Maszyny do wbudowania mieszanek mineralno-asfaltowych

Parametry rozkładarek mas mineralno-bitumicznych

Parametry opisujące rozkładarki mas mineralno-bitumicznych:

  • wydajność: do 500 t/h,
  • szerokość układanej warstwy: od 2 do 16 m,
  • grubość układanej warstwy: od 10 do 500 mm,
  • prędkość robocza (najczęściej): 1-8 m/min,
  • moc silnika: od 50 do 300 KM,
  • prędkość jazdy: w przypadku rozkładarek na podwoziu oponowym prędkość transportowa wynosi 25 km/h,
  • parametry wibracji: do kilkudziesięciu Hz,
  • masa własna maszyny: od kilku do kilkudziesięciu ton.

Przygotowanie i rozkładanie mieszanki mineralno-bitumicznej: kluczowe kroki i czynniki

Przed rozpoczęciem pracy rozkładarką mas mineralno-bitumicznych należy wykonać czynności przygotowawcze, które obejmują sprawdzenie stanu sprzętu oraz przygotowanie miejsca, w którym zostanie wbudowywana mieszanka mineralno-bitumiczna. Duży wpływ na ochładzanie mieszanki mineralno-bitumicznej ma również silny wiatr, dlatego gdy jego prędkość przekracza 16 m/s, nie dopuszcza się wykonywania prac drogowych przy wykorzystaniu opisywanych rozkładarek. Opady atmosferyczne również przerywają wbudowywanie warstwy mineralno-bitumicznej [1].

  1. Przed rozpoczęciem wbudowywania mieszanki mineralno-bitumicznej należy sprawdzić przygotowanie drogi, na której zostanie rozkładana mieszanka. Do tych czynności należą sprawdzenie oznakowania obszaru robót drogowych, oczyszczenie oraz przygotowanie nawierzchni. Dotyczy również przygotowania krawężników, krawędzi, studzienek kanalizacyjnych i złączy ze starą warstwą. Należy wykonać wycięcia w starej warstwie, aby umożliwić wykonanie rozkładania mieszanki, a także sprawdzić jakość skrapiania le...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.