Kto zaprojektuje przygraniczny fragmentem S17?

GDDKiA otworzyła oferty w ponownym przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17 w okolicy Hrebennego. W przyszłości będzie to dojazd do planowanego terminala na granicy z Ukrainą.

Kto zaprojektuje przygraniczny fragmentem S17?

Zestawienie ofert

Najniższa, złożona przez firmę Sweco Polska, ma wartość niespełna 4,5 mln zł. Najwyższą, na kwotę ok. 9 mln zł, złożyło konsorcjum firm MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra.  

  • Sweco Polska – 4 497 612, 28 zł 
  • Multiconsult Polska – 4 537 925,10 zł 
  • TPF – 4 919 975,40 zł 
  • Arcadis (lider), LENST (partner) – 6 223 800 zł 
  • Promost Consulting – 6 934 604,70 zł 
  • MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra (partnerzy) – 8 979 000 zł 

Budżet GDDKiA: 3,3 mln zł 

To już drugie postępowanie, dotyczące wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej dla tego odcinka. Pierwsze zostało unieważnione ze względu na przekroczenie zakładanego przez GDDKiA budżetu.

Dojazd do granicy

Odcinek, który trzeba zaprojektować będzie miał ok. 2 km długości. Dwujezdniowa droga powstanie w nowym śladzie i przebiegać będzie od końca odcinka S17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne, który jest obecnie w realizacji w systemie Projektuj i buduj, do planowanego terminala odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne – Rawa Ruska. Obiekt będzie realizowany w nowej lokalizacji, ok. 1 km na północ od istniejącego przejścia granicznego przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych. 

Celem inwestycji jest zwiększenie płynności ruchu pojazdów ciężarowych w obrębie przejścia granicznego i zapobiegnie tworzeniu się zatorów i kolejek pojazdów oczekujących na granicy. Wpłynie to także na poprawę bezpieczeństwa i komfort podróżowania kierowców pojazdów osobowych.

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: Najwyższa estakada w Polsce powstanie na S19

Wywiady

Cezary Garczarczyk: Bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego to nadrzędny cel, którym się kieruję

Cezary Garczarczyk, Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Będzinie, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” opowiada o swojej motywacji do pracy związanej z infrastrukturą drogową oraz strategiach, jakie stosuje w zarządzaniu nimi. Podkreśla, że inwestycje drogowe muszą być skoncentrowane na potrzebach społeczności lokalnej, a angażowanie mieszka...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.