI z Tarnowa, która zaoferowała przedłużenie okresu gwarancji jakości o 2 lata i skrócenie terminu realizacji o 2 miesiące. Z tym wykonawcą podpisaliśmy umowę na realizację prac. Wartość robót to 3 125 553,00 zł.
W ramach tego zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych w ciągu DK73 i A4/DK94 oraz przesunięcie przejścia dla pieszych w m. Brzostek wraz ze zmianą oznakowania i zmianą lokalizacji wysięgnika ze znakiem aktywnym D-6. W ramach tego zadania doświetlimy łącznie 38 przejść dla pieszych, które zlokalizowane są w m. Pilzno (3 szt.), Strzegocice (1 szt.), Bielowy (1 szt.), Kamienica Dolna (1 szt.), Zawadka Brzostecka (1 szt.), Brzostek (5 szt.), Bukowa (1 szt.), Kołaczyce (5 szt.), Krajowice (1 szt.), Jasło (16 szt.), Korczowa (3 szt.).
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024 ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. PBID wskazuje rodzaje działań, które są potrzebne do wykonania, aby sieć dróg krajowych w Polsce była dostosowana technicznie i organizacyjnie do potrzeb użytkowników.
Koszt wszystkich zadań z Programu to ok. 2,5 mld zł. Źródłem finansowania przebudowy dróg krajowych w ramach PBID jest Krajowy Fundusz Drogowy.
źródło i fot. GDDKiA
Przeczytaj również: Konferencja Naukowo-Techniczna KONSTRUKCJE SPRĘŻONE
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance
1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
W artykule zaprezentowano założenia projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Jego celem jest popularyzacja wiedzy o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym wśród dzieci i młodzieży. Idea projektu zakłada propagowanie oraz upowszechnianie rzetelnej i aktualnej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców (od etapu poszukiwania złóż kopalin poprzez ich eksploatację, produkcję surowców mineralnych i ich użytkowanie, a także – tam gdzie to możliwe – recykl...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Jednonaczyniowe koparki hydrauliczne
Koparki są podstawową maszyną do wykonywania robót ziemnych w kopalniach surowców mineralnych. Ich podział jest dokonywany według cech konstrukcyjnych mających wpływ na eksploatację samych maszyn i technologię wykonywania czynności roboczych. Koparki jednonaczyniowe ogólnie dzieli się według rodzajów osprzętu i podwozia, źródła napędu, rodzaj przeniesienia napędu na osprzęt oraz sposobu przeniesienia napędu [2]. Koparki jednonaczyniowe są maszynami roboczymi przeznaczonymi przede wszystkim do...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Budowa nawierzchni drogowych stanowi kluczowy element infrastruktury miejskiej, wymagający precyzyjnego planowania i wykonania. Wśród różnorodnych typów nawierzchni nawierzchnie podatne i półsztywne z asfaltową warstwą ścieralną wyróżniają się swoją trwałością i odpornością na obciążenia. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane, te innowacyjne konstrukcje nawierzchni nie tylko zapewniają komfort podróży, ale również wpływają pozytywnie na bezpieczeństwo użytkowników dróg. W artykule przybliżono...
Zasady organizacji ruchu drogowego
Kwestie związane z organizacją i urzędami odpowiedzialnymi za organizację ruchu drogowego są zawarte w ustawie prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. Wątpliwości w praktyce budzi to, czy zmianę organizacji ruchu należy skonsultować z okolicznymi mieszkańcami. Ogólne zasady dotyczące organizacji ruchu drogowego i kompetencji poszczególnych urzędów w tej kwestii zawiera art. 10 Usta...
Najczęstsze błędy projektowe i wykonawcze ekranów akustycznych
Projektowanie i budowa ekranów akustycznych stanowią kluczowe elementy dbania o komfort akustyczny w otoczeniu drogowym. Niestety, pomimo postępu technologicznego i dostępności zaawansowanych narzędzi projektowych, nadal często spotyka się błędy zarówno na etapie projektowania, jak i wykonawczym. W artykule przedstawiono najczęstsze z nich. Projektowanie i budowa ekranów akustycznych są kluczowymi elementami dbania o komfort akustyczny w środowisku drogowym. Jednakże nadal istnieją pewne pows...
Drony nad kopalniami. Nowa era pomiarów
W artykule omówiono innowacyjne podejście do pomiarów w kopalniach odkrywkowych i zakładach przeróbczych, w których wykorzystuje się technologię fotogrametryczną z użyciem dronów. Ta zaawansowana technologia zmienia sposób pracy w branży górniczej, przynosząc liczne korzyści, takie jak eliminacja błędów pomiarowych, skrócenie czasu przeprowadzania pomiarów oraz pełna kontrola nad stanem zakładu. Innowacyjne metody wykorzystania dronów w kopalniach odkrywkowych i zakładach przeróbczych rewoluc...
Ronda ‒ problematyka uszkodzeń nawierzchni
W artykule przybliżono podstawowe zapisy przepisów techniczno-budowlanych oraz wytycznych rekomendowanych zawierające zasady projektowania rond oraz ich nawierzchni. Przeanalizowano specyficzne warunki oddziaływania pojazdów na nawierzchnie oraz wskazano czynniki wpływające na jej trwałość. Zwrócono uwagę na pewne trudności z prawidłowym podejściem do projektowania niektórych elementów rond wynikające z nieprecyzyjnych wytycznych krajowych. Historię rond zapoczątkował Pierre L’Enfant, który w...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
Spektakularne premiery produktów, osiem firm z nagrodami – za nami odnowiona formuła targów Autostrada Nowa Infrastruktura
54 firmy, m.in. z Polski, Malezji, Niemiec oraz Szwecji zaprezentowały...
III Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych – Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach samorządowych
4 kwietnia 2024 r. odbyło się pierwsze spotkanie III cyklu Ogólnopolskiego Forum Administ...
Relacja z XV edycji konferencji Infrastruktura Polska i Budownictwo
19 marca 2024 roku, w hotelu Sheraton Grand Warsaw, odbyła się XV jubi...