Most nad Kanałem Gliwickim w Kędzierzynie-Koźlu
Nowo wybudowany most w Kędzierzynie-Koźlu to zaawansowany obiekt inżynierski o wieloprzęsłowej konstrukcji stalowo-betonowej, zaprojektowany z myślą o długowieczności oraz wysokiej odporności na korozję, wykorzystujący nowoczesne technologie i rozwiązania inżynierskie.
W Kędzierzynie-Koźlu zakończono budowę nowoczesnego mostu nad Kanałem Gliwickim, stanowiącego kluczowy element nowego łącznika obwodnicy północnej. Inwestorem przedsięwzięcia była Gmina Kędzierzyn-Koźle, a realizacji podjęła się firma TRAKCJA jako generalny wykonawca. Za opracowanie projektu technicznego odpowiadała Firma Projektowa Wanecki. Obiekt składa się z dwóch części: wieloprzęsłowej estakady o konstrukcji belkowej, ciągłej, wykonanej w technologii zespolonej stalowo-betonowej oraz głównego mostu łukowego w układzie Langera z jazdą dołem. Ten ostatni został również wykonany jako konstrukcja zespolona stalowo-betonowa i jest swobodnie podparty. Oba elementy łączą się na wspólnej podporze usytuowanej na północno-zachodnim brzegu Kanału Gliwickiego, tworząc jednolity i spójny ciąg komunikacyjny. Mimo wspólnej podpory pomosty obu obiektów pozostają konstrukcyjnie rozdzielone. Most został posadowiony pośrednio – na palach, co zapewnia mu stabilność i trwałość nawet w trudnych warunkach gruntowych. Cała inwestycja znacząco poprawia układ komunikacyjny miasta i stanowi ważny krok w [...]





